• Albertina83

Vad valde ni för plats för förlovning?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än 2 år. Vi bestämde oss för en månad sen för att förlova oss i sommar. Vi vill vänta tills min pojkväns semester. Vi var tillsammans och valde ut ringar, vi valde guldringar med lite mönster.I dom står det våra namn och vi valde att skriva sommaren 2010 i dom, för förlovningsdatum är ej betämt. Sen valde vi att även ha graverat två hjärtan i ringarna. Min pojkvän hämtade ringarna en vecka efter beställningen. Jag ska inte se dom färdiga ringarna för än han fria. Jag vet inte om han kommer gå ner på knä och fria, det blir en överaskning. Jag ska välja ut en plats där vi ska förlova oss. Men har lite svårt att välja en passande plats. Det ska vara en avskild, romantisk plats. Har ett alternativ som kanske skulle passa. Det är i skogen vid en sjö. Där tror jag att vi kommer få vara för oss själva. Vad har ni valt för plats för förlovning?

• Svar på tråden Vad valde ni för plats för förlovning?
  • Oktoberbrud2010

Vi hade bestämt oss att förlova oss på julafton. Så på julaftons morgon frågade vi varandra medan vi fortfarande låg kvar i sängen....

• SimeonJenny

Jag hade "godkänt" att han fick fria. Kvällen innan nyårsafton när vi var på väg hem för att packa inför nyår och då kör karlen fel! Jag blir typ irriterad (trött och stressad), det är liksom jag som har dåligt lokalsinne. Han körde i alla fall bilen till en mindre väg och där stannade han och tog ut mina kängor ur bagaget. Nu började jag förstå vad som var på gång eftersom jag visste att kängorna var hemma i hallen. Vi pulsade fram i snön till Rustorps ekhagar i 17 minus grader och väl framme friade han i månskenet. När jag sagt ja så högg vi in ett hjärta i en av ekarna. Tyckte att det var perfekt! Ljuset blir magiskt när snön ligger vit och det är fullmåne. Platsen kan vi lätt åka tillbaka till och njuta av vid olika årstider. Den är konstant vacker. Hoppas att er förlovning blir lika underbar som vår! 

• mrsJR
    Tattolady skrev 2010-05-24 07:53:00 följande:
    Haha vi var nog lika romantiska som ica :DVi bestämde gemensamt att förlova oss och bestälde ringar, förlovningsdagen är även karln födelsedag (var hans ide) Vi var och hämtade ut ringarna och ingen av oss kunde låta bli att ha dom i lådan två dagar till så snabbt som attan åkte dom på direkt utanför guldseden och vi skuttade drifrån hahaha
    Låter som oss ungefär  

Vi bestämde oss att förlova oss på semestern och beställde ringar, egentligen skulle vi inte hunnit få dem innan vi åkte men guldsmeden hade prioriterat vår order då de tyckte vi skulle få ringarna till förlovningsdagen (bra service). Vi hämtade ringarna på vägen till Arlanda och på kvällen när vi kommit fram åkte de på, det var 2 dagar innan "egentliga" förlovningsdagen men vi tyckte att vi lika gärna kunde ta på dem på en gång. Sen på den rätta dagen drack vi en flaska champagne och skålade.

• Innie

Haha, min fästman friade mellan böcker och skivor inne på Akademibokhandeln i Lund {#lang_emotions_laughing} Vi hade tittat på ringar men inte bestämt något, och så kunde han inte hålla sej längre. Det var sjukt romantiskt, bara för att det var så knäppt. Så han och jag på något vis. Sen gick vi och beställde de ringarna vi tyckt mest om, och köpte låtsasringar på H&M att ha så länge! Vi fixade jordgubbar, skumpa och lite mysig picnicmat. Vi bor en bit utanför Lund så vi satte oss i en glänta under de blommande körsbärsträden, picnicade, ringde alla släktingar och hade det helt fantastiskt. Det var VI.

• EmmaochTommy

åh jag längtar till vår förlovning när jag läser era berättelser. Jag tycker alla är jätteromantiska berättelser! ICA-mannens iver är ju hur gulligt som helst.

• Heloise

Vi bestämde gemensamt att vi skulle förlova oss på vår ettårsdag, men så kom det lite emellan så det blev den 1/1-2001, på tolvslaget. På vår balkong med våra vänner runt omkring oss, ringen hamnade på högerhanden först( jag var lite på kanelen och räckte fram fel hand) så vi fick göra om allt och ta om korten med ringen på rätt finger.

Sen tog det ytterligare 9 år innan vi kunde gifta oss, men det var 9 roliga, underbara år

Friade till har jag däremot inte blivit, utan det var ett gemensamt beslut. Sen så sa jag att nu banne mig vill jag gifta mig, ja men boka en kyrka då sa min man, och det gjorde jag!

• Miss Laari

Och min M2B friade på stallbacken (brevid gödselstacken haha) när jag skulle ut och hämta hästen, helt otippat.

Hästen blev således kvar i hagen den dagen :)

• Pyttsan

Min sambo friade spontant när han kom hem från jobbet en dag. Inga blommor, ingen ring, inget knästående. Där stod jag i en svettig t-skjorta och pyamasbyxor med kylskåpsdörren öppen händerna fulla. {#lang_emotions_laughing}

Han skulle bara säga hur han kände och så mitt i allt insåg han att han hade friat.{#lang_emotions_heart}

Vi tittade på ringar tillsammans och graverade datumet då vi bytte ringar som förlovningsdatum. Bytte ringar på vändplanen utanför mammas hus innan vi gick in och berättade.

• TheJohanna

vi förlovade oss på vår 2-årsdag, platsen var en äng utanför Lund där vi hade picknick på vår första dejt.

• Summer2010

Vi hade bestämt att vi ville förlova oss och beställt ringarna tillsammans. Sen fick min m2b ta hand om ringarna. En solig eftermiddag i oktober skulle vi på en promenad i skogen. Jag ville ha med mej min katt eftersom hon älskar att gå i skogen. Jag tänkte inget speciellt på det eftersom vi går i skogen nästan varje dag. Vi kom till en åker som var omringad av träd med löv i alla möjliga färger. Han ville att vi skulle gå ut på åkern och jag tänkte bara på att det nog var kul för min katt. Hehe. Det som hände sedan har han berättat för mig efteråt. Jag hade vänt mig med ryggen mot honom för att kolla min katt och han hade gått ner på knä. Men istället för att vända mej tillbaka mot honom så gick jag iväg efter katten. Han kände sej lite snopen där han satt på knä och jag märkte inget. Han fick gå efter mej och gick ner på knä igen och den gången så vände jag mej faktiskt mot honom igen. Jag blev så överraskad och lycklig och fick tårar i ögonen. När vi sedan kom hem så berättade mamma att han frågat henne om han fick gifta sej med mej. :)

Mamma bakade en kladdkaka och plockade en bukett i trädgården och vi firade med familjen på kvällen. Det var mysigt och romantiskt där ute i skogen och sedan härligt att fira med familjen!

Lycka till!

Svar på tråden Vad valde ni för plats för förlovning?