• Västkust

Vad ska ni ha för bröllopstårta?

Vad ska er bröllopstårta innehålla? Vi funderar på nåt med choklad och vit choklad. Tar gärna emot tips!

• Svar på tråden Vad ska ni ha för bröllopstårta?
  • mct73

Vi ska ha vitchokladmousse och hallonmousse med chokladbotten längst ner och i mellan. Blir nyggt och gott =)

• CeKe

Vi ska ha en tårtbuffé med flera olika Mamma bakar och det kommer finnas nåt för de flesta smaker

• thereseochdaniel

Våran tårta är lite annorlunda men den var såå god :)
    Chokladbotten,chokladmousse,kladdkaka,jordgubbsmousse med hela jordgubbar,
    vanlig tårtbotten, jordgubbsmousse och sedan vit marsipan :) Mumms!

• Steinhammersfru

thereseochdaniel skrev 2010-05-19 16:46:35 följande:
    Våran tårta är lite annorlunda men den var såå god :)Chokladbotten,chokladmousse,kladdka ka,jordgubbsmousse med hela jordgubbar,vanlig tårtbotten, jordgubbsmousse och sedan vit marsipan :) Mumms!

Är det EN tårta som har så många lager?

• Lattemamman

Vit sugarpaste, chokladbotten, passionsfrukstsmoussé.

• Plutten2010

Vi kommer ha en White Lady (Chokladbotten, vaniljkräm, chokladgrädde och vit marsipan) med färska jordgubbar i.

• brajt

vi kommer att ha vanlig jorgubbstårta. Vi provade olika mousetårtor men dom var för mäktiga, kalarade bara av några tuggor. Så vi går på nåt som vi vet att de flesta av våra gäster gillar! :)

• kapellösa

Svärmor eller min moster kommer göra hejdlöst många jordgubbstårtor, det är den godaste tårtan min karl vet så självklart ska vi ha sånna som bröllopstårta.

• Sörön10

Vi ska ha någon slags chokladmoussetårta! I flera lager med olika mousser. Har inte riktigt bestämt ännu dock! 

Jag är inte så förtjust i sockerkaksbotten, heller inte mandelmassediton, men man kanske skulle testa en liten kladdkakebotten! Mmmm..

• MiLo Paris

Vi ska ha browniebotten med crisp med ett lager päronmousse och ett lager mörk chokladmousse. Hela kommer vara sprutad med vit choklad massa (som förblir mjuk och således inte spricker när man tar första biten)

Längtar efter den faktiskt...och från början tyckte jag vi kunda skippa tårtan helt!

Svar på tråden Vad ska ni ha för bröllopstårta?