• Carrosell

Tid för bröllop?

Nu börjar det bli dags för oss att boka tid i kyrkan. Stod på deras hemsida att man högst kunde boka ett år i förväg. Vi vill ha en ganska populär helg så det oroar mig.

Men vilken tid ska man välja? 13.00, 15.00?

Vilken tid hade/tänker ni ha?

• Svar på tråden Tid för bröllop?
  • KatjaB

Flotten skrev 2010-07-15 17:42:25 följande:
      2.5 timme det måste ju vara väldigt olika beroende på hur långt du har till festlokalen från vigselplatsen + om du fotograferas före eller efter. Här där jag bor är det 200m mellan kyrka och en av områdets populära festlokaler tex.

ja det är klart, men om man inte har alltför långt emellan, så att själva resan inte tar så vansinnigt lång tid, så brukar man räkna så, plus att man inte fotar i flera timmar emellan såklart.

• Thinkerbelle

å nei, nu blev jag jätteosäker på "vår" tid kl 14.00.. er det tidlig å begynne middagen kl 17?

• Astro
    Thinkerbelle skrev 2010-07-15 18:38:38 följande:
    å nei, nu blev jag jätteosäker på "vår" tid kl 14.00.. er det tidlig å begynne middagen kl 17?
    Nä, så har vi det!
  • Thinkerbelle
    Astro skrev 2010-07-15 19:10:42 följande:
    Nä, så har vi det!
    Puh, bra att höra at det er andra, man blir så osäker när man sitter der och plutselig måste bestämma sig:)
  • Werty

Vi har 14.30 - mer tid med vännerna! Det är bara en dag i livet och jag vill inte spendera större delen av den på egen hand utan tillsammans med mannen och alla gäster. Kommer hinna att göra mig i ordning och fotas ändå.

• Hoppe

jag har precis preliminärbokat kyrka och festlokal, men blev plötsligt fundersam...
    vigseln är kl 14 och vi får komma till festlokalen kl 17.

det tar kanske 20 min att ta sig till festlokalen och sen går det ju såklart lite tid utanför kyrkan efteråt, men resten av tiden vet jag inte hur jag ska fylla (om det inte är så att vi får komma till feststället lite tidigare och kanske ha lite mingel i trädgården).

man vill ju inte att gästerna ska hinna bli uttråkade och tokhungriga däremellan.

hur har ni gjort? är det bättre att försöka hitta en kyrka med senare vigsel?

• Madelen VT

Vi ska gifta oss klockan 15.00.... det kandes som en bra tid tyckte vi. Da hinner man fixa allt innan plus att det inte kanns for sent sa man hinne rnjuta av dagen ocksa!

• Nikeh

Vi ska också vigas kl 14:oo. Fotografering sker efter vigsel och middagen är tänkt att börja runt 17-18 nånting. Det känns som en planering som fungerar för oss och det vi tänkt kring dagen.

Kan dock hålla med AndréaK gällande värmen; det blir ju hyfsat svettigt i den gigantiska klänningen...

• uppochhoppa

Vi tror vi landat i 15.30, har bara en trappa upp till festlokalen. Vigsel ca 30 min, mingel o middag ca 17.30.

• Fru100807

Hej!

Vi har vår vigsel kl. 12.30.

Tidigt? Ja, men så har vi ca.30min vigsel, mingel/foto vid kyrkan ca. 40 min, transport till festlokal (en båtresa på ca.35min.) och väl framme ska alla instalera sig, då alla sover kvar. Middagen startar 17.

• kikki kikki

Vi har vigsel kl.15:00 och tillträde till festlokalen redan på fredagen.
    vi valde 15:00 för att slippa stressa med allt på morgonen.

• TodiGreen

Någon som har erfarenhet av vigsel som startar 13.00?

Vi har 15-20 minuters väg mellan kyrkan och lokalen, men ska ordna en buss för gästerna.

• Uttan

Vi har vigsel klockan 16:00 så hinner folket äta lunch etc före och göra sig iordning i lugn och ro - Likaså jag och min blivande.

• fru2011kanske

Vi har valt kl 13 då vi kommer ha en hel del barn på festen, däribland våra egna tre och vill hellre äta ganska tidigt, fungerar bättre för både föräldrar och barn.
    Dessutom är troligen de allra flesta gästerna redan på plats då vi har boende vid festlokalen fre-sön.

• Semlorna

Vi ska också ha tidig vigsel, 13.30 för att middagens efteråt ska passa inbjudna barn. Sen vill jag inte äta för sent för då blir jag trött och grinig.

• Carrosell

Kl 14 blev det för oss. Och jag tror det blir perfekt för oss och vår typ av fest :)

• zunzilk

för oss blev det kl 15, hade helst velat ha kl 16 men iom att det är nyårsafton så är det en massa mässor och annat senare så prästen undrade om vi kunde tänka oss kl 15 ist. Så blev det. Men vi har festlokalen 1 mil från kyrkan så det tar ju lite tid att ta sig dit oxå. Ska försöka kolla upp häst och släde om det finns ngn här som vill ställa upp för oss. :)

• lyckligbrud2011

Vi kommer nog ha våran vigsel 15.30 då vi ska fotas innan, hår & smink ska fixas och sen måste man ju äta både lunch & frukost.

Svar på tråden Tid för bröllop?