• CicciStrömstad

Bordsduk!

Vad har ni för bordsduk till bröllopet? Har kollar på dunicel eller vad det heter, 25 meter på rulle.. men det blir ju rätt dyrt.. 855 per rulle, och vi behöver nog 2 rullar..  Är ute ute efter tips!  :)

• Svar på tråden Bordsduk!
  • Cherrygirl

Jo det vet jag, men jag menade lite mera budget dukar som man sedan kan sälja vidare..

• Robi10

Jag köpte typ 5 IKEA lakan men tyckte att de var för tunna för att använda som duka (även för att använda som lakan). Jag var villig att betala 600:- (ingen frakt avgift) för att få bättre kvalitet och dessutom slipa strycka och tvätta lakana.

• CicciStrömstad

Robi10 : Vart hyrde du ifrån?

• Toffi

Vi ska ha Lakan från Ikea. Var föst orolig att de var alldeles för tunna men när jag prövade att duka med dem så blev det riktigt bra,har ändå så mycket på bordet.

• Rosvägen

Hallå alla, gjorde ett klipp i helgen på Ikea.. Tyg på meter offwhite, köpte 35 m för 19 kr/m så 665 kr:) absolut inte tunt! Super nöjd..
    /J

• Moi mokulat

jag vill ha vitt vitt. Vet inte hur många meter jag behöver heller.

• johanna anders

Vår lokal höll med linnedukar. Men ett tips om ni kör billigare varianter på duk är att jag köpte en rulle vit gnistrande organza duk som var ca 20 cm bred och la som en löpare över borden för en stilfull effekt. Sprinklade diamant konfetti längs med löparen och massor med värmeljushållare. Hittade allt på tradera faktiskt.

• Snufflan

Jag köpte vita dukar på IKEA, billiga och man kan använda dom sen i framtiden.

Svar på tråden Bordsduk!