Hindersprövning och namnbyte.
Nu ligger de på lådan!
Så det är väl bara att vänta på ett ok från skatteverket?!
Ännu en sak att pricka av på checklistan
Nu ligger de på lådan!
Så det är väl bara att vänta på ett ok från skatteverket?!
Ännu en sak att pricka av på checklistan
vad gör man om man måste ut och resa då?
Om man åker direkt efter vigseln så bokar man biljetter etc i sitt gamla namn, dvs samma som står i passet. Det är det absolut viktigaste som jag förstått det.
När vigselförrättaren har skickat in vigselintyget till skatteverket så kan de sätta igång och fixa med efternamnet. För mig tog det 3 veckor innan min namnändring gick igenom. Efter man har fått det bekräftat från skatteverket kan man sätta igång och ändra körkort, pass, bankkort etc
Väntar på att få tillbaka hindersprövningen, hur lång tid tog det för er?
Vill ha det tillbaka innan jag kontaktar och bokar möte med vår VF.
Vi fick tillbaka hindersprövningen efter två dagar!
hur lång tid innan brällopet ska man skicka in hindersprövningen och om namnbytet?
vad är hindersprövningen egentligen?
Vi ska skriva på våra ikväll så imorgon ligger de på lådan :) Så spännande!!! Nu känns det verkligen som det är på riktigt, snart blir vi Herr och Fru♥
Någon mer det tagit tid för?
Saga: Det är samma för mig, ca 2 veckor, väntar verkligen på att få se det i brevlådan nu.
2 dagar var ju verkligen snabbt!.
Jag ska Stå Brud: Hindersprövningen är ett intyg ni ska skriva på där ni intygar att ingen av er redan är gift lr att ni är nära släkt. Detta kollar sedan länsstyrelsen så att det stämmer och då får ni tillbaka att det är ok för er att vigas.
tack för svar.. jobbigt med allt man ska tänka på.. och vi är bara i starten