• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • CiaLovesAndreas

I månad kvar till bröllopet! Vill verkligen inte ha sånt här väder då!
    Igår beställde vi ringen och idag har vi haft vigselsamtalet med prästen. Så det rullar på för fullt just nu

• Martinaa
    Josssie skrev 2010-04-22 15:59:20 följande:
    Ingen som har nån bra mall till Publisher? Är ju komplett värdelös på sånt här.
    Du behöver ingen färdig mall till publisher, för programmet i sig gör ju allt! :)

Vet inte vilken version du har, men så här är det i mitt program:

Öppna Publisher (nähä? {#lang_emotions_tongue_out}). Välj Arkiv - Nytt. Nu bör det komma upp ett vanligt tomt papper? Gå in i Arkiv - Utskriftsformat. Välj Broschyr till vänster och Stående till höger. Klicka Ok. Då kommer det upp en dialogruta som frågar om du vill infoga sidor automatiskt. Klicka Ja. Nu ska du ha ett litet häfte på fyra sidor. Det första du ser är framsidan, alltså bara en sida. Mittuppslaget är ju två sidor. Du kan bläddra mellan uppslagen nere till höger. För att infoga fler sidor välj Infoga - Sida. Välj 4 sidor varje gång. Nu är det bara att börja fylla sidorna med massa text och roliga bilder! {#lang_emotions_wink} Eventuellt, för att få ut marginalerna på sidorna (den blå ramen) så kan du gå till Åtgärdsfönstret till vänster. Om inte det finns uppe hittar du det under Visa-menyn. Klicka på rubriken i detta fönster (kan eventuellt stå Ny publikation där). Välj Publikationsdesigner i listan som kommer upp. Här kommer det upp "mallar" för olika publikationer. Jag har valt Axel för att den har små marginaler, dvs den blå ramen långt ut på sidorna. Det ger dig mer yta att skriva på och är lättare att få lika marginaler på alla sidor. Välj den men ta bort de där fula cirklarna och det som hamnar på förstasidan!

Hoppas du fattar va jag menar! Fråga igen om det är nåt! :) Lycka till!

• annsoffan

har inte heller ngt häfte än... har inte bestämt mat, inte träffat frisören, inte bestämt eller beställt några blommor, ingen tårta än. så ni som har så mkt gjort och ändå känner er nervösa kanske är mindre stressade nu? :)

hoppas innerligt på flyg till sverige denna helg, så vi kan få en del fixat! så snälla hålla tummarna för att askan är borta!!

glömde förresten säga att vi dansar fortfarande helt värdelöst, har ingen spellista med musik för kvällens dans och har inte börjat med bordsplaceringen för vi vet ju inte hur borden kommer att stå då vi inte har varit på feststället än!! hjälp?

• Ananias

annsoffan- ja håller tummar o frustar o blåser åt väst..så molnen drar ditåt

• Martinaa

Och jag vill ha hem min värdinna /toastmadame från Usa. Hon skulle åkt hem förra torsdagen, men nu verkar det bli imorgon så hon är hemma på lördag. Hoppas det för jag vill (behöver) prova min klänning igen!!

• snuttfia

Så naken jag känner mig utan min förlovningsring :( Mitten av nästa vecka skulle de vara klara. Det bästa var att de sa att putsning och gravyr inför bröllopet ingick i priset så det kostar inget. Min sambo sa att vigselringen inte var köpt där men det lät som om de inte tänkte ta betalt för gravyr på den heller ändå :)

Min klänning har lämnat Frankfurt nu :) den hinner inte hit innan imorgon när tärnan kommer för klänningsprovning men den är snart hemma iaf, så spännande!

• snuttfia

Nu har jag pratat med min lillebror, han ska göra en tavla med ett träd på som vi ska ha som gästbok. Alla gäster får lämna fingeravtryck som löv på trädet och skriva en liten hälsning intill. Sen ramar vi bilden och hänger den på väggen (kanske bredvid morgongåvan som sambon får). Har lagt en bild i galleriet på ett liknande träd :)

• Josssie

Iiih idag kom mina klänningar! Brudklänning och 4 tärnklänningar. De är sååå fina! Hoppas bara de passar också. Hoppade i brudklänningen och den verkar vara bra i passform men jag vet inte säkert förrän jag fått hjälp med snörningen. Men det ser lovande ut iallafall. Och jösses vilken kvalitet! Kan inte tro att jag betalt 1300 för den.

Nu ska jag fortsätta med mitt festprogram. Hihi nu är det roligt igen.

Är det förresten nån som vet om man kan få tag på typsnittet Bickham script till Publisher? Vet att det finns i InDesign, men har verkligen ingen aning hur man gör i det programmet. Har det inte på min dator heller för den delen men kunde få låna av en kompis.

• Josssie
    snuttfia skrev 2010-04-23 12:58:47 följande:
    Så naken jag känner mig utan min förlovningsring :( Mitten av nästa vecka skulle de vara klara. Det bästa var att de sa att putsning och gravyr inför bröllopet ingick i priset så det kostar inget. Min sambo sa att vigselringen inte var köpt där men det lät som om de inte tänkte ta betalt för gravyr på den heller ändå :) Min klänning har lämnat Frankfurt nu :) den hinner inte hit innan imorgon när tärnan kommer för klänningsprovning men den är snart hemma iaf, så spännande!
    Spännande att klänningen snart är hemma. Den är ju så himla fin. (kikat i ditt galleri)

Fin idé med trädet.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5