• Bimbaloo

tips på hemabakad bröllopstårta

Hejsan
    jag skulle önska få lite tips på fyllning i tårtan? Jag har fått min gamla farmor till att baka tårtan till mig men vet inte vad jag ska fylla den med. Sen önskar jag gärna tips på om man skall ha sockerpasta eller marsipan och om det är enkelt att göra sockerpasta själv? Väldigt tacksam för alla tårttips=)

• Svar på tråden tips på hemabakad bröllopstårta
  • Superstarfia
    WonderfulWord skrev 2010-04-02 18:29:06 följande:
    dumlefluff är populärt i vår vänkrets. smält dumlekola och blanda när den svalnat lite med vispgrädde. förvara i kyl under natten och vispa dagen efter så blir det super gott:)
    jag brukar värme den tillsammans med grädden på en gång.. :)så slipper man ett ytterligare moment..
  • Cherrygirl
    Superstarfia skrev 2010-04-02 19:03:36 följande:
    jag brukar värme den tillsammans med grädden på en gång.. :)så slipper man ett ytterligare moment..
    Tänkte precis skriva det..

Bara det inte kokar så går det fint att värma dem tillsammans!
  • Bimbaloo

tack för alla fina tips! är det någon som vet om man måste köpa sockerpasta eller om man kan göra den själv? eller vart det är boilligt att köpa den?? har hittat på nätet men den var fasligt dyr och jag ska ha 8st tårtor=)

• Superstarfia
    Bimbaloo skrev 2010-04-03 16:11:04 följande:
    tack för alla fina tips! är det någon som vet om man måste köpa sockerpasta eller om man kan göra den själv? eller vart det är boilligt att köpa den?? har hittat på nätet men den var fasligt dyr och jag ska ha 8st tårtor=)
    Klart man inte måste köpa, jag har både köpt och gjort själv. dock tycker jag att det tar tid att göra och väljer att hellre lägga pengar på att köpa den.. :)
  • Cherrygirl

ja jag föredrar också att köpa sockerpastan.
    Vilka sidor har du tittat på, på nätet?
    pastan brukar ligga på runt 39-45kr för en förpackning

• Bimbaloo

jag hittade på kakburken och nån mer sida men de kostar 89 och 45KR MEN DET FANNS INGEN VIT VIT=( har ni några förslag på hemsidor som säljer med billig frakt?

• Cherrygirl
    Bimbaloo skrev 2010-04-05 14:43:09 följande:
    jag hittade på kakburken och nån mer sida men de kostar 89 och 45KR MEN DET FANNS INGEN VIT VIT=( har ni några förslag på hemsidor som säljer med billig frakt?
    Men varför tar du bara inte en vanlig sockerpasta för? Den är ju verkligen jätte vi ju
    www.tartdecar.se Har bra och billiga saker.
    Kolla runt där du bor om det inte finns någon butik som säljer, eller om det finns något konditori som använder det och du kan få köpa där..
  • Bimbaloo

tack för er hjälp det har varit till stor hjälp! hae nu hittat och ska beställa hem och provbaka=)

• Superstarfia
    Bimbaloo skrev 2010-04-08 10:53:51 följande:
    tack för er hjälp det har varit till stor hjälp! hae nu hittat och ska beställa hem och provbaka=)
    Ha det kul när du bakar.. det är mitt största problem, går nått snett blir jag sktiförbannad och tröttnar.. och då kan jag stå och svära i köket i flera timmar... ;)
Svar på tråden tips på hemabakad bröllopstårta