• Jessica och Daniel

Vad köper man i present till ett finare par??

Nu till en knepig och jobbig fråga!

Vi ska på bröllop 2 veckor innan vårt och 2 veckor efter vårt och det första paret har vi löst med present men till det andra paret e det värre då dom lägger MASSOR med pengar på sitt bröllop och vi måste ha dyra kläder då dresscoden är smoking så det känns ju sisådär när man själv gifter sig 2 veckor innan... Så nu undrar jag om ni kan tipsa mig på en bra men inte på tok för dyr present som känns lite lyxig men som inte ruinerar oss... För man vill väl ge något finare när bröllopet är stort..?

• Svar på tråden Vad köper man i present till ett finare par??
  • Lara C
    Martinaa skrev 2010-05-06 23:41:54 följande:
    Hua, jag hade inte blivit så glad för champagne. De gånger jag haft ett glas i handen har jag smuttat och tvingat i mig det. Så det är inte ALLA som skulle gilla det
    Men jag läste ju "finare par" i trådstarten. {#lang_emotions_wink}

Skämt åsido, jag menar att något dylikt som paret uppskattar kan vara bättre än en "sak" som man inte riktigt önskar sig.

• Lyckliga013bruden

En snygg spargris med lagom mycket amerikanska dollar i. De kommer resa någonstans någon gång i livet där det är bra med dollar. =)

Eller olika små kuvert där ni skriver t.ex. till en drink på stranden och kanske 10$ i, ett annat kuvert med frimärken hem och en lagom summa. SÅ det blir som en rolig liten resebudget.

om någon ska ge mig en present uppskattar jag mer billiga roliga genomtänka än dyra trista som en champagneflaska(jag dricker iof inte champagne men ändå)

• pingst2010

Har de trädgård så kanske du kan köpa ett magnolia träd, det ska jag ev. köpa till vårt värdpar som tack för hjälpen !  

• Påfågeln

Jag tror att man brukar lägga kuvertavgiften som present, motsvarande summa alltså... så det beror ju på hur mycket ni tror att de lägger ut per kuvert...

• Sebastiána

Jag hade velat ha en chokladfontän - totalt onödigt men så lyxigt

• ElinDaniel

Jag läste någonstans att minimum/standradkostnad på present är motsvarande vad middagen kostar. :)

Men detta är förmodligen mer undantag än regel. Men det kan ju va en bra vägledning. Så väljer man själv om vin respektive tårta ska räknas med :) Hehe

Presenter är roligt men lika svårt för alla... :P Phu... Men är det kuvert ska ingen present behövas ge alls. (HAr inte läst alla trådinlägg, sorry. )

Personligt och välmennende, då kan inte presenten bli fel!

• Sebastiána

Jag tycker inte man behöver köpa för mer än 500:- om man inte står väldigt nära brudparet eller om man vet att de saknar väldigt mycket (om de är unga, har förlorat en massa saker i en brand eller om båda är arbetslösa t.ex). Om detta brudpar har råd med en dyr fest har de kanske bra med pengar annars också och behöver kanske inte så mycket... en tanke bara.

• QueenT

Nån upplevelse kan ju vara kul, finns massor att välja på på t.ex. liveit.se. Finns i olika prisklasser, även presentkort så paret kan välja aktivitet själva.

• Aleta
    Påfågeln skrev 2010-05-07 07:49:36 följande:
    Jag tror att man brukar lägga kuvertavgiften som present, motsvarande summa alltså... så det beror ju på hur mycket ni tror att de lägger ut per kuvert...
    Det har jag aldrig gjort. Då skulle man vara tvungen att tacka nej till alla bröllop för efter möhippa, resa, kläder och present skulle man inte ha råd.

Varför ska man förresten ge rika människor finare presenter? Det är väl de fattiga som skulle uppskatta dem mer? Det här är en sak som alltid har förundrat mig. 

TS: Ge efter din egen plånbok och ditt eget hjärta istället.

• Rufsas

"Fina" människor brukar gilla grejer från Svenskt Tenn. Själv hade jag blivit lika glad för en bowlingkväll tillsammans med de som ger presenten.

Svar på tråden Vad köper man i present till ett finare par??