• Väntar på något

Tips på bröllopsbilder och fotografer att inspireras av

Har bokat en fotograf till bröllopet som verkar helt fantastisk. Enormt engagemang och inte omöjlig på något sätt. Om vi hittar någon speciell bild (hos någon annan) som vi gillar vill han att vi visar honom den så ska han försöka åstadkomma detta.

Finns det några fotografer som är kända för fina bilder? Både svenska och utlänska? Tipsa om ställen att söka inspiration på. Tack på förhand

• Svar på tråden Tips på bröllopsbilder och fotografer att inspireras av
  • Martinaa

Googla på bröllopsfoto och välj bilder så får du massa bilder!

• Väntar på något

Tack för tipsen! Ska spana in allt ni föreslagit. Har faktiskt själv lyckats hitta en inspirerande fotograf också. jonaspeterson.com/

• 2000 talet

www.brollopsfotografer.com : de är inte en lista med de mest kända bröllpsfotograferna i Sverige. Finns en lista på fotografer verksamma i Sverige. Inget som säger de är mest kända eller gör bäst bilder. (Även om många är väldigt vackra) Det finns några fotografer i Köpenhamn och Oslo som har lite annorlunda och kul bilder. Bara att googla.

• Väntar på något

Jo jag är ju inte ute efter en fotograf utan bara inspiration på vackra bilder och något konkret som jag kan visa för min fotograf så att han förstår vad jag vill ha.

Enligt honom är bröllopsfotograferna i USA generellt rätt duktiga. Duktiga på att få till reportagekänsla i bilderna o.s.v. Det är ju såklart en smaksak vad man vill ha men jag är inte ute efter klassiska porträttbilder egentligen. Vill ju ha sådana också men det vet jag att min fotograf lyckas bra med.

• 100703 M och B

Jag tycker Juliana på www.morethanwords.se tar riktigt fina bilder. Finns massor av bilder att kika på både i bloggen och i portfolion.

Svar på tråden Tips på bröllopsbilder och fotografer att inspireras av