• classy

"Citychick" bröllopsklänning

Någon som har tips på butik eller hemsida.

Vi skall gifta oss borgligt i New York i september. Jag tror jag vill ha en vit eller cremefärgad klänning. Inte lång klassisk. Gärna lite åt det enklare hållet men ända speciell. Lite "citychick".
    Har en tanke att ha färgade skor av något slag. Kanske röda?
    Kom gärna med tips och idéer då jag har fastnat lite i tankarna...

• Svar på tråden "Citychick" bröllopsklänning
  • TalisQualis

Vi gifter oss också borgligt i New York i höst, fast i början på oktober! Jag kommer ha en hellång brudklänning, men den följer ändå inte det klassiska linjerna (kan skicka bild på den om du är nyfiken), till den blir det färgglada skor, troligen de blå som ligger i mitt galleri.

Jag har tyvärr ingen idé på nån bra sida eller butik, men jag är gärna med och byter tankar och ideér!

• KatjaB

kolla i 50-tals tråden på länkarna på kläder, finns massor av fina klänningar som är vadlånga. Det med röda skor till vore riktigt läckert

• classy

Tack, vilka bra tips! Har redan hittat faktist flera stycken som föll mig i smaken.

Är det någon som har beställt från lightinthebox.com?

TalisQualis:
    Vad kul att höra att några har samma tanke! Har försökt att öppna trådar men inte så många som har samma tanke.
    Vi tänkte också åka iväg utan att någon anar. Vi skall boka på en fotograf som fotar oss runt stan samt en utav våran bästa vän kommer följa med som vittne.

Vill ha kläder etc köpt inför resan. Tror dock jag vill göra mitt hår där. Kanke make-up.
    Några tips på hårsalonger i city NY?

Tack alla för bra tips!! :)

• Peppo79

www.nixa.se har också fina. Jag ska ha en knälång därifrån. Kolla under Cockails brud

• TalisQualis

Classy: Jag har kontaktat lite olika hårsalonger och makeup artister på manhattan (city), men dom är så himla dyra så jag ska försöka göra det själv. Tänkte gå nån kurs hemma i sverige ett tag innan resan och sen öva öva. Jag har inte namnen på de hårsalongerna nu, men kan ta fram om du vill!

Det är samma för oss, det är ingen som anar att vi ska gifta oss. Några vet att vi skall åka till New York, men ingen vet något mer än så. Det här med vittne och fotograf har löst sig jätte billigt och bra för oss, vi har nämligen kommit på att en gammal gymnasiekompis till sambon bor i NY nu och studerar, han är proffsfotograf så han kommer ta bilder och vara vittne!

Jag tänker lika som du med att man vill ha allt klart innan resan. Känns säkrare/tryggare så. Då vet man att man får det man vill ha!

Nu är klockan mycket ser jag! Ska krypa ner i sängen nu!

• classy

TalisQualis:
    Tack för värdefulla tips!
    Gärna namn på salonger om du har möjlighet. Tror inte jag har tålamod att fixa mitt eget hår... ;)

Vad bra med fotograf som man känner samt vittne! :)
    Vi har inte bokat fotograf än men ligger på to-do-listan denna månad.

Har hittat schyssta flygbiljetter samt skall bokla hotell i helgen.
    Vart skall ni bo?

Dags att hoppa i väg till jobbet!

• KatjaB

nixa har en klänning som är kort för typ 1200 kr.. det kanske vore nåt. Axelbandslös med band i midjan och tyllkant under

Svar på tråden "Citychick" bröllopsklänning