• Gnistra mera

Pscho ex försöker förstöra bröllopet

Vad gör man när ett sjukt ex försöker förstöra så mycket det går??

Min blivande har tidigare varit gift och skiljde sig långt innan vi blev ihop. Vid hans skillsmässa hotade hans ex att hon skulle "förstöra hans liv","skapa ett helvete för honom", "aldrig låta honom vara lycklig" osv.

Sen mycket riktigt när vi blev ihop brakade det loss med skitsnack och förföljelse. Hon t.o.m. flyttade från Lund till Göteborg och köpte en lägenhet på samma gata som mig (innan jag och min m2b flyttade ihop nere i Lund). Hon snackar skit till alla som hon får tag på: till min blivandes familj, hans vänner även hans anställda på jobbet.

Länge har min blivande sagt att han inte tänker göra något åt det. Han säger att han vill inte sjunka till samma nivå som henne och att hon kommer att tröttna snart. Dessutom om hon får svar kommer det att bara uppmuntra henne, för då vet hon att hon stör. Han har inte pratat med henne eller svarat på hennes mail en endaste gång sen de skiljdes, ändå fortsätter hon.

Hon har nu tydligen hittat en snubbe och flyttat ner till Skåne igen med honom. Bra. tänkte vi, nu kanske hon slutar trakassera oss. Men nej....hon ger sig inte.

Imorse skickade hon ett mail till min blivande där hon har kopierat in vår bröllopssida och förlovningssida från BT. Hon hånar först och sen kallar min blivande en massa sjuka saker.

Nu har det gått för långt! Jag är orolig att en sån störd person kan gå hur långt som helst för att förstöra. Jag undrar om tom kan flyga fram på sin kvast på bröllopsdagen bara för att jävlas. Jag vill inte behöva oroa mig för allt hon kan hitta på, men det är svårt att koppla bort.

Själv har jag aldrig haft någon kontakt med henne och vet inte hur man skall göra för att bli kvitt henne.

Eftersom hon verkar ha vår bröllopsida på BT under "span" har jag god lust att skriva något där för att reta gallfeber på henne. Samtidigt vill jag inte förstöra vår sida...

Åh vad skall man göra?

Hoppas hon flyger iväg till Blåkulla och stannar där!!!

• Svar på tråden Pscho ex försöker förstöra bröllopet
  • Bride in leather

Nej det ska man inte vara.

Hoppas sambon är med på att anmäla.

• KatjaB

tycker inte ni ska svara på hennes sms , det kansek ni inte gör heller men det känns som att någonstans måste hon ju få vatten på sin kvarn? bättre att kapa helt..

jag skulle nog ha ändrat lite för att vara på säkra sidan med detaljerna kring bröllopet, och låst sidorna till bröllopet. Förklarat för alla varför ni får göra så och be dem att inte diskutera detta med henne.

• Gnistra mera

Hur låser man bröllopssidan??

• Kattpoet

Min förra makes ex höll på i nio år tills någon annan än mig stod uppför mig och då vågade hon inte längre.

Om andra behöver vitttna, låt dem göra det om de vill, det inte ni som ska bestämma det.

• Gnistra mera

Kattpoet: Nio år!!!fy, hur kan någon hålla på så. Förtstår att det måsta ha varit en jobbig tid.

Jag har pratat med sambon och han tycker att vi skall göra ingenting. Enligt honom är det bästa vi kan göra- att inte ge någon respons. Under de senaste 1,5året har han inte svarat på något till henne och han tror att det lösningen framåt också.

Han tror inte det är tillräckligt för att det skall bli något allvarligt hos polisen och samtidigt tror han att det hon längtar efter mest är att få igång kommunkation...för då kan pajkastning börja.

Nej sambon vill bestämt inte ge henne den kommunkation hon söker. Däremot höll han med om att hon var en stor risk på bröllopsdagen.

Vi kommer behöva säkra säkerheten på bröllopet. Hur sjukt är det på ett bröllop??!! Antagligen någon marsalk som har uppgift att inte släppa in henne om hon dyker upp...
    Vi har dessutom säkrat med präst och leverantörer att ingen får avboka utan att vi personligen står för all kommunikation med dem.

Suck! det är inte sånt man vill ha på ett bröllop...

• Kattpoet

Anmäl och kräv besökförbud, det kan ni få.

Om hon då kommer till bröllopet så gör hon en olaglig handling och nej tiga i hjäl henne funkar inte , lita på mig. Hon är för sjuk att kunna se vad hon gör och nu har ni ju gett henne kontrollen av era liv.

Om detta inte stoppas blir det värre.

Det kan sluta med att du har en anmälan om misshandel av dina barn eller andra saker.

Mitt exmakes pucko anmälde mig för narkotika innehav några gånger och andra saker.

Om ni inte säger nej, så kommer detta bara bli värre, hon är sjuk.

Kom ihåg att ni vinner på att vara trevliga, artiga och aldrig höja rösten i hennes närvaro, svara aldrig tillbaka med den skit hon ger var ärliga sakliga och aldrig arga.

Om hon inte får igång grälet kommer hon att visa sin rätta sida och explodera och då kommer folk se att hon behöver vård.

Kvinnan är manisk.

Och din sambo kan säga till folk att han är orolig för hennes hälsa, det vinner han på.

• Uppsalabrud2010

Läskig människa det där!! Försök att samla ihop det som ni har kvar som hon har skickat till er. Sedan anmäler ni henne till polisen. Ni kanske kan få till ett besöksförbud? Vet inte hur det funkar, men ring till polisen och hör efter.

Förstår att du är orolig inför er bröllopsdag. Vet hon var och när ni ska gifta er?

• Greeneyes

Jag tror tyvärr att din blivande make är lite feg av sig. Jag håller med alla andra här, att ni verkligen ska polisanmäla. Om inte annat för att få det på papper. Annars finns risken att ni bara möts av responsen i framtiden "men det kan ju inte ha varit så allvarligt eftersom ni inte anmälde!".

Ring åtminstone och prata med polisen för att höra hur de brukar hantera ärenden som dessa, det är ju faktiskt vanligt förekommande. De brukar vara väldigt tillmötesgående och ge bra info och tips, även om ni väljer att inte anmäla. Även om din sambo inte vill, så gör det för din egen skull!

Försök även lägga ut lite falsk info om när och var ni ska gifta er, kanske helgen efter, och se till att hon får reda på det så garderar ni er ytterligare!

• TheSecret

Är det på något sätt olagligt att ni skapar en ny bröllopssida med fel info på? Fast det är kanske försent ändå. Om det går att lura henne till att ni har bytt datum, bytt kyrka, bytt allting. Men i själva verket har ni ert bröllop som ni bestämt....??
    Vet era gäster om henne? Tänker att om några gäster iaf vet, att dom typ är beredda på att kasta ut henne eller nått OM hon skulle våga dyka upp på ert bröllop....
    Det får ju bara inte hända att hon gör det!

Håller verkligen tummarna för er att ni får en toppen dag utan störda människor!

• Bride in leather

Jag hade inte köpt det.Då gör du en polisanmälan.

Herregud,det är ju bara att tillåta och acceptera hennes beteende mot er.Aldrig i livet att jag haft ett bröllop på de premisserna.

Inget illa nu men din blivande verkar lite feg eller rädd?

Nej markera NU och kräv besöksförbud.Skadestånd kanske.

Svar på tråden Pscho ex försöker förstöra bröllopet