• danicalifornia

vem går in först???

ja,,, vilka går in i kyrkan först??
    jag och min blivande eller tärnan och bestman?
    nån som vet?? har klurat lite på det!

• Svar på tråden vem går in först???
  • oslobrud

vi har en son på 3 och en dotter på 1år och 3 månader som ska vara brudnäbbar. ska försöka få dem att gå in före oss, men om det inte går får de nog sitta på armen till morfar och farfar på väg in.

• LJochMH

Vi ska ha våra två grabbar 7 och 1,5 år... de får gå in före... den lille kanske inte gör som vi vill... Men jag tycker det är sött när barna är lite busiga.... Man är ju som man är när man är liten...

• blåhallon

Vi ska ha två spelmän som går in i kyrkan samtidigt som de spelar fiol. Efter dem kommer brudnäbbarna, 2½år och 4½år sen kommer mina tre tärnor gåendes i pyramid och efter dem hans tre marsalker på rad. När de ställt sig till rätta i kyrkan spelas trad. orgelmusik och vi (brud + grum) går in. Ut går vi först, näbbar, tärnorna med en marsalk vid sin sida och sen våra föräldrar och sen alla gästerna. Vi kommer ha mycket barn på vår bröllopsdag så lite spring i kyrkan har vi räknat med.

• DooDoo

Verkar vara massa olika varianter hur man kan gå in.

Jag har ingen aning alls och blir nästan mer förvirrad ju mer jag läser )

I vårt följe är vi: brud + brudgum, våra söner (2 år & 4 år), 1 tärna och 1 bestman...

Har haft tankar att tärnan och bestman kan få gå med varsitt barn då båda har varsitt barn som deras gudson också..?

Några ideér?

• danicalifornia

det låter väl som en toppen ide!!!

• Eriane

Ska det vara sväskt ska det vara näbb/ringbärare först sen brudpar sen tärna och marskalk.

Sen är det ju upp till er vad ni vill och vad er försämling går med på.

Själv har jag en far som gärna vill lämna över mig. Ska träffa prästen på torsdag och fråga om vi får göra som vi vill. Får vi det kommer ingången se ut så här:

Först kyrkan är väldigt liten och lång ut mot sidorna så mittgången är väldigt kort.

Den blivande Maken står vid altaret sen sätter det igång den blivande mannen sjunger första raderna av

Till dom raderna kommer tärnan och bestman/marskalk in

När det blir min tur att sjunga kommer jag och pappa att ställa oss i dörröppningen medans jag sjunger min del av versen.

Sen när refrängen kommer och vi sjunger tillsammans så går vi fram mot altaret och pappa lämnar över mig lagom tills halva refrängen gått och sen sjunger vi resten av sången vända mot varann

Nu är det bara att hoppas att prästen tycker det är ok. Men är det tekniskt möjligt tror jag inte det ska vara några problem, det är en tuff hårding till präst som viger oss.

• Sebastiána
    Eriane skrev 2010-04-20 07:59:12 följande:
    Ska det vara sväskt ska det vara näbb/ringbärare först sen brudpar sen tärna och marskalk. Sen är det ju upp till er vad ni vill och vad er försämling går med på.Själv har jag en far som gärna vill lämna över mig. Ska träffa prästen på torsdag och fråga om vi får göra som vi vill. Får vi det kommer ingången se ut så här:Först kyrkan är väldigt liten och lång ut mot sidorna så mittgången är väldigt kort.Den blivande Maken står vid altaret sen sätter det igång den blivande mannen sjunger första raderna av www.youtube.com/watchTill dom raderna kommer tärnan och bestman/marskalk inNär det blir min tur att sjunga kommer jag och pappa att ställa oss i dörröppningen medans jag sjunger min del av versen. Sen när refrängen kommer och vi sjunger tillsammans så går vi fram mot altaret och pappa lämnar över mig lagom tills halva refrängen gått och sen sjunger vi resten av sången vända mot varann Nu är det bara att hoppas att prästen tycker det är ok. Men är det tekniskt möjligt tror jag inte det ska vara några problem, det är en tuff hårding till präst som viger oss.
    Öva några gånger i kyrkan så att ni får musiken rätt och inte sjunger/går för fort
  • Sebastiána
    DooDoo skrev 2010-04-19 23:04:24 följande:
    Verkar vara massa olika varianter hur man kan gå in.Jag har ingen aning alls och blir nästan mer förvirrad ju mer jag läser )I vårt följe är vi: brud + brudgum, våra söner (2 år & 4 år), 1 tärna och 1 bestman...Har haft tankar att tärnan och bestman kan få gå med varsitt barn då båda har varsitt barn som deras gudson också..?Några ideér?
    Gissar att det du ska ha är en marskalk.
  • NoCh

Vi har lite funderingar kring hur vi ska lösa det där... Vi är brudpar + 1 (brud)tärna +3 (gemensamma) tärnor + en marskalk, plus att vi ska gifta oss i ekotemplet så antingen måste man nog stå där fr början eller så ser folk att man kommer från långt bortifårn.. hrm... får nog planera lite

• Jessica och Daniel

Ojj jag har tänkt helt olika än er...
    Min blivande man och hans 2 bestmän står framme vid altaret sedan så går våra barn in tärna 6½ och sonen 4 år och efter så går mina 2 tärnor in och ställer sig på motsatt sida och efter dom kommer jag med min pappa i armkrok.. E det helt fel då lr?? Hjälp!

• Sebastiána
    Jessica och Daniel skrev 2010-05-06 19:14:50 följande:
    Ojj jag har tänkt helt olika än er...Min blivande man och hans 2 bestmän står framme vid altaret sedan så går våra barn in tärna 6½ och sonen 4 år och efter så går mina 2 tärnor in och ställer sig på motsatt sida och efter dom kommer jag med min pappa i armkrok.. E det helt fel då lr?? Hjälp!
    Hon är väl inte tärna om hon är 61/2. Hon är väl snarare brudnäbb... eller?
  • Sebastiána
    Jessica och Daniel skrev 2010-05-06 19:14:50 följande:
    Ojj jag har tänkt helt olika än er...Min blivande man och hans 2 bestmän står framme vid altaret sedan så går våra barn in tärna 6½ och sonen 4 år och efter så går mina 2 tärnor in och ställer sig på motsatt sida och efter dom kommer jag med min pappa i armkrok.. E det helt fel då lr?? Hjälp!
    Förutom att jag och många andra tycker att det är fel med brudöverlämning så får ni väl göra hur ni vill!
  • Jessica och Daniel

Sebastiána skrev 2010-05-06 20:47:08 följande:
    Hon är väl inte tärna om hon är 61/2. Hon är väl snarare brudnäbb... eller?

Förlåt jag menade ju brudnäbb....

• Jessica och Daniel

Sebastiána skrev 2010-05-06 20:48:04 följande:
    Förutom att jag och många andra tycker att det är fel med brudöverlämning så får ni väl göra hur ni vill!

Varför tycker ni att de e fel med brudöverföring???

Svar på tråden vem går in först???