• classy

"Citychick" bröllopsklänning

Någon som har tips på butik eller hemsida.

Vi skall gifta oss borgligt i New York i september. Jag tror jag vill ha en vit eller cremefärgad klänning. Inte lång klassisk. Gärna lite åt det enklare hållet men ända speciell. Lite "citychick".
    Har en tanke att ha färgade skor av något slag. Kanske röda?
    Kom gärna med tips och idéer då jag har fastnat lite i tankarna...

• Svar på tråden "Citychick" bröllopsklänning
  • classy

Tack KatjaB för tipset! Skall genast in och kika. Tror jag har tjuvkikat på den så den föll nog i mitt tycke... :)

• classy

@ KatjaB:
    hittade en med nummer C816
    Hur har du fått fram priser?
    Är det den du nenar för 1200 kronor?
    Bra pris i så fall...

• classy

Måste nog börja köpa dessa tidningar tror jag... ;)

Tack igen!

• TalisQualis

Classy - Vi har också hittat flygbiljetter och kommer att boka om ca 10 dagar när sambon kommer hem från jobb (han ligger ute hela nästa vecka..musiker). Hotell är inte bestämt ännu, sambons mamma äger en resebyrå så hon skulle kolla om hon kunde hitta nått till bra pris åt oss (hon vet att vi skall resa till NY, men inte att vi ska gifta oss :P ). Vart skall ni bo? Vart ifrån bokar ni flyg? Vi har kollat flygpoolen.se

Vill ni ha svensk eller amerikansk fotograf? Om ni vill ha en svensk så kan jag rekommendera Maria Melin www.mariamelinphotography.com alternativt Michael Skoglund www.mskoglund.com/weddings.html  Maria är lite billigare än Michael, men de tar ju lite olika typer av bilder så frågan är ju vad man vill ha!

Hårsalonger då :) Jag mailade lite olika för att få prisuppgifter och fick svar av två:

www.gorgeousbrideny.com/  Dessa verkade bra och dom kommer även till ditt hotell för att fixa både hår och smink om man så vill, det kostar 400 dollar (200 för sminket och 200 för håret) sedan fick jag svar av www.bridestobeny.com/ dom kommer också till hotellet och de gör både hår och smink om man vill, detta kostar 600 dollar (alternativt 300 dollar för bara håret el. för bara sminket).

Jag har fortfarande inte bestämt mig för hur jag skall göra med hår och smink, jag tycker att det är lite dyrt i NY, men samtidigt så kanske det är värt de? Vi får se!

Måste bara tillägga att det är kul att ha hittat någon mer som tänkt lika som oss, då har man nån att ventilera med! (tycker det är skitsvårt att hålla tyst)

• TalisQualis

Classy - ville bara säga att jag mailat ytterligare några hårsalånger nu för att få fler priser! Förhoppningsvis får jag svar i veckan!

• classy

TalisQualis:

Wow, tack snälla för alla länkar och tips! :)
    Har varit inne ocj kikat på Maria Melins sida. Tror det blir hon, om hon kan då vill säga...

Ja, det känns lite väl dyrt att göra håret eller maken i NY.
    Jag kommer nog fixa make-upen själv. Troligen håret nu också. Visst kan det vara värt att nån gör det men 1500-2000 kronor vet jag inte... Finns andra saker att lägga pengar på i NY. :)
    Möjligt att man kanske går förbi nån salong innan som man tycker känns bra...

Vi kommer att vara där 2-3 dagar innan vi gifter oss och sedan stanna två dagar efter det. Sen åker vi vidare på en en fem dagars road-trip.

Ang. hotell så väntar jag i dagarna mail från en arbetskamrat som bor där som skulle hjälpa oss med läge samt priser. Flygresan bokar vi idag. Har lagt detta på min sambo så vet inte var vi bokar ifrån riktigt... Blir varse det ikväll...
    ;)

Jätte kul att bolla lite ideer och tankar. Ja, jag har svårt att hålla detta hemligt men dte blir ju desto rolgare så.
    Kommer ni att ha någon fest etc när ni kommer hem från resan?

Jag hittade på den här baren. Tyckte den verkade cool att besöka en kväll...
    http://www.230-fifth.com/

Jätte-kul att dela med sig och få lite tips och idéer för resan etc.!

Återkommer när vi har bokad samt ligger på lite mer info.
    Ha det bra tills dess!

