• CicciStrömstad

Bordsduk!

Vad har ni för bordsduk till bröllopet? Har kollar på dunicel eller vad det heter, 25 meter på rulle.. men det blir ju rätt dyrt.. 855 per rulle, och vi behöver nog 2 rullar..  Är ute ute efter tips!  :)

• Svar på tråden Bordsduk!
  • Moi mokulat

Köpte

Köpte

Snufflan skrev 2010-05-24 17:00:25 följande:
    Jag köpte vita dukar på IKEA, billiga och man kan använda dom sen i framtiden.

Vilka dukar på ikea?

Våra bord är 70x120

• Dejli

De flesta fina linnedukar är dels mkt dyrare än så... sedan får du ju inte tillbaks hela summan för en begagnad duk, så du får nog ändå räkna med ett avdrag på MINST 50-60 kr/duk och då är det ändå ingen skillnad... förutom att du kanske inte blir av med dukarna och har förlorat ännu mer pengar om du inte har nytta av dem. Så jag förstår inte vad man "tjänar" (vilket för mig betyder att du gör en vinst på det hela...)

Cherrygirl skrev 2010-05-22 01:17:10 följande:
    Det jag inte förstår med att hyra dukar är att du just hyrar dem.. är det då inte bättre att lägga till typ 300-400kr och sedan äga dem och kunna sälja vidare dem sen och tjäna lite på det. För det är ju faktuiskt inte så billigt att hyra en du för 45-60kr/St och sedan frakt och så på det och sedan inte få ett jota tillbaka..
  • Cherrygirl

Jo men om du tex köper knoppa lakarn på ikea för 25kr/st och sedan säljer dem för 15kr/st så får du ju ändå tillbaka rätt så hyffsat med pengar..

• Moi mokulat

Men blir inte lakan för genomskilligt

• Moi mokulat

Robi10 skrev 2010-05-23 12:31:33 följande:
    Jag köpte typ 5 IKEA lakan men tyckte att de var för tunna för att använda som duka (även för att använda som lakan). Jag var villig att betala 600:- (ingen frakt avgift) för att få bättre kvalitet och dessutom slipa strycka och tvätta lakana.

Vart hyrde du dem då?

• Cherrygirl
    Moi mokulat skrev 2010-05-25 07:55:32 följande:
    Men blir inte lakan för genomskilligt
    Nee för våran del funkar det jätte bra!
    Men då är borden ljusa.

Har hört de som har fiberduk under när de har mörkare bord.

• Moi mokulat

Cherrygirl skrev 2010-05-25 10:47:25 följande:
    Nee för våran del funkar det jätte bra!Men då är borden ljusa. Har hört de som har fiberduk under när de har mörkare bord.

Våra bord är typ furu fast har blivit lite mörka med åren.
    Räknade med 18 bord igår. Men sen sk vi ha på serveringsborden med.

• JollyO

Man kan ha vanlig pappduk under knoppalakanen, så syns det inte igenom.

Vi ska ha spetstyg från iKEA och pappduk under den. Köpte pappduken på ullared, två 50-metersrullar för 80 kr styck.

Min vän är min och jag är hans
  • Rosvägen

Lägger upp en bild i galleriet på hur det blir med en blandning av off white och vitt vitt:)
    Faktiskt vackert:)
    Fixar det ikväll så får ni som är nyfikna ta er en titt.
    /J

• Snufflan

Moi mokulat skrev 2010-05-24 19:42:13 följande:
    Köpte Köpte   Vilka dukar på ikea?Våra bord är 70x120

Hejsan! Kommer inte ihåg vad dukarna heter men det var helt vanliga vita borsdukar i bomull. Dom fanns både som rektangulära och kvadratiska.

• Robi10
    Moi mokulat skrev 2010-05-25 07:56:07 följande:
      Vart hyrde du dem då?
    Kemtvätt.
  • pluggisen

Jag lånade vita linnedukar från min församling!!!! Gratis!!!

• Twid

Vi har köpt kritvit "krossad velour/sammet" från jysk! Och kommar antagligen att sälja tyget om de håller sig fint! Kan ju säkerligen bli endel fläckar och jag tror inte att det funkar så bra om man kör detta billiga "fejk" tyg i 90 grader som man gör med linnedukar:P

Tror vi betalade ca 800:- för 55 eller 60m!

• VanessaB

Jag köpte lakan på jysk. 2.5 m per lakan x 13 bord Betalade ca 1000 lappen.  Mörklila!!! =) Jätte nöjd!

• mikkethn

varför inte hyra dukarna på http://www.festservice.net/produkter/dukar_241 - dom kostar 49kr/styck plus ev frakt om man inte bor precis i närheten. Varför ens krångla med fuskdukar från IKEA eller andra mellanlösningar. Tvätt ingick i hyran,, billigare och enklare än så här blir det inte. Och när vi ändå hyrde dukar där tog vi äkta linneservetter för 15 kr/st. Vi var 60 personer och det kostade 900 kr med äkta linneservetter inkl tvätt. Visserligen fanns det bara vitt och naturfärg men för oss räckte det

• min hemlighet
    Twid skrev 2010-06-05 21:27:45 följande:
    Vi har köpt kritvit "krossad velour/sammet" från jysk! Och kommar antagligen att sälja tyget om de håller sig fint! Kan ju säkerligen bli endel fläckar och jag tror inte att det funkar så bra om man kör detta billiga "fejk" tyg i 90 grader som man gör med linnedukar:PTror vi betalade ca 800:- för 55 eller 60m!
    Vi funderar också på att göra så! Tror det kan se ganska coolt ut
Svar på tråden Bordsduk!