Inlägg från: Klockarbol |Visa alla inlägg
  • Klockarbol

    Antingen är jag hungrig eller så är jag mer "bröllopspåverkad" än jag trodde för nu blev jag alldeles tårögd över den fina symboliken i din ring!

  • Klockarbol

    Här övas på löftena...

    Den oäkta hälften levererade precis en alldeles egen variant som förde tankarna till Hasse å Tages version:

    Tager du denna och du denna

  • Klockarbol

    Sun - Fy vilket krångel ni har med det tekniska   Jag håller alla tummar jag har för att ni får fart på datorn igen och kan spara era dokument!
    Datorfirmor brukar kunna plocka fram dokument från rasade datorer fast det kostar väl en del är rädd :(

  • Klockarbol

    Jag har semster hela denna vecka också, räknar med att få lite egen-tid när minsta dottern börjar skolan på onsdag så jag kan prova underkläder och handla det som behövs i lugn och ro.

    Men eftersom vi vände upp och ner på halva huset när vi letade efter våra förlovningsringar så har "städa skåp och lådor"-projektet fortsatt med resultatet att det just nu är saker överallt!
    Så det lär jag ju försöka rodda i hamn innan jag börjar jobba igen.

    Försäkerhets skull så svämmar projektet över lite grand också - så fort vi får tag på ett vettigt kökssåp ellertvå så ska det bytas diskbänk och dras om rör när vi ändå är igång...

    Men rackarns så fint vi får det när det är klart

    Sun Moon - vad sa datorkillen? Gick det bra?

  • Klockarbol

    BT känns lite ostabilt i kväll

    Har väldiga problem att få till ett inlägg så jag tror jag återkommer i morgon...

    Skönt att det gick bra med datorn Sun!

    Toffi - Håller tummarna för att du ramlar på dina drömskor endera dagen :D
    Jag tror det är bra med kort tid innan själva vigseln börjar - så hinner man inte med att bli alldeles toknervös innan !

    Själv hade jag helst skickat inbjudningarna efter att vi gift oss

  • Klockarbol

    Sun Moon - kul med oväntad sponsring!

    Fenixx - mindre kul överraskning för dig :(

    Lara C - Lider med både dig och din pappa, jag har själv i perioder haft migrän som triggats igång av just färger och det är inte så ovanligt (eller utflippat) som man kan tro så nog tror jag dom tar er på allvar. Prata en extra gång med kyrkvaktmästaren innan det är dags för vigseln för säkerhets skull!

    Tycker att vi bockar av klara saker hela tidan men listan blir på nåt sätt bara längre
    Men vi är lediga båda två i helgen så vi tänkte göra en ordentlig genomgång av allt då! 

  • Klockarbol

    I dag ska det provas kläder så vi vet att allt passar och finns.
    BH hoppas jag hitta någon bra i veckan - jag har en halterneckklänning som man tydligen inte behöver bh till men jag kommer få spader om jag ska gå en hel dag utan

    För säkerhets skull är den djupt ringad i ryggen men jag litar benhårt på att Twilfit kan hjälpa mig

    De nygraverade och uttagna ringarna sk hämtas i mitten på veckan. Undrar hur vi ska bete oss för att inte slarva bort dom igen!!!

    Vigselprogrammet är fortfarande inte klart... Man kanske kan hoppas på Divine Inspiration i kväll?

    Musiken till vigseln är mixad och klar och skivan får jag i veckan.

    Tårta är vald och beställd. Söta svärmor vill bjuda på restaurang efteråt och besked om det funkar med den vi vill ha kommer i veckan.

    Blommorna är beställada från söta, duktiga Emiflora  - Blomarmband blir det och jag är så lycklig över att kunna ha en fin bukett trots mina värkande händer http://www.emiflora.se/brollopbb045.htm

    Undrar vad jag glömt...

    Ja just det - nagellack var det! Hade ju faktist trott att det skulle finnas nåt bra bland den enorma mängd lack vi har hemma men icke!

  • Klockarbol

    Lara C - även min klänning sattlite tajt när jag provade i går :S   Har tydligen slarvat med för mycket snask under semestern!
    Men självklart så kommer vi att åstadkomma underverk på de dagar som är kvar

    Fenixx - så kul med era kläder!

    Sun - Hoppas det känns bättre med mötet med prästen snart! Jag tror det hör till att ställa knepiga frågor :)

    Själv har jag stukat foten...
    Högläge och strikt vila 3 - 6v

    Men jag har bestämt mig för att det kommer att läka inom 12 dagar

  • Klockarbol

    Just nu går det inte att stödja på foten alls och det är rejält svullet så just nu är det väl Birkenstock som gäller men jag har ett par Ecco med lite lägre klack så jag hoppas på dom.

    Å så spännande att få se bilder på era kläder :)

    Nu ska jag vika ihop mig i den av BM modifierade sängen - han har bestämt mig för att det är högläge som gäller även under natten...
    Är dock tveksam eftersom jag sover ihoprullad som ett knyte mendet skadar väl inte att försöka :)

  • Klockarbol

    Foten är lite mindre svullen men ond som sjutton, dessutom svullnar den igen så fort jag inte har den i högläge

    I morgon ska jag och foten till ortopedakuten för att utesluta att det är nån spricka :s

    Jag har fortfarande inte gjort klart vigselprogeammet!!!

