-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Hur mycket betalar brudens föräldrar för ert bröllop?
-
Rufsas: mina svärisar betalar ingenting till vårt bröllop dom har inte heller frågat om vi vill ha hjälp med något. men därimot så hjälper mina föräldrar oss med maten, lokalen och jag har fått brudklänningen av mamma och pappa.
-
Varken mina elr min m2b s föräldrar betalar ngt på bröllopet - för oss så känns det som det enda rätta. Är ju vårt bröllop och vi bestämmer över det. Men vi önskar oss bidrag till bröllopsresan av alla gäster (om dom nu känner att dom vill ge ngt)
Men eftersom vi har möjligheten att lägga undan endel varje månad så var det inte så jobbigt för oss!
-
Då förstår du vad jag menar.Jimmy och Jessika skrev 2010-06-01 12:03:31 följande:Rufsas: mina svärisar betalar ingenting till vårt bröllop dom har inte heller frågat om vi vill ha hjälp med något. men därimot så hjälper mina föräldrar oss med maten, lokalen och jag har fått brudklänningen av mamma och pappa.
Min mamma ringde häromdagen: "Nu har vi beställt en trädgårdsanläggare som ska "rusta upp" i trädgården". (Vi gifter oss i deras trädgård). Jag är otroligt tacksam men det blir också jobbigt när ingen av de andra engagerar sig alls.
-
Mina föräldrar betalar drygt 25%, hans betalar 25% och vi betalar resten själva. Enormt generöst och superuppskattat!
-
Synd bara att min blivande svärmor inte lägger ut på sin son..
Hon o hans styvfar stod för hans halvsysters bröllop o hennes man betalade inte ett öre men hennes första o enda son tänker hon inte lägga någon peng på. Det tycker jag är tråkigt.
Hon har inte ens erbjudit att hjälpa till, inte ens döttrarna har hört av sig.
Men om vi skaffar barn så är hon inte välkommen på varken dopet eller födelsedagarna. Försummar man sitt barn så försummar jag henne som farmor. -
Visst är det tråkigt av henne, men stackars dina barn som inte får någon farmor!?Pokaloo skrev 2010-06-01 15:32:30 följande:Synd bara att min blivande svärmor inte lägger ut på sin son.. Hon o hans styvfar stod för hans halvsysters bröllop o hennes man betalade inte ett öre men hennes första o enda son tänker hon inte lägga någon peng på. Det tycker jag är tråkigt.Hon har inte ens erbjudit att hjälpa till, inte ens döttrarna har hört av sig.Men om vi skaffar barn så är hon inte välkommen på varken dopet eller födelsedagarna. Försummar man sitt barn så försummar jag henne som farmor.
-
Varför då?Jag har inte haft ngn farmor(hennes val)och klarar mig bra ändå:)Jessika81 skrev 2010-06-01 15:42:45 följande:Visst är det tråkigt av henne, men stackars dina barn som inte får någon farmor!?
Hon verkar ju inte vara en trevlig människa direkt
-
Min mamma ska betala mitt halsband och det räcker mer än väl.=)
-
röstade 100 000->
De batalade allt.
inget vi krävde, men har vetat det enda sen jag var liten att de kommer att betala mitt bröllop.
-
noll!
-
Jessika81 skrev 2010-06-01 15:42:45 följande:Visst är det tråkigt av henne, men stackars dina barn som inte får någon farmor!?Varför är det stackars om barnen?
Vi har varit tillsammans i snart 8 år o hon har inte ens orkat lyfta sitt arsle o komma hälsa på oss o hon bor ca 35-40 min ifrån oss med t.bana.
Vi har hälsat på många ggr men det bryr hon sig inte om, varenda jul, påsk, när hon fyller år, när hennes döttrar o maken fyller år, döttrarnas student osv.. Men sonens födelsedag har bara varit ett telefonsamtal.
Hennes dotter gifte sig med en kille som hon bara känt i knappt 4 månader o det var inga problem för henne att stå för hela kalaset.
Så det är inte stackars om barnen om det inte blir någon farmor för hon är ändå inte intresserad av att delta i något av sin sons liv. -
Mina föräldrar betalar inget och inte min m2b 's heller. Fast jag hade inte sagt nej till lite hjälp och förslag. Men alla föräldrar är väl inte så att de vill hjälpa till.
-
Mina föräldrar betalar inget och det är inget vi räknar med i vår budget.
-
Hälften och jag och min blivande betalar andra hälften tillsammans.
-
Mina föräldrar betalar allt förutom min makes kläder.. Och lokalen förståss för den fick min m2b s föräldrar dela på...
-
Min (brudens) familj lägger ut låååångt över 100 000kr
Min mamma har även köpt min blivande en Hugo Boss kostym att ha till middagen innan bröllopsdagen. Hans föräldrar betalar inte en svensk ettöring...trots detta "klagar" de på varför man skall behöva ha så dyra bröllop. De har haft allmän trist attityd om allt som har med bröllopet att göra...tyvärr. -
Min pappa betalar 2000 kronor til hon som ska göra våran mat. Resten betalar vi själva.