• Hösttjej2010

Skansen lejonet

Behöver råd och feedback!
    Vi funderar på att ha vårt bröllop på Skansen Lejonet i göteborg. Har kollat på lokalerna och de är supermysiga och kontaktpersonen Kaj verkar väldigt sympatiskt. Dock måste vi använda oss av deras catering och vi har ingen ANING om hur maten är. Någon som varit där på fest och ätit? var det gott? fint upplagt? vilken typ av mat?

Fråga nr 2, har sett på forumet att det tidigare har snackats om att serveringspersonalen var lite virriga och gamla. någon som varit där de senaste 2 åren och har någon feedback?

hade verkligen uppskattat info! stort tack på förhand!!!!

• Svar på tråden Skansen lejonet
  • Gurran

Vi var och tittade på Skansen Lejonet idag och har bestämt oss för att ha vårt bröllop där i höst. Jag har också läst de äldre inläggen om gammal serveringspersonal, men min sambos systers kompis hade sitt bröllop där i höstas och var jättenöjd. Har du hört något annat? Har ni bestämt er?

• mica82

Hej,

vi ska oxå ha vår bröllopsfest där nu till hösten.

De har bytt ut sin serveringspersonal till yngre tjejer så det är mycket bättre nu har jag fått höra.
    Vet dock inte hur maten är. Men ska höra om man kan få provsmaka maten. Tycker menyn är lite småtråkig, speciellt förrätterna, men det blir nog bra.

Våra vänner hade sin bröllopsfest där 2005 och de hade dukat upp ett E.bord. Hoppas kaj går med på det även med oss för jag vill helst inte ha borden som en solfjäder.

När ska ni gifta er? Ni kan ju boka lokalen så kan ni höra med oss sen vad vi tyckte.

• Gurran

Vad roligt med en till som ska ha ett höstbröllop på Skansen Lejonet! {#lang_emotions_smile}

Skönt att höra att personalen är utbytt.

Vi ska gifta oss den 13/11-2010 och vi kommer ha både vigseln och festen på Skansen Lejonet.
    När ska ni gifta er? Ska ni beställa tårtan från Kampanilen?

Vi har också lite problem med menyn...några av gästerna är vegetarianer, men äter fisk. Men en gäst är väldigt allergisk mot fisk och skaldjur..och det finns inga helvegetariska rätter, så jag hoppas att man kan komma överens om nått. Kaj verkade väldigt tillmötesgående, så det ska säkert gå bra.

• Gnistra mera

Hej,

Min bror gifte sig på skansen lejonet ca 4 år sen.
    Lokalen är jätte fin men tyvärr var inte maten inte så bra. Trots att de hade valt "de finaste" menyerna så var det tråkig och smaklös mat.
    Men som sagt detta var ca 4 år sen så köket kanske har skärpt till sig sen dess...

PS. om ni väljer lejonet var noga på att ge tydliga instruktioner och vägbeskrivningar till gästerna. Vi hade vissa som hamnade på skansen kronan istället....

• Hösttjej2010

Stort tack för lite feedback!

Vi har inte bestämt oss ännu men har besämt oss att provsmaka maten inom kort. Har även talat med Kaj angående serveringspersonal och han säger att den är yngre nu, någonstans mellan 30-50 år. Så om maten är bra så kanske även vi gifter oss där i höst! :)

Gnistra mera, hur tyckte du annars det var att ha bröllopet där? Hade de cermonin längst upp? Dans längst ner eller på samma plan som ni åt middag? Blev det mysigt atmosfär eller kändes det lite trångt och knöligt?

Gurran, ett tips är att beställa buffé om ni har lite olika allergier och matpreferenser. Var noga att skylta upp vad saker innehåller så löser ni detta på ett bra sätt. Det kan även bli rätt skön och avslappnad stämning med buffé. Vet att Skansen Lejonet kan fixa det med. Ang tårtan så har vi inte kollat in det ännu, har ni? Har ni varit där och provat deras tårtor/ bakelser? Du nämnde din sambos systers kompis som hade haft fest där, hur tyckte de om maten, servering och service etc? Var maten bra upplagt? Var personalen bra på att ta in vad brudparet önskade?

Mica82, är alldeles säker på att du kan duka som du önskar. E eller solfjäder, the choice is yours! :)

Shit va svårt det är med att boka bröllopsställe. Man gör ju detta förhoppningsvis endast en gång i livet och man vill ju att allt ska bli så himla rätt!!

Vad för andra ställen har ni tittat på?

• sandralainen

Hej, blev lite nyfiken, hur ser en "solfjäder" ut. har inte hört det förrut.

• Gnistra mera

De hade själva vigseln i en kyrka i stan (ursäkta jag var inte tydlig innan) och festen på skansen lejonet.

Stämningen under middagen var jätte fin, det är mysigt och rustikt där inne. Dansen var på nedre våningen. Det blev lite splittrat då baren var på över våningen och folk samlades inte på ett ställe. Ett tips om ni har festen där, är att ha dans och bar på samma våning.

• mica82

hej igen

sandralinen
    lokalen är runt så borden står rakt ut från väggarna ocg bilder en halv cirkel, förstår du då hur jag menar? :)

Det är inga problem att få vegetarisk mat, det har vi redan kikat på. men deras kök är begränsat så man kan endast välja en huvudrätt samt vegetariskt alternativ.

Inte kul att höra att maten var sådär.. hoppas de har förbättrat sig under de här 4 åren. Vi kommer göra på fisk. tror rätten kostade 250 kr så då hoppas jag verkligen att den smakar bra!

Vi kommer inte välja kampanilen. Den ligger i majorna nära där vi bor. Tyckte de hade lite tråkigt utbud.

Vi gifter oss den 4/9 och kommer endast ha festen där. Vi kommer ha kyrklig vigsel.

3.5 månad kvar! Tiden går så snabbt!

• mica82

vet ni föresten hyr länge renoveringen av fasaden ska pågå? Inte så kul att ha sin fest där då det är en massa byggnadsställningar...

Svar på tråden Skansen lejonet