• Malla och Mojje

Hjälp jag kanske ångrar min klänning!!!!

Beställde min klänning redan i november och det kändes jättebra. Den kostade elva tusen men jag kostade på mig det. Nu har den kommit och jag provade den i butiken häromdagen för att kolla om några ändringar skulle göras.
    Och kände liksom inte alls det där WOW... Jag tänkte hela tiden att nej det här är inte jag! Jag vill ha en annan klänning... Den är ju betalad och klar, jag ska hämta den nästa vecka så att försöka lämna tillbaka och jaga rätt på en ny är inte att tänka på! Bröllopet är i maj. Känns det bättre sen eller? Jag är så besviken för klänningen är jätteviktig för mig, det var ju därför jag unnade mig den! Jösses vad gör man???

• Svar på tråden Hjälp jag kanske ångrar min klänning!!!!
  • annaochmias

Oj, vad trist... har du någon bild?

Men du: Jag är helt övertygad om att på själva bröllopsdagen när du står där uppsminkad och piffad i din klänning så kommer du att älska den och känna dig som världens vackraste brud!

*kram*

• Malla och Mojje

Nej, har ingen bild. Det är en Maggie Sottero - Anniston, ligger på sidan 6 om man går in på deras kollektion på hemsidan. Kan inte skicka länk för jag sitter vid m2bs dator och då ser han ju vart jag varit på för sida (klänningen är hemlig för honom)

Ja det är kanske som du säger. Låter hoppfullt.. Jag hade väl sådana förväntningar helt enkelt...

• oslobrud

Var inne på hemsidan och såg på klänningen. Den är ju helt underbar! Tror nog precis som annaochmias att med alla detaljer på plats, hår, skor, smycken, så kommer det att kännas mycket bättre.

• Uppsalabrud2010

Stackare! Vet hur det känns. Jag köpte en klänning för några månader sedan...sedan började jag att ångra mig. Jag hittade alla möjliga fel på den! Fel modell för mig, för stor över bysten, för kort för just de skorna som jag ville ha, inget släp osv. Klänningen är jättefin, det är bara det att jag alltid har haft en bild av en annan klänning i huvudet! Bodde 55 mil från staden som jag köpte den och så blev det för sent att lämna tillbaka den. Nu har den hängt i garderoben sedan dess. För två veckor sedan så köpte jag en ny klänning- en Maggie...var inne och tittade på din klänning! Den är superfin!! Vad är det som du inte gillar med den?

• CeKe

Kan det inte vara så att du gått och förstorat bilden av den, byggt upp förväntningarna etc maximalt och att klänningen till slut inte längre lever upp till förväntningarna på grund av det?

• Malla och Mojje

Vad modigt att du orkade börja leta efter en ny!! Ska du sälja den gamla eller?

det som jag kände att jag inte gillade var att det är så mycket spets och pärlor. Från början hade jag tänkt mig en som är ungefär sådan i modellen fast helt ren, dvs utan krimskrams. När jag väl provade sådanan så kändes det för tomt och när jag hittade denna så kändes den jättefin. Men nu i efterhand så känns det som att det ändå inte var en sån jag ville ha. De som var mer "rena" kändes ju tråkiga men de hade säkert varit fina med allt runtomkring, tex slöja tiara etc. Jag kommer att ha uppsatt hår och har valt ut en jättefin slöja som jag ska ha i kyrkan. Jag vill gärna ha tiara och fina smycken också. Nu känns det som att jag måste avstå från både tiara och smycken bara för att klänningen tar så mycket plats. Vi gifter oss vid havet i maj men klänningen hade passat bättre i sthlms domkyrka... Kanske ska kolla om Vickan vill köpa den?

Uppsalabrud2010 skrev 2010-03-22 04:06:50 följande:
    Stackare! Vet hur det känns. Jag köpte en klänning för några månader sedan...sedan började jag att ångra mig. Jag hittade alla möjliga fel på den! Fel modell för mig, för stor över bysten, för kort för just de skorna som jag ville ha, inget släp osv. Klänningen är jättefin, det är bara det att jag alltid har haft en bild av en annan klänning i huvudet! Bodde 55 mil från staden som jag köpte den och så blev det för sent att lämna tillbaka den. Nu har den hängt i garderoben sedan dess. För två veckor sedan så köpte jag en ny klänning- en Maggie...var inne och tittade på din klänning! Den är superfin!! Vad är det som du inte gillar med den?
  • Malla och Mojje

Jo det kan gott vara så. det var så längesen jag beställde den så det kan vara så att jag trott att det skulle vara helt magiskt när jag tog på mig den... Jag kände liksom bara: Jahapp, det blir väl bra...

CeKe skrev 2010-03-22 12:35:03 följande:
    Kan det inte vara så att du gått och förstorat bilden av den, byggt upp förväntningarna etc maximalt och att klänningen till slut inte längre lever upp till förväntningarna på grund av det?
  • annaochmias

TS, men går det inte att ta bort pärlorna åtminstone? En sömmerska kan säkert göra det åt dig... visst, det kommer kosta lite mer men du ska ju vara nöjd med din klänning.

• happytoaster

Sminka dig fint, sätt upp håret. På med slöja, smycken och tiara och prova klänningen. En maffig klänning kan faktiskt klara mera bling bling i tillbehören än en enkel efter som den enkla klänningen tenderar att försvinna då. Be någon du litar på hjälpa dig och ärligt säga vad de tycker.

Jag tror du kommer tycka att klänningen känns mycket bättre då.

Lycka till!

• Malla och Mojje

Ja kanske. Det är väldigt många dock... Ska kolla det, det kanske blir bättre..

annaochmias skrev 2010-03-22 13:43:51 följande:
    TS, men går det inte att ta bort pärlorna åtminstone? En sömmerska kan säkert göra det åt dig... visst, det kommer kosta lite mer men du ska ju vara nöjd med din klänning.
Svar på tråden Hjälp jag kanske ångrar min klänning!!!!