• Albertina83

Vad valde ni för plats för förlovning?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än 2 år. Vi bestämde oss för en månad sen för att förlova oss i sommar. Vi vill vänta tills min pojkväns semester. Vi var tillsammans och valde ut ringar, vi valde guldringar med lite mönster.I dom står det våra namn och vi valde att skriva sommaren 2010 i dom, för förlovningsdatum är ej betämt. Sen valde vi att även ha graverat två hjärtan i ringarna. Min pojkvän hämtade ringarna en vecka efter beställningen. Jag ska inte se dom färdiga ringarna för än han fria. Jag vet inte om han kommer gå ner på knä och fria, det blir en överaskning. Jag ska välja ut en plats där vi ska förlova oss. Men har lite svårt att välja en passande plats. Det ska vara en avskild, romantisk plats. Har ett alternativ som kanske skulle passa. Det är i skogen vid en sjö. Där tror jag att vi kommer få vara för oss själva. Vad har ni valt för plats för förlovning?

• Svar på tråden Vad valde ni för plats för förlovning?
  • Dagny Taggart

Vi hade bokat en resa till Granada, och tre veckor innan vi skulle åka sa min sambo att han tyckte det kunde passa att vi förlovade oss där. Helgen innan vi skulle åka tittade vi ut ringarna, men vi trodde inte se skulle bli klara i tid. Som tur var kunde vi hämta dem redan efter ett par dagar. Jag bar runt dem i handväskan tills det var dags. Efter att större delen av förlovningsdagen ha traskat runt på fortet Alhambra så föreslog min sambo att vi skulle förlova oss på kvällen i den gamla stadsdelen Albaicín med utsikt över Alhambra, på en mycket romantisk utsiktsplats som heter Mirador de San Nicolas. Så växlade vi ringar där och sedan firade vi med öl och tapas.

• Mrs Siverts

Vi förlovade oss på första advent. Först gick vi på gudstjänsten sedan var det tänkt att vi skulle gå ut i pildammsparken i malmö och byta ringar, men vintern i Malmö är inte alltid så nådig, det regnade och blåste så kallt att vi gick hem och bytte ringar hemma i rumsvärmen hemma i  soffan i vardagsrummet istället  

Så det blir inte alltid som man planerat, men vad gör väll det!

• SaCa

Fästmannen friade helt otippat på julaftons morgon. Hade ingen aning och ringen var helt underbar :D Tydligen hade han planerat det minns det halvår och hade varit jätte nervös sen november då han köpt och graverat ringarna. Jag (fästmön) har alltid tyckt att julafton är den mest romantiska dagen på året med alla ljus, öppen brasa och underbart sällskap och god mat och det tog fästmannen till sig.

• EmmaochTommy

jag känner igen mig i att vara lite otålig just nu. Förtsår inte varför han inte friar;) Vi har bara nestämt att han ska fria och att vi ska köpa ringarna efter. men vi ville inte bestämma när och hur innna och jag kna nog tycka att det kna vara minst lika romantiskt en tisdagkväll efter jobbet som nåt annat fäncy. Får se vad finisen hittar på;)

• Myjoy

Den kallaste vintern på 100 år i sverige, efter en underbar middag på vårt favoritställe och en lougn promenad i gnistrande snö lockade han in mig på en liten mysig pub där vi hittade en enskild hörna att slå oss ner på.

Där frågade han =)

Hela den kvällen har ett underligt gnister. Vi fick dessutom en helt otippad förlovnings sång.
    "I walk the line" med Johnny Cash

XD vi skulle aldrig själva valt den sången, men på något sätt är den gullig ändå

• skogsmulle75

Jag hyrde ett trevligt rum med utsikt mot Big Ben i London. Rummet hade en jacuzzi så jag hällde upp ett varmt bad och sen fixade jag lite champagne och sen gick jag ner på knäna i jacuzzin..

• evejo427

Vi förlovade oss i en skidbacke i Lindvallen i hemlighet vi hade köpt ringarna ihop så ingenting var hemligt för mig. Förr året bestämde vi gemensamt att vi skulle gifta oss, vi gör visst allt gemensamt ;)

• jazzie78

Vi förlovade oss på vår ettårsdag i ett skumbad på ett hotell i Stockholm.... hur mysigt och romantiskt som helst :o)
    Det var även där vi bestämde oss för att gifta oss. Det var en gemensam fråga :o)

• Gorgeousnes

Jag hade skrivit ett brev på några sidor med kalligrafi till min svärfar och frågade om det var ok att fria till hans dotter.

På själva dagen var vi och åt middag på en av våra favoritrestauranger. Jag var ju tvungen att åka och parkera bilen och under tiden skulle min W2B bestämma vad vi skulle äta, vilket hon tyckte var lite konstigt.

Under tiden speedade jag iväg till andra sidan stan checkade in på 4-stjärnigt gammalt fint hotell. Sedan tillbaka och parkera bilen. Hon tyckte det tog lång tid.

Efter middagen kom jag med förslaget att vi borde åka till hennes favoritkyrka som låg på andra sidan stan. Vilket vi gjorde. Där i regnet på trappan på kvällen friade jag. Sedan skuttade vi iväg till hotellet och sov där. Vi var på besök i hennes hemstad och sov egentligen hos hennes mamma så det var lite oväntat.

Jag hade valt ringar som jag hade med :)!

• Fenixx

vi förlovade oss på Nordens ark(djurpark på västkusten) vid deras fina utsiktsplats.

Svar på tråden Vad valde ni för plats för förlovning?