bröllop i gävle
Någon i Gävle som har förslag på var man kan ha hela arrangemanget någonstans. Skulle gärna ha både vigselakt med präst och fest på samma ställe.
Någon i Gävle som har förslag på var man kan ha hela arrangemanget någonstans. Skulle gärna ha både vigselakt med präst och fest på samma ställe.
Jag tänkte slippa kostnaden för hyra av bil.
Satt nu och funderade på att gifta oss i en kyrka och sedan hyra en båt för att ha festen på. Någon som gjord det?
Vi skall gifta oss i Engelskaparken i Mackmyra bruk/Valbo och sedan ha festen i Kolhuset som ligger intill.
Någon som vet om man kan viga sig i lövgrunds kapell?
Hur gamla är ni som skall gifta er och var är ni från i Gävle?
Skall själv gifta mig, fast inte i Gävle, men är därifrån...
Bara lite, lite, lite nyfiken.
Vi är 28 och 32 år. Vi bor på brynäs nu. Han är från Bomhus och jag har flyttat runt lite men är född i Gävle då bodde vi också på Brynäs.
Hej Goa Smulan.
Tänkte ett tag gifta mig i Gävle och tittade på Högbobruk då jag har många barndomsminnen där. Då jag vill ha hela kittet släckte jag snabbt deras hemsida. Det var alldeles för dyrt (kommer ej ihåg exakt men ca 1400/pers). Nu får jag halva priset i Falun...
Av de ställen andra har nämnt tycker jag Bönan eller Soldathemmet verkar mysigt.
Om du vill ha en bra resturang, fast en bit ifrån Gävle, så sägs det att fiske resturangen i Axmar skall vara mycket bra. Vill du ha bra mat, service och mysiga lokaler inomhus(kanske terassen fungerar som uteplats?) så är gamla grand ett bra alternativ. Min sambo var där på affärsmiddag och tog hem menyn till mig. Jag blev fruktansvärt avundsjuk. Jag visste inte att det serverades så fin mat i Gävle. Lovar att detta är ett hett tips. Kanske kan de fixa catering?
Lycka till.
Vill tipsa om min florist hon är helt underbar och jobbar i Gävle vid Järvägsstation. Hon skall göra alla mina arrangemang(kyrka,bord, corsage,bukett).
Hon är bäst helt enkelt och min bästa kompis och tärna!!!
Vi ska ha ett väldigt enkelt och litet bröllop så vi har tänkt fixa "festen" själva. Och ha det väldigt mysigt, antingen hemma eller i någon sommarstuga. Vet du om det finns något kapell i närheten av axmarby/axmarbruk,.det skulle kunna funka med eftersom min farmor har stuga strax norr om det? Vi funderar på kapellet på lövgrund o sedan vara på limön i min morfars stuga efteråt eller som sagt pynta hemma och ha det där eftersom vi bara blir de närmaste.
Hej GoaSmulan
Är du 28 eller 32år? Jag är 32 år och också uppvuxen på brynäs, tänkte att du kanske är någon jag känner.
Pea
Jag är 32 år, men inte uppvuxen på brynäs. Vi flyttade till Hofors när jag var 3 år. Fast jag har haft min morfar kvar här hela tiden.
Jag är 26 och uppvuxen på Brynäs! Nu bor jag i Älvkarleby. Jag gick på Steneberg 90-93. Några gamla skolkompisar här?
Linnie.
Är också (snart)26 men inte från Brynäs gick på Polhem.
Verkar vara en bra ålder för att ingå i ett äktenskap...
Nu tycker jag att tråden har urartat lite granna. Vill gärna ha svar på min senaste fråga.
Citerar mig själv:
"Vi ska ha ett väldigt enkelt och litet bröllop så vi har tänkt fixa "festen" själva. Och ha det väldigt mysigt, antingen hemma eller i någon sommarstuga. Vet du om det finns något kapell i närheten av axmarby/axmarbruk,.det skulle kunna funka med eftersom min farmor har stuga strax norr om det? Vi funderar på kapellet på lövgrund o sedan vara på limön i min morfars stuga efteråt eller som sagt pynta hemma och ha det där eftersom vi bara blir de närmaste."
flyttar upp