• MabCar

Snälla, hjälp oss, fotas innan eller efter?

Vi har bokat tid för vigsel klockan 14.30 den 23 oktober. Tror ni att det är möjligt att fotograferas efter vigseln eller är det för mörkt då? Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Snälla, hjälp oss, fotas innan eller efter?
  • MabCar
    kpt skrev 2010-06-14 20:50:37 följande:
    Beror på om ni ska gifta er i Haparanda eller Ystad.  Kolla på rl.se för tider.  Bilder när solen precis gått ned kan bli kanonfint.  Efter det ställs det krav på fotograferings utrustning.
    Vi gifter oss på Ingarö i Stockholm.
  • MabCar

Vad tror ni om att fotas inomhus?

• MabCar
    MKF skrev 2010-06-14 21:46:39 följande:
    Såvida ni inte har en riktigt bra plats inomhus med intressant miljö så skulle jag vara försiktig med att fota inomhus. Oavsett kamera och fotograf behövs en sak för foto - ljus. Antingen kör man med dagsljus eller med blixt/lampa. Blixt/lampa kräver en studiouppsättning som i sin tur gör att man inte enkelt springer runt och tar olika foton (om inte fotografen har mååånga assistenter). Dagsljus fungerar inomhus om rummet har stora fönster, men om det inte är tillräckligt med ljus ute så kommer det ju inte att vara tillräckligt inne. Så det beror på vilken typ av foton ni vill ha.  
    Jag vill ha fina foton Dock tror jag att jag kommer att vara väldigt nervös innan och är rädd att det kommer att synas på korten. Men samtidigt vill jag ju inte låta gästerna vänta alltför länge. Svårt det här...
Svar på tråden Snälla, hjälp oss, fotas innan eller efter?