• Hösttjej2010

Skansen lejonet

Behöver råd och feedback!
    Vi funderar på att ha vårt bröllop på Skansen Lejonet i göteborg. Har kollat på lokalerna och de är supermysiga och kontaktpersonen Kaj verkar väldigt sympatiskt. Dock måste vi använda oss av deras catering och vi har ingen ANING om hur maten är. Någon som varit där på fest och ätit? var det gott? fint upplagt? vilken typ av mat?

Fråga nr 2, har sett på forumet att det tidigare har snackats om att serveringspersonalen var lite virriga och gamla. någon som varit där de senaste 2 åren och har någon feedback?

hade verkligen uppskattat info! stort tack på förhand!!!!

• Svar på tråden Skansen lejonet
  • Hösttjej2010

Mica82, vi frågade Kaj detta och tror att han sa någon gång tidig höst. Kolla med honom för mer exakta datum:) Som du säger, inte kul med ställningar runt hela fasaden...

Du nämnde att du inte skulle beställa tårtorna därifrån(Kampanilen), var det ok att ta med andra tårtor?

• mica82

om ställningfarna är kvar den 4:e september så blir jag riktigt irriterad eftersom han inte nämt något om detta i samband med vår bokning...

Ja det är ok att beställa tårtor fråna andra ställen. Men hör med honom vad det är som gäller, han verkar lite lätt vimsig ibland.

• mica82

jag ska försöka få tag på Kaj idag,har en massa frågor stt ställa :)
    Återkommer..

• mica82

skit oxå... fasaden kommer vara under renoveringen på vår bröllopsdag.
    enligt Kaj ska det vara klart sista helgen i augusti men enligt GP så planeras det vara klart i slutet av september

Hösttjej2010
     va sa Kaj om provsmakningen? till oss sa han att dte inte är möjligt?! Känns inte alls bra att inte veta vad det är man betalar för. Vi ska boka tid med honom snarast för att kolla på lokalen igen då kommer jag inte ge mig i frågan om provsmakning. vi kommer ha en fest för 70 gäster a 500 kr kuvert och då vill vi allt veta om det är gott.

• Hösttjej2010

Mica82- han sa att man kunde komma förbi och prova någon gång när de hade annat på g. Dock sa han att de inte hade nåt mer bokat för sommaren så det var nog inte helt lätt at prova nu. Men måste säga att min uppfattning efter att ha pratat med Kaj om mat är att han är trevlig och så men jag kanske inte skulle vilja ha den maten på mitt bröllop. Vet inte om det skulle vara den matupplevelsen som jag önskar för min stora dag.

Har nu bestämt mig för att se mig om efter annan lokal. Tror att det blir bäst så. Kan tipsa dig om två jag tycker verkar bra där man kan ta med både catering och alkohol (du kanske redan sett dem... )

La Cuvee   http://www.lacuvee.se/
    Malins skafferi   http://www.malins-skafferi.se/

Hört mycket gott om cateringfirman HimlaGott så tror det kanske blir mat därifrån.

http://www.himlagott.se/

• mica82

tusen tack för dina tips hösttjejen! :)

detta känns å himla jobbigt för nu är vi nog ganska sent ute. har ju redan skickat ut inbjudningarna där det står att festen kommer hålla på skansen lejonet. fast det är ju bara att ringa runt om vi skulle ändra oss.

har kikat på La cuveé innan men jag tycker lokalen är för mörk för ett sommarbröllop. vi gifter oss den 4/9 så det är fortfarande sommar då enligt mig :)

ska ni ha festen på mailns skafferi eller ha rni hittat en annan lokal?
    Malins skafferi verkar mysigt! mend et måste finnas dansgolv och plats för ett 2-manna band.

hur stort bröllop ska ni ha?

• mica82

Malins skafferi är fullbokat fram till i mitten av oktober :( skit oxå!

känns så himla tråkigt! jag blir arg på mig själv att jag inte kollade upp skansen lejonet mer då vi bokade lokalen.

Känns som vi är alldeles för sent ute för att boka en fin lokal till hyffsat bra pris där man får ta med sig egen alkohol.

• Hösttjej2010

Så synd! Lider verkligen med dig! Har du kollat La Cuvee också? Vet att de var rätt fullbokade när jag kollade men det är en riktigt schysst lokal även om man har sensommarbröllop.

Vi har inte bokat något ännu men vi funderar på senhöst o har inte skickat ut inbjudningar ännu...

• mica82

jag ´ska kolla med la cuvee men de är säkert fullbokade. verkar vara poppis.

hörde gott om delsjön golfkrog fr en kollega...? har själv aldrig varit där. Men ska kolla upp iaf.

• mica82

la cuvee var fullbokat fram till november i år! :(

ska träffa kaj på torsdag och prata. kommer säga att vi har höga förväntningar på honom och att vi vill ha lite mer fantasi då det gäller maten. dessutom ska vi betala lägre kostnad för lokalen då den håller på och renoveras. Helst vill vi ha festen någon annan stans men det ser ut att bli svårt. *ledsen*

• mica82

Ni har vi avbokat skansen lejonet! Känns väldigt bra måste jag säga. har bokat Wasa hof istället. Kommer bli toppen!

• Gurran

Vad skönt att det löste sig för dig! Skulle ju inte vara kul med byggställningar på sitt bröllop..

• mica82

Gurran
    ja det känns så otroligt skönt!
    Allt kändes så fel. Igår skulle vi trffat Kaj som höll i allt men han dök inte ens upp. Ringde honom och då var han i Hovås. Han hade glömt av oss. kan säga att det var samma sak första gången vi skulle träffa honom. Då hade han oxå glömt av oss.
    Vi avbokade utan att ha kollat upp något annat. men nu har det läst sig så bra ändå! .)

Svar på tråden Skansen lejonet