• Uppsalabrud2010

Hur mycket betalar brudens föräldrar för ert bröllop?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket betalar brudens föräldrar för ert bröllop?
  • JBB

Mina föräldrar kommer betala ca 15,000kr.

• Brud73

Mina föräldrar betalar inget MEN tar hand om vår son dagen innan, bröllopsdagen och dagen efter och det är värt massor för oss.

• Mia 77

säger som brud73, ingenting, men hjälper oss med barnen under 3 dagar och det är värt otroligt mycket

• pyrro

kommer nog att hamna mellan 12-15.000, hade jag verkligen inte väntat mig

• Bridezella

Mina kommer att betala 20 000:- vilket jag är jätteglad för!

• loinen

Inget för själva bröllopet, men bidrag till resa och barnvakt i en vecka!!
    Känns underbart och konstigt att man ska vara barnfri i 1 v!!

• 100703 M och B

Mina föräldrar betalar ingenting alls för vårt bröllop, hans föräldrar lägger heller inga pengar nånstans.

Det mina föräldrar ställer upp med är att min pappa har tagit på sig värd-rollen med hull och hår och sköter alla OSA och allergi/specialkost-beställningar och min mamma hjälper mig med mitt glasburksprojekt (se bild i galleriet).

Jag och sambon har bättre ekonomi än allas våra föräldrar sammanlagt så det är inte så konstigt att vi inte begär eller förväntar oss att de ska gå in med några pengar. Helt ärligt, hade någon av dem erbjudit sig så hade vi faktiskt tackat nej. Vi vet båda två vad våra föräldrar tjänar (hans är pensionär/sjukpensionär, min pappa har precis slutat jobba heltid etc).

At last my love has come along
  • Rufsas

Min mamma och min styvfar ger 35 000:- och är väldigt engagerade med annan hjälp också. Blivande makens föräldrar bidrar inte med något. Inte ens hjälp med planeringen. Det känns jobbigt.

Svar på tråden Hur mycket betalar brudens föräldrar för ert bröllop?