• Gnistra mera

Pscho ex försöker förstöra bröllopet

Vad gör man när ett sjukt ex försöker förstöra så mycket det går??

Min blivande har tidigare varit gift och skiljde sig långt innan vi blev ihop. Vid hans skillsmässa hotade hans ex att hon skulle "förstöra hans liv","skapa ett helvete för honom", "aldrig låta honom vara lycklig" osv.

Sen mycket riktigt när vi blev ihop brakade det loss med skitsnack och förföljelse. Hon t.o.m. flyttade från Lund till Göteborg och köpte en lägenhet på samma gata som mig (innan jag och min m2b flyttade ihop nere i Lund). Hon snackar skit till alla som hon får tag på: till min blivandes familj, hans vänner även hans anställda på jobbet.

Länge har min blivande sagt att han inte tänker göra något åt det. Han säger att han vill inte sjunka till samma nivå som henne och att hon kommer att tröttna snart. Dessutom om hon får svar kommer det att bara uppmuntra henne, för då vet hon att hon stör. Han har inte pratat med henne eller svarat på hennes mail en endaste gång sen de skiljdes, ändå fortsätter hon.

Hon har nu tydligen hittat en snubbe och flyttat ner till Skåne igen med honom. Bra. tänkte vi, nu kanske hon slutar trakassera oss. Men nej....hon ger sig inte.

Imorse skickade hon ett mail till min blivande där hon har kopierat in vår bröllopssida och förlovningssida från BT. Hon hånar först och sen kallar min blivande en massa sjuka saker.

Nu har det gått för långt! Jag är orolig att en sån störd person kan gå hur långt som helst för att förstöra. Jag undrar om tom kan flyga fram på sin kvast på bröllopsdagen bara för att jävlas. Jag vill inte behöva oroa mig för allt hon kan hitta på, men det är svårt att koppla bort.

Själv har jag aldrig haft någon kontakt med henne och vet inte hur man skall göra för att bli kvitt henne.

Eftersom hon verkar ha vår bröllopsida på BT under "span" har jag god lust att skriva något där för att reta gallfeber på henne. Samtidigt vill jag inte förstöra vår sida...

Åh vad skall man göra?

Hoppas hon flyger iväg till Blåkulla och stannar där!!!

• Svar på tråden Pscho ex försöker förstöra bröllopet
  • TheD

Anmäl satmaran!!! Min fästmans ex kallas för psykoXmen av andra anledningar och hoppas att den tjejen inte kommer göra såna saker!!!

Ni ska inte ha det så där!!!!! Lider med er!

ANMÄL! ANMÄL! ANMÄL!

:)

• Gnistra mera

Tack alla för stöd, nu vet jag att jag inte är ensam om mina reaktioner.

Min sambo vill bestämt inte göra något. Han tycker inte det är fegt utan tycker det är SMART. Han vill inte sjunka ner till hennes nivå och tror att vi kommer uppmuntra henne genom att visa en reaktio.

Jag blir istället förbannad!

Jag har svår att anmäla själv då hon aldrig har kontaktat MIG. Annars hade jag gjort allt för att sätta dit henne. Det är ju faktiskt bara min sambo som hon har sms'at och mailat....

Jag snackade med min familj om detta igår som lovade att hon skulle plockas därifrån om hon skulle vara knäpp nog att dyka upp.

Tror att det blir svårt att få henne att tro att vi har bytt dag/plats för bröllopet då hon faktiskt skickade en kopia av vår egna bröllopssida med alla uppgifter nerskrivna...

• Gnistra mera

Nu har jag pratat med polisen, de var jätte bra att prata med. De råder att min sambo svara på hennes mail och säger att vi har haft kontakt med polisen och säger att detta är sista varningen. Om hon kontakar oss igen skall vi anmäla.

Sambon är tveksam....
    Jag driver på....
    Vi får se hur det slutar...

• Rufsas

Skulle du kunna berätta för din sambo att du är rädd? (Om du inte redan har gjort det såklart). Referera gärna till kända fall där det gått illa ty Arbogamörderskan osv. Då kanske han förstår att det är riktigt allvarligt.

Hoppas att det går bra!
    Kram

• 100703 M och B

Tycker verkligen att du ska stå på dig i detta. Även om din sambo inte tycker att det är något att reagera/svara på så måste han ändå förstå DIN känsla av oro och hur jobbigt du tycker detta är..

Det är ju faktiskt så att han inte kan tänka på sig själv längre utan ni är faktiskt två som berörs av detta. Även om det är hans ex. Den diskussionen har jag haft med min blivande man, även om hans ex inte är lika psycho.. (fast ringa sitt ex och be honom sätta upp en lampa åt henne etc trots att hon har ny kille tycker jag är _lite_ skumt. Hon ringer inte längre efter 3 år)

• Gnistra mera

Jah har pratat med sambon och han säger att han skall fundera....
    Just nu jobbar vi och har svårt att prata om detta ordentligt.

Sen tål han inte henne överhuvudtaget, så han är inte tveksam för att det är hon, utan han vill inte att vi dras in i en jobbig situation.