    Smycken - jag får låna halsbandet min svärmor bar på sitt bröllop! Pärlor och pärlemoplattor

    Sun - ta kontakt med prästen du, det är ju inte meningen att du ska behöva sitta på helspänn för att prästen säger nåt mindre väl valt! Du ska ju ha en härlig dag!

  • Klockarbol

    Ingen spricka i foten tack och lov!
    Ska ha den lindad på dagarna nu och sen får jag den tejpad inför den 4e så foten får plats i skon.

    Sambon har varit ledig ett par dagar så nu är bh fixad, ringarna hämtade (undrar just om vi hinner slarva bort dom igen på en vecka?), kemtvätten inlämnad, skorna lämnade på lästning, jag är nyklippt och halsband är lånat av svärmor.
    Tyvärr kunde jag inte ha det halsbandet hon bar på sitt bröllop, det var helt enkelt så gammalt att det börjar falla isär
    Men ett himla fint pärlhalsband blev det istället.

    Kvar är vigselprogrammet som jag meckar med nu, köpa blommor att pynta med, sambon ska klippa sig (självklart glömde vi bort det dom här dagarna och hans schema nästa vecka är inte att leka med), frisyr ska testas i helgen och bilarna ska servas.

    Men det blir nog bra

    Hej! till de nya :D

  • Klockarbol

    Grattis till dubbel-hippa Ezna
    Själv är jag mycket nöjd och glad över att ha sluppit

    Vi slår på stort och åker till Göteborg en vecka på måndagen! Barnen blir hemma själva med uppbackning av grannar vid behov. Nu är ju den äldsta 18 så det kommer att gå galant

    Mica - härligt med egentid på bröllopsresan! Bara att kunna sitta ner och prata i lugn och ro är helt fantastiskt när man har småbarn.

    Jag har äntligen skrivit klart vigselprogrammet och mailat det till prästen så jag inte har surrat till nåt, sen blir det lite papperspyssel senare i veckan. Vi behöver bara 15 stycken så det känns överkomligt.

    Har nästan fått fason på brudmakeupen, velar lite över läppmakeupen. Planera för håret gick sisådär - tydligen blir locktång + hår med mycket självfall = rakt hår...
    Men skam den som ger sig

  • Klockarbol

    Sun - ibland blir man ju lite trött bara... Svärisar är tydligen svärisar oavsett om de är ex eller inte
    Det hade väl varit en sak om ni (som vi) skulle ha bara eftermiddagsvigsel och ingen fest efter, men lite märkligt känns det ju att försöka 'ragga' över bröllopsgäster till en kräftskiva!

    Skönt dock att det ordnade sig så att barnen kommer hem sen

    Efter att ha slitit mitt hår hela helgen i jakten på vettig restaurang att äta middag på efter vår vigsel (med kaffe och tårta ^.^) så har vi äntligen hittat ok ställe med rimliga priser som har plats för 15 pers
    Liten svärmor som är 'mamma' till middagen blir förhoppningsvis nöjd och glad också!

    Den stukade foten och jag har jobbat idag, jag är nöjdare än foten men just nu känns det som att det håller ihop på lördag.

    Jag vill också ha godis!

  • Klockarbol

     


    Fenixx skrev 2010-09-02 13:14:10 följande:
    kommer säkert in här mer gånger innan vi åker. men ifall jag är flummig och glömmer av, så vill jag redan nu:   ÖNSKA ER ALLA EN UNDERBAR BRÖLLOPSDAG PÅ LÖRDAG!!!!   Äntligen är det dags tjejer!!

    Det samma till dig Fenixx!

    Jag tror läget är under kontroll, jag börjar bli ruggigt nervös så jag antar att jag inte har tillräckligt mycket att fixa med

  • Klockarbol

    Jag tror min själ att allt är klart till i morgon!

    Vi har till och med koll på ringarna

    HA EN ALLDELES UNDERBAR BRÖLLOPSDAG I MORGON TJEJER!!!

  • Klockarbol

    Vi har haft en fantastisk bröllopsdag .

    (Började sisådär med att yngsta dotterns kanin avlidit av ålderdom under natten :/
    Mot alla principer beslöt vi att det inte har hänt förren under den här natten, senaste året har det varit nåt elände varje gång det ska firas något så vi kände att 8-åringen faktiskt skulle få en kalasdag utan sorgetårar! Vi har utekaniner så det gick att undvika att hon upptäckte det själv.)

    Bortsett från den avlidna kaninen så har allt gått som tåget!

    Vi vigdes på 30:e våningen i Kaknästornet med svärmor, min mamma, mina 2 bröder med barn, äldsta brorsonens sambo och bästaste vännen med pojkvän som gäster. Med prästen blev vi 16 personer.

    Min make () var så stilig i smoking och jag kände mig riktigt vacker i min gyllenbruna balklänning, döttrarna var alldeles bedårande.
    Bild kommer på min profil när jag kommer hem efter Göteborgsvecka och 3-dagars konferens!

    Vi hittade floristen Emiflora här på BT och hon gjorde såååå vackra blomarmband åt mig och flickorna! Jag har ju fått värk i lederna senaste året och har svårt att hålla i en 'vanlig' bukett så detta blev perfekt!!!

    Tårtan var ljuvlig och vädret fantastiskt!

    Middagen efteråt på Mamas and Tapas blev succé! Till och med de kräsnaste av syskonbarnen hittade favoriter och åt så det stänkte

Svar på tråden Vi som gifter oss 4/9 del 2