• Malla och Mojje

Hjälp jag kanske ångrar min klänning!!!!

Beställde min klänning redan i november och det kändes jättebra. Den kostade elva tusen men jag kostade på mig det. Nu har den kommit och jag provade den i butiken häromdagen för att kolla om några ändringar skulle göras.
    Och kände liksom inte alls det där WOW... Jag tänkte hela tiden att nej det här är inte jag! Jag vill ha en annan klänning... Den är ju betalad och klar, jag ska hämta den nästa vecka så att försöka lämna tillbaka och jaga rätt på en ny är inte att tänka på! Bröllopet är i maj. Känns det bättre sen eller? Jag är så besviken för klänningen är jätteviktig för mig, det var ju därför jag unnade mig den! Jösses vad gör man???

• Svar på tråden Hjälp jag kanske ångrar min klänning!!!!
  • Malla och Mojje

Låter hoppfullt! Tack!

happytoaster skrev 2010-03-22 15:03:48 följande:
    Sminka dig fint, sätt upp håret. På med slöja, smycken och tiara och prova klänningen. En maffig klänning kan faktiskt klara mera bling bling i tillbehören än en enkel efter som den enkla klänningen tenderar att försvinna då. Be någon du litar på hjälpa dig och ärligt säga vad de tycker.Jag tror du kommer tycka att klänningen känns mycket bättre då.Lycka till!
  • Mindu

Jag tror också att det kommer funka med smycken och allting till, att vara utan till en maffig klänning kan se lite bart ut, så det går åt båda hållen det där. Och som du själv äger; du gillade inte de avskalade när du kollade på dem. Om du inte gillade dem första gången du testade dem skulle du nog inte vara nöjd nu heller med en av dem...

Jag gifte mig i somras och min klänning hade en del pärlor och mönster på, och jag hade både tiara och halsband till (Och ringarna :D) Blev jättefint.

Det kommer att bli bra. Jag röstar också på att vänta tills du får hem den och testa allt tillsammans.

Djupa andetag och lycka till! :D

• Nicossambo

Jag köpte min klänning tidigt och när ändingarna var gjord av dera sömerska grät jag klänningen var inte lika fin och deras draperingar var så fula. Pärlorna som jag besällt att det skulle sätta upp ramlade ner bara man tog i dem.

Jag ville också köpa ny men jag tog klänningen till en kompis sömerska som tittade gjorde om draperingarna till så det skulle se ut som jag ville.

Satte på mer pärlor och nu är jag super nöjd.

Mitt råd ta klänningen till en sömerska som du tycker är bra eller har hört är bra prata med henne hur du vill ha klänningen och se vad hon kan göra.
    Lyck till

• ThereseR

Hej Malla! Tror vi hörts förr i annan tråd:) Just i den här frågan förstår jag hur du känner. Jag känner inte heller det där "wow"et och att det är "min" (The one and only) klänning. Jag hade lika gärna kunnat ha en annan. Men jag kommer nog köra på den här. Den ska till sömmerska för finpassning och som någon ovan skrev så blir det skillnad med hår, make och smycken...
    Kanske är det bara så att man har lite för höga krav... man kanske inte mååååååste känna en orgasmisk känsla bara för att man testar sin brudklänning (även om det verkar så i många filmer...;)

Hoppas du hittar någon lösning! Tror det kan vara svårt att plocka av pärlor utan att det syns... men vad vet jag... bättre att höra av dig till en sömmerska.

Lycka till!

• FelizLane

Den var underbart fin :) Du kommer vara underbart fin i den!

• ThereseR

Nu har jag också kollat in klänningen och den är jättevacker!

• Malla och Mojje

Hej tjejer! Igår var jag och provade klänningen en gång till efter att de gjort den sista lilla justeringen och den var JÄTTEFIN! Nu kändes det sådär pirrigt! Aaahh, vet inte vad det berodde på men det kanske var att jag kände att den inte satt helt bra, då blir det liksom blä med allt! Tack för alla uppmuntrande tillrop!

• Nicossambo

Vad härligt att det känns bra.

• HK8

Jag känner lite likadant... Köpte min i december och nu är det inte alls wow längre. Men den är väl fin... Om jag hade haft råd så skulle jag köpa en ny nu!!! gifter miig i juni. men inte alls säkert att jag får min sålt innan dess så att jag kan köpa en ny. Lite tråkigt men men.. Min m2b älskar den så jag får trösta mig med det =)

• Malla och Mojje

Men den kanske är lätt att sälja framåt våren, det kanske finns andra brudar som ångrat sina och letar efter en ny! Byteshandel helt enkelt!

HK8 skrev 2010-03-25 21:41:34 följande:
    Jag känner lite likadant... Köpte min i december och nu är det inte alls wow längre. Men den är väl fin... Om jag hade haft råd så skulle jag köpa en ny nu!!! gifter miig i juni. men inte alls säkert att jag får min sålt innan dess så att jag kan köpa en ny. Lite tråkigt men men.. Min m2b älskar den så jag får trösta mig med det =)
  • lydice

Jag hade jätteförväntningar, min är sydd i Thailand och jag var inte där. Så kom den hem och jag fick liknande dina känslor. Men så har jag provat den flera ggr och min kompis har tagit kort på mig i den och jag ser ju hur vacker den är. Men det tog mig några provningar och ett smickrande foto innan jag riktigt kunde se det. Hoppas det lösewr sig!

• Katarina Michael

Första gången jag provade min klänning fick jag tårar i ögonen, men väntade en vecka och gick och provade den igen, igen fick jag tårar iögonen så de var bara att beställa den. Mellan provningarna provade jag flera klänningar men ingen kändes rätt, de vara bara min klänning som fanns för mina ögon.

Så gissa om jag var nervös när jag skulle hämta ut den för en månad sen, då hade de gått 3 månader sen jag beställde den. Men igen fick jag tårar i ögonen så jag känner jag hittat rätt.

Så tipset är att testa klänningen med ett emellan rum och kolla så känsla sitter kvar innan ni beställer.

Jag tycker däremot att du TS ska prova sälja den, lägg ut den på blocket och här på bröllopstorget, ge den någon vecka och se om den går att sälja annars är ju gå till en sömmerska som fixar till den oxå ett alternativ om du gillar grunden i klääningen.

Svar på tråden Hjälp jag kanske ångrar min klänning!!!!