• Jessica och Daniel

Vad köper man i present till ett finare par??

Nu till en knepig och jobbig fråga!

Vi ska på bröllop 2 veckor innan vårt och 2 veckor efter vårt och det första paret har vi löst med present men till det andra paret e det värre då dom lägger MASSOR med pengar på sitt bröllop och vi måste ha dyra kläder då dresscoden är smoking så det känns ju sisådär när man själv gifter sig 2 veckor innan... Så nu undrar jag om ni kan tipsa mig på en bra men inte på tok för dyr present som känns lite lyxig men som inte ruinerar oss... För man vill väl ge något finare när bröllopet är stort..?

• Svar på tråden Vad köper man i present till ett finare par??
  • happytoaster

Magdalena Ribbing från DN:s stil och hyfs blogg brukar tipsa om att ge bort brickor i present om man inte vet vad man skall köpa, det kanske kan vara nått? Inget man brukar köpa själv men bra att ha och lätt att förvara.{#lang_emotions_smile}

Tycker inte presenten behöver motsvara kuveravgiften, det är tanken som räknas.

Jag älskar champange och skulle bli jätte glad för en flaska. Det som jag tycker är bra med champange i present att det är lätt att ge bort till någon anna om man inte tycker om det. Presenten förväntas ju gå åt så ingen lär ju undra vart champangeflaskan tog vägen, kan vara värre med den där glasskålan moster Berit gav.{#lang_emotions_laughing}

• Ab fab

om det kan var atill någon hjälp hade vi smoking som dresscode och fick massor av champagne i bröllopspresent., Och blev jätteglada för flaskorna. Speciellt några som hade specialbeställda etiketter som någon champagneimportör hade ordnat

• Jessika81

Magnoliaträd tycker jag var en jättebra idé! Även om Ribbing säger att man inte ska köpa växter som behöver vård osv

Eller nåt annat träd funkar ju också (om de har trädgård vill säga). Kan ju kännas rätt trevligt att ge bort ett träd, det kommer att stå kvar länge, antagligen hela deras äktenskap

• passionsblomman

Man behöver inte ha kuvertpriset för middagen som utgångspunkt för sin present. Det är inte etikett utan en spridd missuppfattning.
    Däremot förstår jag om man känner att man kanske borde ge något som inte känns för fjuttigt om man kommer till värsta dundergalejet som där gästerna kostas på hur mycket som helst.
    Fortfarande är man ju dock den man är och har sin ekonomi att rätta sig efter. Dessutom är det nog för de flesta viktigare/roligare med en present som träffar rätt än vad den kostar. Hur väl känner du dem? Vad vet ni om deras intressen/vanor? Älskar man trädgård och växter är det såklart klockrent medan om man inte ens har någon trädgård kanske undrar stilla varför man fått en syrénhäck...

• Mörk Ängel

Jag har inte läst hela tråden men kan ni inte gå ihop med flera andra på bröllopet och köpa något fint ihop?

• majsan801

Live it är ju skit bra då kan de välja själva om de vill lägga pengarna på en middag eller en upplevelse. Finns i alla prisklasser. Vi brukar också ge för 500kr när vi går på bröllop.

• Lyckliga013bruden
    majsan801 skrev 2010-05-07 15:09:37 följande:
    Live it är ju skit bra då kan de välja själva om de vill lägga pengarna på en middag eller en upplevelse. Finns i alla prisklasser. Vi brukar också ge för 500kr när vi går på bröllop.
    Vi fick mer än en sådan, tror vi fick ca 4st smartbox äventyr. Tanken är god och jag uppskattar det men lite trist då många av äventyren var i östergötland och att vi fick så många samma. Däremot var det en gäst som preciserat lite mer och gav oss en middag i mörker, tror den var från live it, det kändes lite roligare än "alla" smartboxar vi fick. 

• majsan801

Ok för det finns ju dem som är precisa och sen dem som är så man kan välja fritt ur deras sortiment. Det som är bra med om man får flera är ju att man kan lägga ihop till en dyrare upplevelse.

• cityalven

Om man vet att de tycker om att ta hand om sig själva så kanske något fint ifrån Lush. Eller något spa aktigt...

Är de kulturella så kanske en sväng på teatern inte skulle vara så fel. 

Tycker de om mat så kanske det skulle vara kul med två fina flaskor med matolja som man kan fylla på i butik när de börjar ta slut.

Många tankar men vet inte om de kan passa.

Lycka till :)

• say yes

går man på smokingbröllop så skulle jag nog gett för 500kr/pers. Tror på Magnoliaträd lite finare "inpackat" med celofan runt rötterna och sidenband eller ngt sånt.

Svar på tråden Vad köper man i present till ett finare par??