Inlägg från: GoaSmulan |Visa alla inlägg
  • GoaSmulan

bröllop i gävle

Någon i Gävle som har förslag på var man kan ha hela arrangemanget någonstans. Skulle gärna ha både vigselakt med präst och fest på samma ställe.

• Svar på tråden bröllop i gävle
  • GoaSmulan

Engeltofta har jag ringt till och de ska ringa upp. Soldathemmet har jag inte tänkt på. Det enda jag är rädd för är att det blir för dyrt. Maten på strandgården var inte alltför billig.

• GoaSmulan

Hittar inget telefonnummer till soldathemmet. Kan man ha själva vigselakten där med? Jag har också vissa planer på att ta ett lunchbröllop för att minska kostnaden. Och sedan kanske gå ut med de närmaste på kvällen.

• GoaSmulan

Vi blir nog runt 50 gäster, jag har inte räknat så noga ännu. Har bara räknat min sida och hans är minst lika många om inte fler.

• GoaSmulan

Jag tänkte slippa kostnaden för hyra av bil.

• GoaSmulan

Satt nu och funderade på att gifta oss i en kyrka och sedan hyra en båt för att ha festen på. Någon som gjord det?

• GoaSmulan

Någon som vet om man kan viga sig i lövgrunds kapell?

• GoaSmulan

Vi är 28 och 32 år. Vi bor på brynäs nu. Han är från Bomhus och jag har flyttat runt lite men är född i Gävle då bodde vi också på Brynäs.

• GoaSmulan

Vi ska ha ett väldigt enkelt och litet bröllop så vi har tänkt fixa "festen" själva. Och ha det väldigt mysigt, antingen hemma eller i någon sommarstuga. Vet du om det finns något kapell i närheten av axmarby/axmarbruk,.det skulle kunna funka med eftersom min farmor har stuga strax norr om det? Vi funderar på kapellet på lövgrund o sedan vara på limön i min morfars stuga efteråt eller som sagt pynta hemma och ha det där eftersom vi bara blir de närmaste.

• GoaSmulan

Jag är 32 år, men inte uppvuxen på brynäs. Vi flyttade till Hofors när jag var 3 år. Fast jag har haft min morfar kvar här hela tiden.

• GoaSmulan

Nu tycker jag att tråden har urartat lite granna. Vill gärna ha svar på min senaste fråga.

Citerar mig själv:
    "Vi ska ha ett väldigt enkelt och litet bröllop så vi har tänkt fixa "festen" själva. Och ha det väldigt mysigt, antingen hemma eller i någon sommarstuga. Vet du om det finns något kapell i närheten av axmarby/axmarbruk,.det skulle kunna funka med eftersom min farmor har stuga strax norr om det? Vi funderar på kapellet på lövgrund o sedan vara på limön i min morfars stuga efteråt eller som sagt pynta hemma och ha det där eftersom vi bara blir de närmaste."

Svar på tråden bröllop i gävle