• 100703 M och B

Juli 2010

Tråden verkar ha blivit stängd, så jag skapar en ny åt oss!

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

At last my love has come along
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 08:37
    Kanske ska lägga till mig själv också:
    100703 M och B 3 juli
  • Svar på tråden Juli 2010
  • Dolly84

Mia 77 skrev 2010-07-04 18:00:40 följande:
    Samma känsla här också... men varenda krona kommer vara värt det. Men många gånger har man tänkt att shit vad mycket pengar för några timmar

Så har jag också tänkt! Mest rädd är jag för att dagen bara ska passera som en enda dimma och att man inte hinner njuta! Vi får se efteråt ;)

• Casmel

KatjaB skrev 2010-07-04 17:57:47 följande:
    grattis ni som gift er! hoppas ni hade det helt underbart Hur är det för er andra med det här med pengar? Jag känner att ju närmare det kommer desto mer ångest får jag över att man lägger så hiskeligt mycket pengar på en enda dag. Missförstå mig rätt nu, jag vill det här, o vill verkligen ha precis det vi tänkt oss. Det känns bara så sjukt att man egentligen lägger så mycket pengar på en dag. Blir lite orolig för att man ska ångra sig i efterhand att man inte istället prioritera annorlunda o tog en resa istället tex. Tex med att castera istället för att laga maten själva osv. Samtidigt så skulle jag ju vara helt slut om jag var tvungen att laga mat också

Självklart har jag oxå tänkt så men vid närmare eftertanke så gifter jag mig nog bara en gång i livet och då vill jag göra det "på mitt sätt". Gubben resonerar oxå så vilket är skönt, så vi får det som vi vill ha det

Har glömt ta kort på alla fina skyltar jag gjort som jag lovade lägga in i galleriet men det kommer...Orkar inte göra det nu...

• Juli 2010

Hej på er Juli brudar!! Grattis alla som blev Fruar i går.vilken underbar dag ni fick

bara 2 v. kvar...aningen stressad över en massa småsaker som borde göras...men, de e väl så de ska va!

nån som kommer ihåg att ni sett nån lista på allt vad man bör komma ihåg inför bröllopet? minns att jag läste nått sånt en gång, men nu när den verklgien skulle behövas så hittar jag såklart inte den....nån som kan hjälpa??

• sajberpillan

Igår skulle vi kolla kostym och hämta ringar + att jag skulle på tjejfest på kvällen. Men så blev det inte. kl 6,15 ringer det på dörren. Vi ligger och sover. 2 poliser står utanför. De ger mig ett paket och ett brev. I brevet finns en packlista, en sång och ett busskort. I paketet tyger och instruktioner att jag ska sy mina egna kläder för dagen.
    Trött, förvirrad och förväntasfull sätter jag mig vid symaskinen. Då jag ska lära mig en låt också så hittar jag den på spotify och lyssnar under tiden jag syr.
    Det är ganska gott om tid och jag hinner äta frukost i lugn och ro och ta en dusch innan jag går till bussen oc håker in mot staden.

Där står en kompis och väntar med ett nytt brev. Det är en massa bilder på ställen i stan som jag ska gå till. Vid varje ställe står en kompis och på slutet sitter en på en oscknickfilt och vi äter jordgubbar oh dricker cider.
    Efter det går vi till bilarna och åker ut och badar i havet en sväng. Jag måste tydligen kyla ner mig inför nästa sak.

Det är bodaborg, där vi ska lösa en massa uppgifter i olika rum. Jag har aldrig varit där förr, men det var superskoj. Vi duschar och byter om där och sedan får jag bindel för ögonen och vi åker iväg. Det blev hem till en av vännerna och där dukas det upp för middag. Rökta räkor och lax, sallad, bröd och västerbottenspaj och en massa drinkar och anant gott att dricka.
    Vi skrattar och pratar och leker.

Sedan får jag en canvastavla och färger ohc ska måla ett porträtt av min blivande. hmmm...inte det lättaste.
    Efter det är avklarat får jag sjunga min låt (ingstar) som de snällt nog videofilmar.
    EFter slutpiff och några drinkar till så går vi ut och väntar på skjuts. Då ser jag en stor vit limo komma körandes. Ut stormar en massa tjejer från den festen jag skulle ha varit på. Jag får heliumballonger och vi åker mot stan igen för utgång.
    Där blir det fest och dans och supertrevligt.

Kommer hem 2,30 på natten. Helt slut, men väldigt glad.

• KatjaB

ja, det är ju så. Klart det kommer vara värt det. Det är väl det att jag aldrig lagt så mycket pengar på smycke, kläder, frisör mm på mig själv. Jag kommer ju aldrig göra dedt igen heller, så det är klart man vill unna sig. Det här är ju det vi vill ha o det kommer bli minnesvärt

• Casmel

KatjaB skrev 2010-07-04 22:48:34 följande:
    ja, det är ju så. Klart det kommer vara värt det. Det är väl det att jag aldrig lagt så mycket pengar på smycke, kläder, frisör mm på mig själv. Jag kommer ju aldrig göra dedt igen heller, så det är klart man vill unna sig. Det här är ju det vi vill ha o det kommer bli minnesvärt

Inte jag heller men precis som du säger så ska vi unna oss detta så som vi planerat o haft oss sså länge Vi är värda våra bröllop, eller hur?!?!!!!

