Inlägg från: Väntar på något |Visa alla inlägg
  • Väntar på något

    Pälsboll: Vad duktig du är!!! Jättefin slips och sjal


    Björnisarna: Jag ska göra hår och makeup på Red&Black och naglarna tror jag att jag fixar på nail design school. Har haft gelenaglar på heltid förr och gjort där ibland. Gjorde även på creative lounge men då slutade nageltjejen helt plötsligt, men nu har de fått en ny. Annars vet jag folk på jobbet som gör sina naglar på Allé 10 (tror jag att det heter).

  • Väntar på något
    Sebastiána skrev 2010-05-03 15:18:02 följande:
    Var köper ni brudklänning och ring? Undrar en nyinflyttad.
    Om du vill köpa här i stan och inte på nätet rekommenderar jag "Änglalikt" för klänning och "Kjellins" för ringar. Änglalikt har en hemsida: www.anglalikt.com och Kjellins är en smycka-butik.

    Finns fler alternativ också men de här har jag erfarenhet av (och är nöjd med också)

  • Väntar på något

    Idag har jag varit på konsultation hos Holmsunds blommor. Bestämde mig för en rund bukett bestående av 2 olika sorters rosor i rosa nyanser. Priset landar på 1300-1500 kr. Någon annan som beställt bukett?

  • Väntar på något

    En månad kvar för oss nu. Igår var jag hos Änglalikt och provade klänningen. Den var jättefin och nu ska den bara kortas lite innan jag får ta hem den. Ringen är klar, buketten är beställd och den 24:e har jag konsultation på Red&Black.


    Veckan som gått har vi grejat mycket med musiken. Solosången har varit klar sedan förlovningen i princip men nu var det dags att bestämma psalmer och in & utmarsch. Efter lite diskussion med kantorn har vi äntligen bestämt oss. Psalmerna blir: "en vänlig grönskas rika dräkt" och vigselvarianten av "den blomstertid nu kommer". In blir det mendelsson och ut blir det "visa vid vindens ängar".


    Menyn är i princip klar också. Det blir mest troligt en toast skagen till förrätt och renfile till huvudrätt. Till efterrätt blir det hjortronpannacotta.


    Just nu funderar jag lite på smycken. Min klänning har halterneck så jag tycker inte riktigt att det passar med halsband  men ändå vill jag ha lite "bling bling". Funderar på att satsa på något i håret istället. Någon som bestämt sig för smycken?

  • Väntar på något

    Igår var det 3 veckor kvar till vår stora dag. Bröllopsnerverna börjar märkas . Det mesta är fixat men några småsaker återstår. Blivande mannen måste köpa manchettknappar bl.a.


    Imorgon ska jag till Red&Black på konsultation. Försöker hitta en bild på en frisyr så att jag har något att visa. Tänker mig någon variant av halvuppsatt med diadem. Annars går jag mest och väntar på att de sista justeringarna på klänningen och ringen ska bli klara. Det känns helt overkligt att det snart är dags. Vi har ju planerat i nästan 1,5 år

  • Väntar på något

    Påfågeln: jag har inte sett ljusstakar men mitt tips är att kolla åhlens o lagerhaus. Är det till en bröllopsdukning så att du behöver många?


    Angående fotograf beror det ju på vad du tycker är dyrt. Vi har anlitat Lannér och de fotograferar oss under vigseln och efteråt. De är väldigt entusiastiska och åker 26 mil tur o retur utan någon extra kostnad. Jag tycker att priset är helt ok och efter den 12:e kan jag ge ett utlåtande om kompetensen också.

