Budget för fotograf??
Vad har ni räknat med att lägga på fotograf för vigsel och efteråt? Självklart vill man ha bra bilder med 8-10 tusen känns alldeles för mkt! Hur har ni gjort, tänkt?
Vad har ni räknat med att lägga på fotograf för vigsel och efteråt? Självklart vill man ha bra bilder med 8-10 tusen känns alldeles för mkt! Hur har ni gjort, tänkt?
Jag har hittat 2 fotografer som båda tar 5500kr för så kallad heldag! Så om du behöver tips på fotograf i Malmö-trakten så hör av dig!
Tack men vi bor i Sthlm, så gärna tips i Norra Stockholms-trakten?!
Kommer betala ca 5500 för fotografering då får jag alla bilderna redigerade på skiva. Men får betala extra eller fixa själv om jag vill ha det utskrivet men det är inga problem då vi har en jättebra fotoskrivare.
Anlitar Fotolaget dom finna i Sthlm och Uppsala med viss omnejd
Vi har anlitat David McCrum från cinematic.se han har en annons här på hemsidan oxå. Han har väldigt bra priser och kan jobba i sthlm!
Jag har läst någonstans att man ska lägga ca 25 % av hela "budgeten" på en fotograf eftersom det är minnen för livet.. Tycker det lät bra, alla kanske inte tycker det är lika viktigt men det är någonting man kanske ångrar senare.
oj, 25%? Så om man allt som allt lägger 150' ska ca35-40' gå till fotografen? Jag förstår inte hur fotografens pris kan påverkas av storleken/priset på hela bröllopet?
Hej, just fotograf tycker jag också är jättesvårt. Vi har anlitat min fästmans arbetskollega som är hobbyfotograf. detta just för att få ned kostnaden. Vi vet inte alls hur mycket vi ska ge henne i ersättning för det arbetet hon kommer att göra - någon tips/råd? 2000- 3000kr? Vi kommer bjuda henne på bröllopsmiddagen.
Det bästa för att få ned kostnaden är om du kan höra dig för i bekantskapskretsen om någon känner någon som kan fotografera och som gör det bra! Har en arbetskamrat som har bröllopsfotografering som bisyssla, dock är han uppbokad typ hela sommaren.
www.modellbilder.se
bli medlem där så har du tillgång till massa fotografer runt om i hela sverige. har du tur så hittar du en som gör det riktigt billigt.
våran proffsfotograf går på hela 0kr och han är toppen. han är hittad på modellbilder
Det många inte tänker på är att fotografens jobb inte bara är själva fotograferingen. Att sortera bilderna, redigera dem (vilket alla fotografer gör för att få en bra komponerad bild i färg, skärpa etc) tar enormt med tid. Jag är lite hobbyfotograf på min fritid och har gjort några bröllopsfotograferingar. Jag kan säga att om man lägger ca 2 timmar på fotograferingen under bröllopsdagen så behövs det minst 10-12 timmar till efterarbetet och det jobbet måste man räkna in i priset också!