• danicalifornia

vem går in först???

ja,,, vilka går in i kyrkan först??
    jag och min blivande eller tärnan och bestman?
    nån som vet?? har klurat lite på det!

• Svar på tråden vem går in först???
  • Blivande präst

Först går brud och brudgum, efter dem går tärna och marskalk.

• mrsJR

Och eventuella brudnäbbar går före brudparet om jag inte minns fel.

Blivande präst skrev 2010-03-18 11:11:13 följande:

Först går brud och brudgum, efter dem går tärna och marskalk.
  • danicalifornia

tackar för det!!! då kan jag släppa det!

• danicalifornia

har funderingar på att vår tös som vid bröllopet är typ 2år och lillkillen som då är 6år ska få vara brudnäbbar, säger man det om små killar oxå??? men har inte bestämt oss än, dom har såååå svårt att stå still längre än 5 min!

• Chris24

Ska ni gifta er i svensk kyrka? För isf är det precis som det skrevs ovanför =)

• danicalifornia

jo vi ska gifta oss i ängelholms kyrka, den till hör svenska kyrkan, så kort och gott! ev. näbbar först sen vi och sen tärna och marskalk! great!!!!

• Senilia

Vi ska göra så här
    först går marskalkarna in från sidan och min blivande går in efter dem. sen kommer mina tärnor in från "huvudingången" och sist jag. På det sättet visar vi att ingen tvingar in oss i kyrkan, vi är sist in från respektive sida och går in utan tvång, utan måsten och enbart av kärlek till varandra..=)
    Så tänker vi..=)

• Sebastiána

Jag tror att det är vanligast att eventuell brudnäbb går först, sedan brudparet och sedan marskalk och tärna. Bestman däremot brukar stå framme vid altaret tillsammans med brudgummen om man gifter sig enligt anglosaxisk sed.

• a n n a

danicalifornia :
    mina barn som är 4 och 8 år ska få gå in i brudföljet, men de ska inte stå med oss framme vid altaret - det tycker vi är en lagom kompormiss för myrfulla ben :)

• danicalifornia

@anna! det låter verkligen som en super ide, Helt perfekt! det ska vi oxå köra på! tack för det tipset!!

Svar på tråden vem går in först???