  • Väntar på något
    Cuddly skrev 2010-05-26 20:28:17 följande:
    Jag har förstått att det är många som går till red and black, men vad är det för ställe.. var ligger de?Dem måste ju vara väldigt bra om det är många som går dit.
    Vet inte om det är bättre där än någon annanstans egentligen. Men priset var bättre än de flesta ställen jag kollade så det var därför valet föll på henne. Salongen ligger uppe på Sandbacka.

    www.redandblack.nu/

  • Väntar på något

    Pälsboll: Jättefin! Önskar att jag hade lite sytalanger också

  • Väntar på något

    Va skoj att det händer så mycket här. För oss är det ju bara 9 dagar kvar nu så det mesta är klart. Vi har fått klart med menyn nu och det blev dyrare än vi tänkt. Vårt kuvertpris blir 540 kr/st exklusive dryck. Med dryck inräknat hamnar vi på ca 800-900 kr/kuvert.


    Vår meny blir skagentoast till förrätt, renfile med lingonsås till huvudrätt och hjortronpannacotta till efterrätt. Är jättenöjd med menyn och hoppas att vi kan sitta ute som planerat.


    Mina största orosmoln just nu är att vi ska bli sjuka eller att prästen ska bli sjuk. Vår präst är ensam i sin församling hela sommaren p.g.a. att den andra prästen blivit avstängd. Ni kanske har hört talas om händelsen i Bjästa som debatterats flitigt på TV. Det är vår församling så prästen som figurerat i media har blivit avstängd och därför är belastningen på övrig personal rätt hård.


    Imorgon ska i åka ner och träffa prästen för att diskutera upplägget på vigseln. Vi har bestämt oss för psalmer och in och utmarsch. In blir det "mendelsson" och ut blir det "visa vid vindens ängar". Psalmerna blir "en grönskas rika dräkt" och "den blomstertid" med vigseltext. 


    Jag väntar på att ändringssömnaden på klänningen ska bli kvar och gravyren på ringen. Resten d.v.s. naglar, hår o.s.v. är också bokat.


    Mannens och sonens kläder är klara och buketten beställd. Borde inte vara så mycket mer nu. Nu ska jag bara njuta av veckan som är kvar. Lite bröllopsnerver känner jag av men än så länge är det lugnt


    Jösses, vilken monolog det här blev. Om en dryg vecka när jag är lyckligt gift ska jag försöka skriva lite mindre egocentrerade inlägg och koncentrera mig på hur det går för er andra. Men för tillfället är jag så uppslukad av min egen planering att jag har svårt att tänka på annat. Ha det bra!!!

  • Väntar på något

    Tjoho!


    Nu är vi herr och fru. Helt galet! Vår dag var alldeles magisk och jag hade inte kunnat föreställa mig att det skulle bli så bra. Vädergudarna var dock inte på vår sida så vi fick både rejäl blåst och regn som började precis kl 14 på vigseltiden. Att förflytta sig de 150 meter som det var till kyrkan var definitivt den största utmaningen. Blåsten och regnet gjorde att min fina frisyr var illa ut. Jag lyckades med konststycket att trampa sönder klänningen lite men vad gör det när allt kommer omkring.


    Vigselcermonin var helt underbar. Prästen hade lyckats fånga det som vi tyckte var viktigt och anpassade cermonin precis som vi ville. Svägerskans solosång ("fields of gold" och "evighet" i tolkning av Tomas Andersson Wij) var helt underbar. I vårt lilla kapell behövdes varken mikronfon eller orgel utan hon ackompangerades av ackustisk gitarr.


    Efter festen åkte vi taxibåt till Ulvön där vi åt trerätters bestående av toast skagen, renfilé med lingonsky och hjortronpannacotta. Efteråt flyttade vi till en privat festlokal där vi åt ostar och drack vin. Lite lekar och lite tal förgyllde stämningen ytterligare. Barnens humör var på topp och hela sällskapet hade jättetrevligt. Vi fick fantastiska presenter och massor av gratulationer och lyckönskningar.


