• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • Sundance

Nu blev jag orolig! Vi har ju också önskemål om att få lite annat sagt än bara det obligatoriska. Har verkligen ingen som känns rimligt passande att hålla talet om inte VF vill. Hmmm... Iofs valde vi honom just för att vi hört att han ska vara lite friare och personlig så jag hoppas. Tråkigt Sarahkka! Bäst att jag kontaktar vår VF snart.

Vann bud på Tradera så jag får hem lite satinband. I helgen blir det tillskärning av papper. På torsdag åker vi till mina föräldrar så då ska det skrivas inbjudningskort. Kom just på att jag måste bestämma mig för vad jag vill att det ska stå...

• Blivandefrueriksson

Idag fick jag mail från pernilla som bad om ursäkt att det tagit tid men att hon skickat paketet idag..

• EåN2010

Blivandefrueriksson: vad skönt... en ursäkt brukar man bli glad över... men sa hon något om varför de har tagit sån tid?

• Blivandefrueriksson

nepp inget bara en ursäkt, jätte skönt för då kan jag göra klart inbjudningarna nästa vecka och sen börja packa inför flytten..

• KatjaB

sarahkka: nej vad tråkigt! vår vf sa ju först att de säger det obligatoriska bara, men när jag mailat över det vi tänkt (efter att ha kortat ner det en hel del) så gick det bra

• Sundance

jag tror nog att vår VF kan tänka sig att säga lite mer än det obligatoriska men det jag är osäker på är det lilla religiösa som vi gärna vill blanda in. Lite Bibel-citat och så.

• sarahkka76

sundance: bara för att vi fick problem betyder inte at ni får det. Men för att känna sig lite lugn kan det vara bra att göra det. Vår var så jätte positiv när vi pratade med henne, det skulle vara så roligt med en annorlunda vigsel hej o hå. Vad kostar det henne att läsa en knapp A4?

Kul att vinna lite grejer! Jag måste också söka efter satinband kom jag på.

blivandefrueriksson: precis som för mig mao. Sen tog det en vecka innan paketet kom från det datumet hon sa att hon hade skickat den. Verkar som att hon inte är så noga med sina affärer tyvärr.

katja: ja, det är lite tråkigt med tanke på att det gick bra från början.
    Jag hade ngn mening om att vi ville vara tillsammans livet ut, ngt i den stilen men det fick vi inte ha med eftersom hon ansåg att det inte var ngt man kunde garantera. Men det vet ju vi redan, det är bara själva önskan man vill uttrycka, men men.

• KatjaB

nej, det var ju lite fånigt att ni inte fick säga det.. er förhoppning är väl att det ska vara livet ut, och inte ett projekt på ett par år. Sen finns ju inga garantier men det hör ju inte hit, tänker man så kan man lika gärna stunta i att gifta sig ifall man tror att det kanske tar slut iallafall.

Ni kan inte korta ner det lite då, o om hon kan tänka sig att läsa det?
    Eller om ni har någon förälder eller annan släkting som kan läsa det ni skrivit kansek .

sarahkka76 skrev 2010-03-19 13:14:25 följande:
    sundance: bara för att vi fick problem betyder inte at ni får det. Men för att känna sig lite lugn kan det vara bra att göra det. Vår var så jätte positiv när vi pratade med henne, det skulle vara så roligt med en annorlunda vigsel hej o hå. Vad kostar det henne att läsa en knapp A4?Kul att vinna lite grejer! Jag måste också söka efter satinband kom jag på.blivandefrueriksson: precis som för mig mao. Sen tog det en vecka innan paketet kom från det datumet hon sa att hon hade skickat den. Verkar som att hon inte är så noga med sina affärer tyvärr.katja: ja, det är lite tråkigt med tanke på att det gick bra från början.Jag hade ngn mening om att vi ville vara tillsammans livet ut, ngt i den stilen men det fick vi inte ha med eftersom hon ansåg att det inte var ngt man kunde garantera. Men det vet ju vi redan, det är bara själva önskan man vill uttrycka, men men.
  • pandis81

ja jag kände också att det var dags även om det är några veckor kvar till påsk. Men man får passa på att göra mysiga saker när man är ledig.
    Och så kommer ju min pappa och hans sambo till oss nästa fredag istället för långfredagen som dom brukar eftersom jag jobbar då. Så då är det skönt att ha det gjort.

Nu ska vi snart åka och hämta våran dricka till festen. otroligt skönt att skriva en stor bock på det
    I helgen är det jobb igen.
    Ha en skön fredagkväll

• KatjaB

smygkika i veckorevyn nästa gång ni går o handlar .. är med i senaste numret med tjejer som friat till sina killar

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10