Sajberpillan: grattis till en lyckad möhippa

• mountainleaf

Igår blev jag hippad!!

Jag skulle egentligen jobbat i helgen men i lördagsmorse klockan 8 så möts jag i porten på jobbet av min svåger!
    Han sa åt mig att följa med honom för jag ska inte jobba...Ni hajjar vad misstänksam jag var och inte så lite trög efter att ha gått upp tidigt och sovit illa i värmen..

Han sätter på mig ögonbindel och in i bilen...åker halva södra Stockholm runt och när bilen stannar så får jag ta av mig bindeln..Ser att vi står hemma och familjen och min syster står på balkongen och skrattar och tar kort.
    Får frukost och jordgubbar och sen vankas det helkroppsmassage ( min syster är massös). Hon korkar upp vinboxen och redan 10.15 får jag mitt första glas vin..
    Vi relaxar lite och pratar och helt plötsligt skulle jag packa en väska med diverse saker/kläder..
    Sätter oss i bilen och även där får jag ögonbindel....när bilen äntligen stannar så får jag inte se nått utan min syster leder mig till en gräsmatta och när vi stannat så hör jag hur massor med kameror smattrar...Där står det 6 personer som står mig nära.
    De har fixat med fin krona och trollspö som jag ska ha på mig hela dan..hehe.

Vi öppnar bubbel och de har massa frågor som jag ska svara på ( jag som har så dåligt minne;))
    Vi äter lunch i gröngräset och sen vankas det promenad...Går på Åsögatan och stannar framför ett ställe där man får lära sig taekwondo och judo och capoeira och sånt...Herre min je, tänker jag, jag som är stel som en pinne...
    Får komma in i ett omkädningsrum där tjejjen hjälper mig på med en stass och sätter på mig ögonbindel...Skramlande kläder och jag fattar: Magdans!
    Jisses, vad svettig och vad kul det var!!!
    En välbehövlig dusch och ombyte efter det och sen tunnelbanan in till stan och Dubliners där vi tog en vätskepaus (öl) en stund innan maten. Kommer till en japansk restaurang och äter underbar god mat och avslutades med kareoke.
    Efter detta åker mamma och styvmamman hem medans "ungdomarna" fortsätter till Götgatan och Högbergs. Dansar nån timme och dricker och pratar men sen börjar käkarna gå ur led och jag ville hem. Kommer hem 01 ungefär och var ganska suddig i konturerna;)
    Sambon fick hjälpa mig ur skorna och ledde mig till sängen....

Idag har jag haft träningsvärk och varit ganska seg;)

Det som var kul var när vi satt i gräset så kom det en till brud med sällskap och de träffade vi senare på samma ställe som hade magdans. Pratade med en av tjejjerna i omklädningsrummet och den bruden skulle också gifta sig den 17 juli! Tänkte om det var nån här inne;)

• miris

Kopierar det jag skrev i en annan tråd:

Oj oj oj oj oj.. Jag vet inte vad jag ska säga. Gårdagen var så fin, fantastisk, underbar, PERFEKT så jag finner inga ord. Idag vill jag bara gråta när jag tänker på alla underbara vänner och familjemedlemmar vi har. Som kom för vår skull och gjorde dagen till den bästa någonsin!

Vi vigdes utomhus i en trädgård under äppelträden. Det var så vackert! När jag stod där framme och en kompis sjöng solo var jag tvungen att säga till min MAN (ja, man kan säga det nu!) att åh, vad perfekt allt är.

Som sagt, jag vet inte vad jag ska säga. Är helt uppe i det blå idag.. på de rosa molnen.. :)

Ni får fråga om ni vill veta något speciellt istället. :)

• avtryck

Nu är vi gifta och det känns fantastiskt! Dagen blev allt vi hade önskat oss och lite till!

@KatjaB: jag kände likadant angående pengarna - att spendera så mycket på en dag! Efter lördagen känner både min man och jag att det var värt varenda minut vi lade ner och varenda krona vi spenderade. Det här var vår bästa dag någonsin och något vi kommer leva på länge, länge, länge...

Mitt bästa råd till alla er som ska gifta er (som jag själv fick av min kompis som numera är fru) är att njuta av varje minut under bröllopsdagen och ta in alla intryck att spara i hjärtat. Speciellt innan och under vigseln då det är lätt att bli nervös. Tänk på att titta på alla gäster när ni kommer till vigselplatsen/kyrkan. Givetvis kommer jag följa er alla här juli ut! Det ska bli spännande!

• Mia 77

Ny vecka och idag håller jag alla tummar och tår för att jag får ett telefonsamtal om att min brudklänning kommit

Svar på tråden Juli 2010