Bordsduk!
Vad har ni för bordsduk till bröllopet? Har kollar på dunicel eller vad det heter, 25 meter på rulle.. men det blir ju rätt dyrt.. 855 per rulle, och vi behöver nog 2 rullar.. Är ute ute efter tips! :)
Vad har ni för bordsduk till bröllopet? Har kollar på dunicel eller vad det heter, 25 meter på rulle.. men det blir ju rätt dyrt.. 855 per rulle, och vi behöver nog 2 rullar.. Är ute ute efter tips! :)
vi ska hyra dukar på kemtvätten, vi betalar 35 kr/ duk
Vi kommer förmodligen köpa lakan från IKEA och använda dem som dukar.
Vi ska ha knoppa lakarn från ikea.. Sedan en rosa sizoflor löpar uppe på det.
Har köpt naturvit metervara på IKEA för 29:- metern. Sedan har vi gröna panellängder över i mitten som löpare.
Vi planerar att köpa Duni Dunicel, dom kostar en del men man kan med gott samvete slänga dom efter då vi fått ett bättre pris genom en bekant och eventuellt kan jag köpa det genom mitt jobb ännu billigare.
Jag tycker att 29 kr metern är det pris man vill ligga på, det känns okej.
Men man vill fortfarande att duken oavsett material ska hålla och inte vara genomskinlig.
19juni: Hur tjockt är tyget är det riktigt täckande? Det låter fantastiskt!
Jag skulle ha lakan från IKEA från början men sedan fick jag veta att Skövde/Skara Kemtvätt hyr ut dukar för 60:-/st och det ingår tvätten sedan. Det tyckte jag var värt men till slut fick vi låna från kyrkan...fina dukar och helt grattis!
Vi hyrde!
Lakan från IKEA blev (enligt oss) för tunnt.
Jag kan med värme rekomendera att hyra äkta linnedukar från http://www.festservice.net/produkter/dukar_241 . Det blir en annan känsla att ha "äkta" vara. Skall du gifta dig vill du väl knappast bli förknippad som den som hade pappersdukar... Och tyget från IKEA ser man ju rakt igenom
Det jag inte förstår med att hyra dukar är att du just hyrar dem.. är det då inte bättre att lägga till typ 300-400kr och sedan äga dem och kunna sälja vidare dem sen och tjäna lite på det.
För det är ju faktuiskt inte så billigt att hyra en du för 45-60kr/St och sedan frakt och så på det och sedan inte få ett jota tillbaka..
Vill bara tillägga att linnedukar kostar MYCKET mer än 300-400 kr.