• Gorgeousnes

Vilken tid är er vigsel?

Vilken tid är er vigsel? Bestämde ni den själva?

• Svar på tråden Vilken tid är er vigsel?
  • Fenixx

14:00 ska vi ha så festen kan hålla på länge sen.

• Gorgeousnes

Vår vigsel var satt till 16.00. Känns sent. Med tanke på att vi ska hinna ta kort efter vigseln och sedan transportera alla till festen. Känner mig stressad bara på den tanken. Att vi sedan inte ens vet vart festen ska vara ger mig magsår haha.

• Flotten

Gorgeousnes skrev 2010-06-14 17:54:48 följande:
    Vår vigsel var satt till 16.00. Känns sent. Med tanke på att vi ska hinna ta kort efter vigseln och sedan transportera alla till festen. Känner mig stressad bara på den tanken. Att vi sedan inte ens vet vart festen ska vara ger mig magsår haha.

Som gäst tycker jag att 16 är ett perfekt klockslag.
    Hur många andra fester börjar på tidiga eftermiddan?Inte många. I mina kretsar börjar "vanliga" middagsbjudningar 18 el 19 och jag är alldeles lagom jättetrött efter en sådan kväll så hur skall man vara efter en vigsel som börjar direkt efter lunch.

• Rufsas

Vi har vigseln klockan 15. Det passar oss perfekt.

• Cherrygirl

Vi har våran vigsel kl 13 Sedan så ska vi fotas och så blir det middag och fest!

• csillag

Klockan 14.00 på Lördag

Vi bestämde sej tiden.Tyckte den va mest passandeeeee.

07.30 Champange frukost + buffefrukost me mina tärnor o min dotter äter o e me oss.
    09.30 Frisör tid. Fixa håret,sminkning o klädsel.Ingår även exotisk bricka,champange o lite annat.
    13.00 Hämta blommorna
    14.00 Bröllop
    15.00 Fotografering
    16.15 Vi anländer till fest lokalen.
    16.30 Välkoms Drink
    17.00 Middag
    20.00 Tårta Avec o kaffe
    21.30 Brud vals
    22.00 Baren öppnar o Live bandet tar över o underhåller oss tills vi inte orkar mer.

osv....Allt e lite ca tider,mn alla bröllop jag arrangerar i mitt yrke o när jag arbeeetar på "fältet" brukar ha dom här marginalerna för att allt ska hinnas med.
    brudpar räknar oftast inte me allt o tiden rinner ivätg.bättre att ha lite mer marginaler inräknat.

• MrsMuffin

Kl 14. Fick inte bestämma tid, hade nog satt 16:00 då...vår kyrka ligger precis vid hotellet där vi skall vara, är rädd att det liksom blir segt om vigseln är redan kl 14.. Men men. Blir säkert bra...*nervös*

• Fru i juli 2010

15:00! Känns bra för oss och är enligt mig den vanligaste tiden för bröllop. Men jag förstår ju om kyrkan behöver boka in två vigslar samma dag då säger att man får 14 eller 16. Vi gifter oss utomhus med "egen pastor" så det är liksom eget val med tiden!

• Joseful

16.00 kommer vi vigas, vi fick ändra om vi ville men tyckte det var lagom så man hinner med allt som ska göras innan och så blir middagen vid 18 så man ska slippa äta mer sen efter det.

Ville ta kort efter men blir ju så sent och är livrädd att barnen ska ha hunnit smutsa ner sig så tyvärr får manen min se mig innan fast jag egentligen hade hoppats på annat.

Så foto 14, vigsel 16 och middag 18.

• lillalyckan

Vi ska gifta oss 14,30, hade önskat 15,00 då vi helst vill att det ska ha blivit lite mörkt ute (gifter oss i december) men det spelar väl egentligen ingen roll!

Svar på tråden Vilken tid är er vigsel?