• las vegas bruden

Imorgon gäller det! Tatuering av sambons namn!! =D

I morgon vid 12 ska jag tatuera in min m2b:s namn. Jag har sonens sedan tidigare och har alltid sagt att jag aldrig skulle kunna tänka mig tatuera in pojkvännens namn.

Men nu har jag alltså ändrat mig, antar att det är sådant som händer när man är löjligt förälskad i mannen i sitt liv och allt är 100. ;)

Tanken var att jag skulle göra tatueringen nedanför höften, men nu så här lagom en dag innan funderar jag på om jag kanske ska välja något annat ställe.. Som i nacken kanske?

Texten kommer vara liten och enkel, precis i samma stil som min sons namn är skrivet med. Bild finns i galleriet under "Vår Skatt".

Min m2b vet ingenting så det kommer bli en riktigt överraskning för honom!! Så spännande! :D Så om någon som känner mig läser, håll tyst! ;)

Vad tycker ni? Vart ska jag sätta tatueringen?

• Svar på tråden Imorgon gäller det! Tatuering av sambons namn!! =D
  • Dejli

Personligen tycker jag det är lite av ett dåligt omen att tatuera in en killes namn. Jag är 100 säker på min sambo, men skulle aldrig göra det ändå... Och absolut inte på ett synligt ställe. Om jag absolut skulle göra en skulle  jag göra det på ett ställe som var "bara för mig".

Jag tycker öht inte om tatueringar i nacken, på halsen, på händer och andra ställen som man inte kan dölja med kläder. Även om det är 2010 så tycker jag det finns tillfällen när man inte måste visa upp sina tatueringar (jag har själv en vid underkanten av ett skulderblad) och du kommer kanske inte alltid ha långt hår att dölja det med.

En kompis tatuerade in sin tvillingsysters namn på bröstkorgen, över hjärtat. Det tycker jag är ett fint ställe isf (men aj aj). Det har ju en annan innebörd, att du har honom nära hjärtat.

• Bäst i test

Inte i nacken tycker jag.. Nedanför höften låter bra däremot.. :)

• starfish

jag tycker det är fint i nacken, ska tatuera in min dotters namn där. varför skulle man vilja dölja en tatuering som man gjort?
    har också tänkt tatuera  in min m2bs namn men vet inte vart...

• Andreas flicka

Även om jag inte tycker om tatueringar öht så svarar jag eftersom du frågade. Mitt svar är inte på ett så synligt ställe - kanske nedanför höften vore något.

Är du helt säker på att han kommer att gilla det?

• Andreas flicka

Nu såg jag att du har fler tatueringar - så då kanske också nacken skulle passa.

• Kattpoet

Nacken är inte det bästa stället,  tatten blir förvränd med åren. Jag skulle gå på höften , ifalll att karln inte känner samma som du.

Många  tatuerare som jag känner avråder från pojkväns namns tatts men är okej med barnen namn.

• las vegas bruden

Hej igen och tack för era svar! =)

Jag har bestämt mig för höften eftersom det var min första tanke. Har även pratat med två vänner om det som hjälpt mig. =)

Eftersom jag inte berättat något för sambon fick jag lite panik nu tidigare ikväll och gjorde som en av mina vänner rådde mig till. Nämligen att nämna för min m2b att jag funderar på att tatuera in hans namn.

Sagt och gjort, det gick bra och blev inte alls konstigt. Han blev aningen chockad och rörd så klart och frågade om jag drev med honom eller om jag verkligen skulle kunna göra det för hans skull.

Sen sa han att han visste att jag älskade honom över allt och att både jag och han vet att det är vi för alltid och att jag inte behövde göra en tatuering för att bevisa det. Men han var fortfarande väldigt smickrad.

Hur som helst så anade han ingenting så det kommer bli en riktigt överraskning för honom i morgon.

Det känns jättebra! Nu vet han i alla fall att jag har haft planer på det. :)

• lillalyckan

Jag har samma planer Tänkte göra det som morgongåva. Jag vet att många avråder men om man har tatueringar sen tidigare så ser jag inga problem. Vad är det värsta som kan hända liksom? Det absolut värsta (ta i trä!) är ju att det tar slut, och en tatuering går faktiskt att tatuera över om det skulle vara så

Jag ahr nog tänkt ett lite mer privat ställe, mest för att det ska vara en tatauering som är väldigt intim för just oss två. Men jag har inte bestämt var än...

• sms å fotboll
    las vegas bruden skrev 2010-07-08 09:27:51 följande:
    Nu finns det bilder i bloggen! jag blev jättenöjd! www.millansliv.blogspot.com
    Blev ju supersnyggt!!! Förstår att du är nöjd.
Svar på tråden Imorgon gäller det! Tatuering av sambons namn!! =D