• fibobs

Hindersprövning och namnbyte.

Nu ligger de på lådan!
    Så det är väl bara att vänta på ett ok från skatteverket?!
    Ännu en sak att pricka av på checklistan{#lang_emotions_sunny}

• Svar på tråden Hindersprövning och namnbyte.
  • fibobs

Mycket!!! Kändes roligt att skriva mitt nya efternamn.....gäller att öva lite där för att få in svinget i skrivandet{#lang_emotions_wink}

• Cherrygirl

Åh vad kul!

Vist känns det skumt att skriva ett annat efternamn.. och namnteckning går ju inte alls lika smidigt haha

• Hillena

Har alla fått tillbaka om namnbytet eller får man det när man väl är gift? Gifter mig om 10 dagar och har min hindersprövning men inte fått svar på namnbytet.

• Pärlis

Hillena skrev 2010-05-19 21:20:57 följande:
    Har alla fått tillbaka om namnbytet eller får man det när man väl är gift? Gifter mig om 10 dagar och har min hindersprövning men inte fått svar på namnbytet.

Det står en liten anteckning på hindersprövningen om att de har tagit emot namnbytet. Kommer inte ihåg exakt vad där stod, men något sånt iaf =P

• Nicossambo

Hillena skrev 2010-05-19 21:20:57 följande:

Om nu nambytet inte av någon anledning inte gått igenom än så är ju hinderprövningen viktigas det andra kan man fixa i efterhand. Det tog dem 3 veckor efter att vi var gifta trots att allt var klar innan vigslen med namnbytet. Dem ska få inte vigselbeviset av vigselförrättaren därefter har dem 3 veckor på sig. Jag trodde det skulle komm typ veckan efter men icke.

Lycka till

• Hillena

Vi skickade inte in hindersprövningen och namnändringen samtidigt. Så då gissar jag att man får det när man är gift!

• Jeez

Namnändringen gäller från vigseldatum om den är inskickad innan eller samtidigt som vigselintyget. Därav att det tar tid för administrationen -vigselintyget ska in och registreras först.

• fibobs

Väntar man med att få tillbaka namnbytet innan man fixar nytt pass och körkort?

• Jeez

fibobs skrev 2010-05-20 07:44:44 följande:
    Väntar man med att få tillbaka namnbytet innan man fixar nytt pass och körkort?

Man kan inte fixa nytt innan vigseln. Och det måste hinna registreras innan de kan göra något. Men så fort det är gjort kan man fixa nytt.

Svar på tråden Hindersprövning och namnbyte.