• annaochmias

50-talstråden - den nya!

Den gamla gick ut för några dagar sen och eftersom ingen annan har startat en ny gör jag det... {#lang_emotions_sunny}

Rensade lite bland länkarna också, det var några som inte funkade längre.

Gamla tråden
    http://brollopstorget.se/Forum-1-73/m3664857.html

Kläder och accessoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

Gör ditt eget flor
    http://www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories/

Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

Inspiration
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

www.thevintageweddingdresscompany.com/

50s-style-wedding.blogspot.com/

offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

• Svar på tråden 50-talstråden - den nya!
  • Cltsp
    KatjaB skrev 2010-07-12 17:24:20 följande:
    nu är vi gifta Vill ni se bilder på vårt bröllop med 30-40-tals tema kan ni kika på lite bilder i gästboken.. mer kommer successivt på bloggen. giftassugen.blogg.se
    Grattis KatjaB, jättekul att äntligen få se bilder från er stora dag! Ni ser strålande ut!

Jag älskar din frisyr och klänning, superfina bilder! Vad roligt att så många av gästerna hade gått in för det också, det förhöjer verkligen stämningen eller hur!? :D

• Cltsp
    Junebug skrev 2010-07-06 19:42:35 följande:
    Åhh får jag passa på att be om lite sko-råd också!  Jag köpte för ett tag sen ett par champagne-färgade skor, för jag älskade modellen så och de fanns inte i vitt. Men jag lämnade tillbaka dem eftersom jag blev tveksam till färgen. Nu har jag lite svårt att hitta ett par vita. Kan inte ni kika i mitt galleri och ge era ärliga åsikter? 
    Kanonsnygga skor! Kör på dem, jag tycker inte att det ser dumt ut att de inte är samma färg som klänningen. Jag tycker det är snyggt när man bryter av lite med skorna. 

Vad fin din klänning är förresten!

• KatjaB

Cltsp skrev 2010-07-13 09:56:51 följande:
    Grattis KatjaB, jättekul att äntligen få se bilder från er stora dag! Ni ser strålande ut! Jag älskar din frisyr och klänning, superfina bilder! Vad roligt att så många av gästerna hade gått in för det också, det förhöjer verkligen stämningen eller hur!? :D

tack ja, vi blev verkligen överraskade över hur mycket de ansträngt sig.. som min moster som hade beställt sin klänning från england o ett par vänner till oss som tagit sig till stockholm och beyond retro för att hitta rätt kläder.

• Junebug
    Solkurva skrev 2010-07-12 15:40:57 följande:
    Jag tipsar än en gång om min favoritbutik Pom Pom Parlour i varuhuset PUB i Stockholm. De har nytillverkade retrounderkläder från några av världens bästa märken, både syndigt vackra och rejäla saker som håller in och lyfter upp... De har också vackra hattar och hårsmyckenför alla smaker, och fantastiskt personal. De samarbetar med Dita von Teese och säljer också hennes egen klädkollektion.
    Nu har jag besökt Pom Pom Parlour, tack för superbra tips. Hittade en fantastiskt tjusig behå med matchande trosor i offwhite, tyvärr hade de inte tillräckligt små för att passa mig och min lilla B-kupa.. Men kan varmt rekommendera affären till er som är lite mer bystiga! :)
  • Junebug
    Cltsp skrev 2010-07-13 09:59:41 följande:
    Kanonsnygga skor! Kör på dem, jag tycker inte att det ser dumt ut att de inte är samma färg som klänningen. Jag tycker det är snyggt när man bryter av lite med skorna.  Vad fin din klänning är förresten!
    Tack! Jag gör nog så faktiskt. 
  • annaochmias

Grattis till er nygifta! :D

KatjaB, hjälp vilken tårta! Nu vet man vem man INTE ska använda... :-O

• KatjaB

annaochmias skrev 2010-07-17 13:03:27 följande:
    Grattis till er nygifta! :D   KatjaB, hjälp vilken tårta! Nu vet man vem man INTE ska använda... :-O

hahaha, ja vad ska man säga.. de är ju riktiga idioter. jag tror nog faktiskt att det är lite så att de har blivit för stora och därmed slutat att bry sig om sina kunder. Men sånt brukar ju straffa sig i längden får man väl hoppas iallafall.

• Junebug

Hej!

Hur går det för er brudar? för oss är det fullt upp, en månad kvar! Vi har hittat ett band nu och bestämt att vi ska dansa "brudvals" till The way you look tonight m Frank Sinatra, gå in i kyrkan till Love me Tender/elvis och ut till All you need is love/Beatles.

Det rullar på helt enkelt!

Här är ett litet tips om det är någon som letar bolero/något att täcka axlarna med i kyrkan.. http://www.tradera.com/Vacker-bolero-perfekt-for-brollop-brudklanning-retro-auktion_1635_115815308

• amaizon

Kikar in och måste ju säga att det är härligt å se att det finns fler som delar samma intressen och tema ang. bröllop! :)

Ta gärna en titt på min blogg, och lämna gärna några bra tips och råd!
    (Det kan behövas i tider som denna!)

http://amaizon.blogg.se/wed

• Pinova

Nu har vi i stort sett bestämt oss för att gifta oss utomlands , och jag vill gärna gifta mig i en klänning från 50-talet, som jag tidigare nämt här i tråden. Men det verkar svårt att hitta någon i min storlek.

Vad tror ni om att sy en brudklänning efter det här mönstret??
    http://i.ebayimg.com/03/!Bt+gQYQCWk~$(KGrHqEH-C0EvqNyyBClBL-,B(p,BQ~~_35.JPG

Jag tänker mig något typ av cremefärgat sidentyg med struktur, eller kanske något brokadtyg.

Svar på tråden 50-talstråden - den nya!