Vad är det för fel med brudöverföring??
Varför tycker vissa att det är så hemskt med att pappan lämnar över sin dotter vid altaret???
Varför tycker vissa att det är så hemskt med att pappan lämnar över sin dotter vid altaret???
Passionsblommans K är min idol!
*Också med i fan-cluben!*
Jag tycker personligen att det är lika illa var det än sker i världen och även på borgerliga vigslar osv osv. Jag tycker att alla seder som står för kvinnoförtryck är fel.
Personligen så tror jag att man säger. "Gör det någon annanstans" för att det förutom att vara en dum sed är oförskämt att vilja göra det i strid mot
Jag tycker personligen att det är lika illa var det än sker i världen och även på borgerliga vigslar osv osv. Jag tycker att alla seder som står för kvinnoförtryck är fel.
Personligen så tror jag att man säger. "Gör det någon annanstans" för att det förutom att vara en dum sed är oförskämt att vilja göra det i strid mot vad Svenska kyrkan vill.
Jag tycker inte om brudöverlämning var det än sker, men om man nu absolut vill ha det så kan man ju välja en borgerlig vigsel och respektera att i kyrkan följer man den ordning som gäller där.
Varför då?
Det låter mer som att du tycker att det är fel för att kyrkan tycker det, inte för att du värnar om någon annan. Kyrkan har ju dessutom ändrat sig när det gäller mer kontroversiella saker förut, så varför inte i denna sak?
Visst kan det hända att kyrkan ändrar sig på denna punkt. Då får jag acceptera det. Men jag kommer förstås att försöka göra vad JAG kan för att bevara den tradition vi har idag. Vad kyrkan än bestämmer i framtiden kommer jag fortfarande tycka det är en trist företeelse, brudöverlämning.