• TalisQualis

Classy

Vi är helt inne på samma spår när det gäller hår och make. Visst vill man vara fin, men för dom pengarna? Ne, det finns mycket annat att lägga dom pengarna på i NY {#lang_emotions_smile} Men som du säger så kanske man går förbi nått ställe när man är där!

Vi kommer också att vara där 3 dagar innan vi gifter oss, måste ju hinna fixa marrige licens! Och sen blir vi kvar några dagar efter de. Vi var inne på att åka på en liten road-trip också, men ingen av oss hinner ta körkort, så det får bli en annan gång!

Åh va kul att boka flyget, då Vet man att det faktiskt blir av! Vi bokar om ca 10 dagar när sambon kommer hem från sina spelningar i finland (musiker... kanske har nämnt de tidigare!?).

Ja men visst är det kul att byta tankar och ideér med nån som skall göra samma sak! {#lang_emotions_laughing}

Vi funderar på en liten fest eller liknande när vi komer hem, men har inte bestämt oss ännu. Hur gör ni?

Vilken härlig bar!! Visade länken för sambon och han fastnade för det direkt och sa "dit måste vi" {#lang_emotions_tongue_out}

Vi har förresten bestämt oss för ringar nu och har provat ut rätt storlek, så nu skall dom bara beställas!

Ha de bra så länge!

• classy

Inget bokat än, solen dök upp här så kvällspromenad står på agendan snart...

Åååå, vad spännande med ringarna! Vi har inte kommit dit än. Jag är nog lite väl ivrig...

Ang. fest när vi kommer hem så skall vi ha en helgen efter vi kommer hem. Skall snart skick ut inbjudningar.
    Har fallit sig så väl att vi precis har flyttat så vi kommer att bjuda in alla på inflyttningsfest ( tror dom ja... )
    :)

Kommer ha snittar samt mousserande ( samt vin och öl )
    Tror vi tar catering på detta. Vi brukar alltid fixa sånt själva men kan vara skönt denna gång att få hoppa över samt inte vara helt färdig när gästerna kommer...

Har du hittat klänning redan?

Idag köpte jag mig ett par jättesöta ballerina skor. Tänkte att man kan ha dom mellan varven när man är på tur för plåtning etc.

http://indiska.com/system/search/product.asp?id=3280&c=109&page=3&rnum=35

Billiga och sjukt sköna! :)

Visst är baren häftig??

Då vi är där före er så ska jag försöka att samla på mig massa tips tills ni åker. Säkert massa saker som kommer dyka som man inte ens har tänkt på...

Nä, nu skall jag ut i solen en stund...

Hej så länge!

• TalisQualis

Va smart att bjuda till "inflyttningsfest"! Jag hade också velat ha en sån smart grej att "skylla på". Jag får fundera så kanske jag kommer på nått {#lang_emotions_smile}

Japp, jag har hittat klänning och den är beställd! Får hem den om 5-8 veckor ca!! (köpt från usa, känns bra att skicka saker fram och tillbaka {#lang_emotions_wink} haha) Hur går det för dig med letandet av klänning?

Dom ballerinaskorna vill jag också ha! {#lang_emotions_tongue_out} Men måste åka till annan stad om jag ska ha dom, finns inget indiska här tyvärr.

Ja baren va kanon häftig! Måste besökas!

Ja det får du göra {#lang_emotions_laughing}

Jag ska också ut i solen nu tror jag!

Hej hej

• classy

Hmmm... Kan man inte beställa från Indiska på nätet?

Jag har inte riktigt bestämt mig med klänning än... Finns rätt bra utbud där jag bor på klänningar fast på outlet. Ska ta mig en kik här framöver...
    Skulle vara skönt att kunna bocka av dte på listan. :)

Nu skall jag jag på min sambo så vi kan boka flygbiljetterna... ;)

Hörs framöver!

• TalisQualis

Det kanske man kan! Ska kolla de {#lang_emotions_smile}

För mig känns det som en stor och viktig pungt på listan så därför har jag valt att fixa med de tidigt! Vi har så litet utbud här=inget alls. Så jag har köpt på nätet och OM det skulle bli nått fel så vill jag ha tid på mig att rätta till de!

Fick förresten hem slöjan idag, nyss faktiskt! Köpte här inne i köp och sälj, 200 spänn. Kanonfin!

Vi hörs!

Svar på tråden "Citychick" bröllopsklänning