• BrideBecks

Jag har gnällt lite ibland över att min m2b har varit efterhängsen trots att det är slut sen länge, men det är ju inte ens i närheten av detta!
    Jag tycker verkligen det är synd att hon ska få ta sån stor del av er stora dag. Man ska inte behöva planerar ett bröllop med säkerhetsrutiner ifall en sjuk människa skulle dyka upp.

Tycker det polisen sa till dig verkar riktigt bra. Då kanske hon blir rädd. Annars är ju bara en anmälan som kvarstår.

Nu känner ju inte jag din sambo men det verkar lite som om han är rädd för konflikten med henne. Kan förstå om man inte vill ha kontakt med en sådan människa men något måste ni ju göra. Det kanske räcker med att varna henne med ett mail (och dokumentera/spara det skickade mailet), då slipper ni ju prata med henne.

• BrideBecks
    BrideBecks skrev 2010-04-01 11:41:12 följande:
    Jag har gnällt lite ibland över att min m2b har varit efterhängsen trots att det är slut sen länge, men det är ju inte ens i närheten av detta! Jag tycker verkligen det är synd att hon ska få ta sån stor del av er stora dag. Man ska inte behöva planerar ett bröllop med säkerhetsrutiner ifall en sjuk människa skulle dyka upp. Tycker det polisen sa till dig verkar riktigt bra. Då kanske hon blir rädd. Annars är ju bara en anmälan som kvarstår. Nu känner ju inte jag din sambo men det verkar lite som om han är rädd för konflikten med henne. Kan förstå om man inte vill ha kontakt med en sådan människa men något måste ni ju göra. Det kanske räcker med att varna henne med ett mail (och dokumentera/spara det skickade mailet), då slipper ni ju prata med henne.
    Menar ju min m2b's EX som varit efterhängsen.
  • Bride in leather

Anmäl själv.Det finns inget att fundera över.Ni sjunker ju inte till hennes nivå,ni bara markerar att nu är det fan nog.

Usch kvinnan är ju direkt obehaglig för tusan.Kan ni kanske ringa hennes kille??

• scarborough81

Om nu hon sett er annons här på BT, då kanske hon följer denna tråd också... Bara en tanke..

• Rufsas

Okej, jag har inte velat berätta det här men känner att jag måste. En familjemedlem till mig blev misshandlad av hennes sambos ex. Det började "lite lätt" med telefonsamtal etc. Exet ringde både min bekant och sambon. På jobbet, till mobilen, mitt i natten, you name it. Hon spred dessutom massa falska rykten.

Helt plötsligt en dag stegar hon fram på en parkeringsplats och misshandlar dem båda ganska rejält. De anmälde, det blev rättegång osv. Mitt tips är att inte låta det gå så långt! "Ditt" psycho verkar vara kapabel till mycket. Jag menar, flytta till en annan stad. Allvarligt...

Hoppas verkligen att din kille förstår hur du känner.

• Bride in leather

Rufsas

Herregud.Det är det jag är rädd för i detta fallet.Att det kanske går så långt:(fy för.

Stackars dina familjemedlemmar

• Rufsas

Ja, det var en jobbig period. Speciellt eftersom det tog 1,5 år (!) tills rättegången ägde rum.

Rufsas skrev 2010-04-01 12:28:55 följande:
    Jag menar, flytta till en annan stad. Allvarligt...
    Vill bara förtydliga att citatet ovan är kopplat till "TS psycho" som flyttade till en annan stad. Inte att TS ska flytta till en annan stad.
  • Gnistra mera

På bröllossidan har vi våra riktiga namn och inga kopplingar till vårt alias. Men det skulle inte förvåna mig om hon har blivit medlem bara för att spana på alla inlägg...och därav följa denna tråd...tyvärr.

scarborough81 skrev 2010-04-01 12:23:11 följande:
    Om nu hon sett er annons här på BT, då kanske hon följer denna tråd också... Bara en tanke..
    Hennes kille verkar oxå vara lite av en konstig typ. Han är tydligen en flitig bloggare och har flera anmälningar och tvister öppna, eftersom han har offentligt skrivit en massa skit om folk.

Dessutom har hon ju målat upp sig som offer inför vänner o bekanta (och antagligen för den nya killen). Hon menade på att hon var ett offer för min sambo lämnade henne. Det hon glömde berätta var att hon var lika psyko i deras relation. Totalt manipulativ, aggressiv och utan gränser...
    Den enda anledningen till att min sambo ens gifte sig med henne var för hon inte kunde få barn och hon ville adoptera. Han ville inte men till slut sa han ok och gifte sig borgligt bara för processens skull. Sen när hon började flippa ännu mer bestämde han sig att han ville absolut inte uppfostra ett barn med henne och avbröt adoptionsprocessen samt skiljde sig.

Då lovade hon att hon skulle göra allt i hennes makt att förstöra hans liv!!!

Antar väl att hennes kille tror på hennes offer historia och inte är till mycket hjälp.
  • Påfågeln

Jag har inte läst några kommentarer... Men det där är inte normalt!

Anmäl henne så fort som möjligt, anordna så att det blir besöksförbud. Se till att spara alla mail i bevisningen.

önskar dig verkligen all lycka till, du ska kunna känna dig säker. Prata ordentligt med din blivande om detta.

Svar på tråden Pscho ex försöker förstöra bröllopet