• Jessica och Daniel

Vad köper man i present till ett finare par??

Nu till en knepig och jobbig fråga!

Vi ska på bröllop 2 veckor innan vårt och 2 veckor efter vårt och det första paret har vi löst med present men till det andra paret e det värre då dom lägger MASSOR med pengar på sitt bröllop och vi måste ha dyra kläder då dresscoden är smoking så det känns ju sisådär när man själv gifter sig 2 veckor innan... Så nu undrar jag om ni kan tipsa mig på en bra men inte på tok för dyr present som känns lite lyxig men som inte ruinerar oss... För man vill väl ge något finare när bröllopet är stort..?

• Svar på tråden Vad köper man i present till ett finare par??
  • mittid

Tycker ni ska ge med hjärtat, tycker jag... De har ju redan krav på era utgifter för deras bröllop utifrån att ni måste skaffa dyra kläder...

• Kanelen

Nä, jag tycker inte det spelar någon roll hur stor eller dyr bröllopsfesten är. Det handlar ju inte om nån avgift.

• AndréaK

hur mkt är ni beredda att lägga ut på present?

• Jessica och Daniel

Jo de e lite så i känner men samtidigt så vet vi tyvärr att vi kommer få dyra saker av dom men vi har ju samtidigt inga krav på vårt bröllop...

Hur mkt lägger man på presenter?

• Jessica och Daniel

Med tanke på att vi ska gifta oss själva så blir det inte mkt dessvärre...

• Martinaa

Vad köper man i present till ett fulare par?? {#lang_emotions_wink}

Det är jättesvårt att svara på för vi vet ju inte hur er ekonomi ser ut, men jag tycker 500 kr per par kan vara en rätt vettig summa att ge i present...

• Jessica och Daniel

Martinaa skrev 2010-05-06 23:17:33 följande:
    Vad köper man i present till ett fulare par?? Det är jättesvårt att svara på för vi vet ju inte hur er ekonomi ser ut, men jag tycker 500 kr per par kan vara en rätt vettig summa att ge i present...

Nu menade jag ju inte fysiskt fula utan ett mer påkostat bröllop... 500 låter som en toppen lösning.. Har du förslag på vad man köper för 500 ? :)

• Lara C

Har de ingen önskelista? Om ni inte är så nära att ni vet vad de vill ha så skulle jag satsa på en bra champange eller något, istället för att köpa en dyr grej som ni är osäkra på om de verkligen vill ha. Man har visserligen inte kvar den resten av livet, men det är aldrig fel.

• Martinaa
    Jessica och Daniel skrev 2010-05-06 23:29:05 följande:
      Nu menade jag ju inte fysiskt fula utan ett mer påkostat bröllop... 500 låter som en toppen lösning.. Har du förslag på vad man köper för 500 ? :)
    Haha, jag förstod självklart det. Kunde inte bara låta bli {#lang_emotions_tongue_out}

Oj... Nä det är ju svårare! :P

Presentkort går ju alltid hem, om det så är på IKEA, Ticnet (konsertbiljetter o så) eller Forex/Ticket/Resia om de ska på bröllopsresa. Gillar du/de inredning kanske en fin tavla eller väggord kan vara något? ordton.com/images/karlek.gif

Hoppas du hittar nåt! :)

• Martinaa
    Lara C skrev 2010-05-06 23:38:24 följande:
    Har de ingen önskelista? Om ni inte är så nära att ni vet vad de vill ha så skulle jag satsa på en bra champange eller något, istället för att köpa en dyr grej som ni är osäkra på om de verkligen vill ha. Man har visserligen inte kvar den resten av livet, men det är aldrig fel.
    Hua, jag hade inte blivit så glad för champagne. De gånger jag haft ett glas i handen har jag smuttat och tvingat i mig det. Så det är inte ALLA som skulle gilla det
Svar på tråden Vad köper man i present till ett finare par??