• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • KatjaB

eån: jo det gör det ju, men folk bryr sig väl inte så mycket. Mest tycker jag väl att det är rätt fult när hon ändå verkar använda min blogg som inspiration, vilket är kul förstås.. de köpte exakt samma tyg som vi till löpare mm, o ville att jag skulle lägga upp bild på hur jag syr överdragen. tänkte att det kan jag ju göra nästa gång jag syr, men om hon sen lägger upp dem på sin blogg utan att fråga så är jag ju inte lika intresserad av att hjälpa till. För självklart får man låna en bild, men att fråga eller länka till min blogg eller iallafall nämna att det är mina bilder hör ju till vanligt hyfs tycker jag.
    Sen har jag ju ingen aning om vem personen är, om hon finns här på bt eller inte. Men nej, jag tycker att man bör fråga, om inte annat så för sakens skull.

Sundance: svårt det där.. om de är totalt ointresserade så börjar man ju känna att de kanske inte ens vill vara tärna egentligen. Min ena tärna var ju lite så, men det är bättre nu. Kände mig frustrerad först men det blev bättre.
    Vet inte vad ni tänkt er för upplägg, men om du verkligen vill ha din vän kanske du kan ha henne också som tärna, och ha 3 tärnor. Risken finns ju annars att den "sparkade" tärnan blir osams med dig, o sånt är ju inte kul att behöva bråka om eller kanske förlora vänskap över

• EåN2010

*skrattar* måste bara få berätta vad jag nyss såg... så kanske ni blir lite mer glada idag...
    såg en kar ni vet en riktig kar stor å hårig.. haha vilka bilder ni har i huvudet nu då... ja så tänker ni er en liten vit hund brevid honom... som har kläder på sig!!!!!!!!!!!! alltså nån tröja å byxa och skor!!!! och den kan inte vara så himla hög... det så så roligt ut! ligger dubbelvikt å skrattar! hahahaha...

• KatjaB

hahah, vilken manlig hundras han valt, med kläder o allt

EåN2010 skrev 2010-03-22 11:08:53 följande:
    *skrattar* måste bara få berätta vad jag nyss såg... så kanske ni blir lite mer glada idag... såg en kar ni vet en riktig kar stor å hårig.. haha vilka bilder ni har i huvudet nu då... ja så tänker ni er en liten vit hund brevid honom... som har kläder på sig!!!!!!!!!!!! alltså nån tröja å byxa och skor!!!! och den kan inte vara så himla hög... det så så roligt ut! ligger dubbelvikt å skrattar! hahahaha...
  • EåN2010

jag vet... de såg så roligt ut... haha...

• Sundance

Sånt kan jag också skratt ihjäl mig åt.

Katja: Har du skrivit till henne med bloggen och sagt att du tycker det var fult gjort? Jag hade också varit lack.

Problemet är att jag ju handlat klänningar till tärnorna och att de inte går att få tag i längre och tar jag den "nya" tjejen som tärna också så har jag 5! Och m2b har 4 marskalker så 4 kändes bäst. Nu har den nya iofs sagt att hon inte känner att hon behöver någon titel. hon är bara glad att få vara så delaktig. Som du säger är man ju lite lätt frustrerad men när jag för några helger sedan bestämde mig för att bara skita i att försöka planera en gettogether för alla oss tjejer dagarna inna bröllopet så kändes det faktiskt bättre. Blir det något så blir det. Men jag har funderat på att fråga henne rakt ut om två av tärnorna kan få sova hos henne. Hennes sambo ska ändå inte vara hemma den helgen.

• EåN2010

ja fråga kan man alltid göra... man kan inte få mer än ett nej... och då har man ju i alla fall frågat...

• EnilemmE
    EåN2010 skrev 2010-03-22 10:28:25 följande:
    jag ville ha svarta sugrör.. inte så långa som dem man köper i affär utan såna halvlånga som man får på krogen... KatjaB: finns de inte lagar om sånt? vad irriterande att folk ändå gör så...
    Ni får väl köpa hellånga och klippa av dem i rätt längd!

KatjaB: Vad fult gjort!! Jag vet att jag hittade en annons på Blocket en gång med mina bilder! Blev skitsur och mailade direkt till hans som satt ut annonsen och sa att det var skitdåligt att han inte ens orkade ta egna bilder på sitt objekt!!
  • KatjaB

jag har hittat bilder på tradera hemifrån oss, i vårt vardagsrum... för att nån idiot hittat vår bild med ett partylite ljus på.. som de snott o sålde. (likadana ljus alltså)

Först skrev jag lite snällt att hon måste be om lov först, men sen började jag reta mig mer, så jag skrev att jag har stämplat mina bilder o dem kan hon få låna till sin blogg om hon vill men hon måste ta bort dem som hon tagit.. inte fått nåt svar än.

Hon ville att jag skulle lägga upp bilder eller förklara bättre hur jag gör stolsöverdragen, o får jag ingen resons på kommer jag ju inte hjälpa henne mer. Så är det ju. Nu ska jag inte ta ut nåt i förskott men man kan ju göra saker, ifall jag inte får någon respons ifrån henne, tex att spärra hennes ip-adress så hon inte kommer in på min blogg, o då kan hon ju sitta där med långnäsa Men kanske gjorde hon bara bort sig o tänkte inte..

• Bettertogether

Nu tjejer får ni hjälpa oss att vinna en bröllopsfotografering!! :) Gå in på bloggen blog.duovi.fi och rösta på oss, par nummer 1 (Sandra & Daniel) :) Man röstar med en kommentar i det inlägget man vill rösta på (alltså oss ;) )

• EåN2010

Enilemme: varför ska jag klippa av dem när jag nu har köpt dem i den längd jag ville ha dem? då blir de ju kortare än de jag vill ha... du kanske inte lästa att jag var glad över att jag fick hem mina sugrör nu...

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10