    Jag ska berätta lite mer sedan men ni som vill se bilder på klänning, frisyr och bukett kan kolla in fotografens blogg:  gillasfoto.blogg.se/index.html

  • Väntar på något
    blivande fru Bergdahl skrev 2010-06-16 16:46:20 följande:
    Väntar på något; Stort grattis, underbara bilder och bröllopet lät verkligen som en dröm!!!!!
    Tack så mycket!!!
  • Väntar på något

    Va kul med så många hippor! Själv fick jag inget sånt vilket jag inte heller räknat med då vi bara bjudit familjen. Däremot var det många som uppvaktade oss trots att de inte var bjudna. Är lite smått avis på er som har allt kvar för det var verkligen fantastiskt roligt

  • Väntar på något

    Jag är i full gång att sälja iväg mina bröllopsprylar. Vore kul att behålla dem av nostalgiska skäl men det går bara inte behålla allt. Klänningen har jag inte bestämt mig för vad jag ska göra med. Den är ju så fin så egentligen vill jag behålla den. Om jag får en dotter någon gång kanske hon vill gifta sig i min klänning men hur stor är den sannolikheten liksom?


    Mina skor, smycken och diadem ryker dock. Lägger upp annonserna här på Bröllopstorget. Antar att det är lättast att hitta köpare här. Hojta bara till om ni är intresserade av något.

  • Väntar på något
    Loppansson skrev 2010-06-23 10:31:05 följande:
    Hej!!Skrev i den här tråden för länge sen... eftersom vi inte ska gifta oss förän juni 2011 . Men nu är kyrkan bokad!!! Men eftersom ni som har el ska snart gifta er har super koll , så undrar jag om jag kan få några tips. Var har ni gjort er håruppsättning, och hur mkt kostade det? Var gjorde ni er make? Och vilken fotograf har ni anlitat, och hur mkt kostade det, vilken skulle ni rekomendera? oh, jag har såååååå många frågor, men jag nöjer mig än så länge med dessa :)
    Jag har redan gift mig och kan därför dela med mig lite av mina erfarenheter såhär i efterhand. Min klänning köpte jag på Änglalikt och jag är jättenöjd med både den och servicen där. Fick den ändrad så att den satt som ett smäck. Ändringarna ingick i priset och underkjol hyrde jag av henne för 200 kr.

    Hår och make gjorde jag på Red&Black. Valde det för att det kändes prisvärt + att jag hört andra som var nöjda. Det kostade 2000 kr för både hår och make. Jag hade med mig eget löshår på clips som hon använde. Frisyren blev superfin (bild finns i mitt galleri). Sminket var egentligen inget märkvärdigt men väldigt fint. Det enda jag skulle kunna anmärka på var att underlaget inte var helt perfekt när jag kom ut. Mest troligt berodde det på att jag bad henne ta extra hårspray på slutet och det löste upp lite av underlaget just vid tinningarna. Men det fixade jag till lätt själv så det var inget större problem. Hos henne ingick ingen dryck eller något tilltugg som vissa bjuder på.


    Vi hade Lannér som bröllopsfotografer och är supernöjda. De var engagerade och trevliga. Ingen stress under fotograferingen utan de ägnade sig helhjärtat åt oss. Dessutom gillar vi deras filosofi med rättigheterna till bilderna. Vi fick köpa alla bilder som togs under dagen (ca 900 st) med full äganderätt d.v.s. vi får göra vad vi vill med dem och måste inte beställa förstoringar via dem. Dessutom har de erbjudit oss hjälp senare också om vi vill ha retuschering av ytterligare bilder.


    Har du fler frågor svarar jag gärna.

  • Väntar på något
    jafo skrev 2010-06-28 17:06:22 följande:
    Hej igen! Är det någon som kan tipsa om bra titan ringar och hos vilka man kan se dessa? Har varit hos Kjellins, Albrekts och Guldfynd. Vi skulle vilja ha titan ringar med en guldfåra i, men de enda vi har sett är de hos Guldfynd och de såg repiga ut.  Ska man kanske satsa på silevrringar med en guldåra i istället?   Tips mottages
    Välkommen jafo!

    Finns ju även Guldsmedjan som ligger på renmarkstorget. Annars borde väl någon guldsmed kunna tillverka ringar åt er. Tror att en blandning av guld och silver som du beskriver blir jättefint.

Svar på tråden Umeåbrudar 2010 del 3