• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Korallbruden

Har letat underkläder som en galning Hudfärgat är tydligen bäst men ack så grymt tråkigt... känner mig som en gammal tant i dem. Nästar rekomendation var att all spets och roligheter går bort för det skulle synas igenom klänningen... Jaha! Där försvann allt det roliga... Hej då La Perla! Testade trosorna i "cykelbyxmodellen" som går upp till bysten och lilla luckan ner till...och ja! det var ben på dem också kände mig inte som en hottie... gick efter mycket letande in på Ajas i Sturegallerian och där hade de bra grejer. Väntade med att köpa trosor till efter första inprovningen för att se hur mycket som skulle synas igenom min klänning. Till min lycka kommer ett par läckra trosor inte synas så jag tänker lyxa till det med ett par Aubade på Nk.

Lycka till där ute med letandet Det finns mycket läckert och ta till

• CeKe

Hmmm, tja, underkläder är ett helvete att köpa! Alltid

Det här med blommor... nu vet vi ju vad vi vill ha.. Men jisses, trodde inte vanliga rosbuketter utan hållare skulle gå på så jädrans mycket!

Hur mycket kommer ni lägga på alla blommor till brudföljet? Vi ska ha bukett med ca 15 vita rosor, lite grönt och så snörern runt skaften, tre vita rosor till tärnan, en vit ros var åt tre små näbbar och så en vit ros i korsage åt Kece. Just ja, några kvistrosor till håret också. ca 1700 kr!

Jag vet inte om jag är knäpp, men jag tycker det är massor för några blommor! Men fint blir det ju i o f sig, men inte alls medräknat i budgeten!

• minimis

CeKe skrev 2010-06-03 14:27:30 följande:
    Hmmm, tja, underkläder är ett helvete att köpa! Alltid Det här med blommor... nu vet vi ju vad vi vill ha.. Men jisses, trodde inte vanliga rosbuketter utan hållare skulle gå på så jädrans mycket!Hur mycket kommer ni lägga på alla blommor till brudföljet? Vi ska ha bukett med ca 15 vita rosor, lite grönt och så snörern runt skaften, tre vita rosor till tärnan, en vit ros var åt tre små näbbar och så en vit ros i korsage åt Kece. Just ja, några kvistrosor till håret också. ca 1700 kr!Jag vet inte om jag är knäpp, men jag tycker det är massor för några blommor! Men fint blir det ju i o f sig, men inte alls medräknat i budgeten!

Det var dyrt tycker jag!
    Vi får ge 1500-2000 kr för bukett till mig, coursage till BM och marskalk, blomarmband till tärna, diadem med blommor till dottern, och så gerberas + strån till borden. Kändes rätt ok då jag har rätt mycket rosor i min bukett!

• miris

Vi får nog ge max 500 för min bukett och corsage till mannen. Men då har jag en kompis som är florist som ska göra den och det blir väldigt enkla blommor.

• Tokisen

CeKe skrev 2010-06-03 14:27:30 följande:
    Hmmm, tja, underkläder är ett helvete att köpa! Alltid Det här med blommor... nu vet vi ju vad vi vill ha.. Men jisses, trodde inte vanliga rosbuketter utan hållare skulle gå på så jädrans mycket!Hur mycket kommer ni lägga på alla blommor till brudföljet? Vi ska ha bukett med ca 15 vita rosor, lite grönt och så snörern runt skaften, tre vita rosor till tärnan, en vit ros var åt tre små näbbar och så en vit ros i korsage åt Kece. Just ja, några kvistrosor till håret också. ca 1700 kr!Jag vet inte om jag är knäpp, men jag tycker det är massor för några blommor! Men fint blir det ju i o f sig, men inte alls medräknat i budgeten!

Jag har ingen susning om vi ska betala då det e sambons moster som fixar dem. Men vi har budgeterat 5000:- mest för att ta i lite, hoppas verkligen inte det kostar så mycket.

D kan inte ha och göra med att det kanske inte e så vanligt med vita rosor eller har jag fel?

• JollyO

Ceke: Kul med blommorna! Rosorna tycker jag är ett bättre val än kallor. Visst är kallor väldigt fina men en såndär lång "armbukett" ser ofta ut som ett knippe med purjolökar på kort... :-P

Var, trots en ny släng av halsfluss, och köpte ett par "hålla-in-magentrosor" idag... I naturfärgat. Inte så att man vill att någon ska kolla upp under klänningen direkt!

• KatjaB

det beror ju helt på vad det är för klänning man ska ha, min har ju mängder med tyg och jag har en vit korsett under med spetskanter på, det var inga problem alls, dock ska man ju ha i beräkning att det tar ju lite plats att ha "tjocka" underkläder också. Men hudfärgat måste det ju inte vara, det är ju bara att prova sig fram med klänningen på

• Mia 77

har varit och fått lära oss dansa lite vals idag, så nu blir det till att öva varje dag fram tills den stora dagen...

Har fortfarande inte fått pratat med prästen, får väl försöka ringa henne på måndag. Då jag nu äntligen fått ett namn

• saga 2010

Hejs!

Ser att det diskuteras underkläder inför stora dagen. Vill tipsa om ett par troser som jag fick hem idag från Nelly.se. De kallas Seamless Pantie och är av märket Wonderland. Kostar endast 49 kr och finns i bland annat... tada... hudfärgat (även vit och svart finns tror jag). Jag kommer nog personligen använda dessa under dagen, de är vansinnigt sköna, tunna och syns ingenting under kläderna. Sen kommer jag byta om på kvällen. Känns ganska skönt att få ta på sig rena underkläder och det bästa av allt ladies... är att man då kan ha hur läckra underkläder som helst i vilken färg, tyg eller spets man vill :).

• Korallbruden

Många kör ju grymt rystika underkläder för att klänningen skall sitta rätt så Saga 2010, du har så rätt. Dax för lite läckra ombyten

Idag har jag shoppat mörk och mjölkchoklad till fontänerna. Hamnade på ett litet lager i Solna har också bokat in nya naglar idag så det blir snyggt med nya ringen.

Sista inbjudningarna gick ut idag och vi börjar inse att vi gifter oss om en månad.