Vilket j-la företag hon jobbar på !
Måste bara skriva av mig lite. Förvisso har den allra värsta irritationen gått över men måste ändå ventilera mig känner jag.
En av mina närmaste vänninor kommer från och bor i Danmark. Hon blev jätteglad när jag berättade att jag skulle gifta mig och såg fram emot att få komma. Vi ses inte så ofta längre då vi båda har familjer och att det är ganska dyrt att åka. Det är nog över tre år sen sist vi sågs men vi håller ju kontakten via telefon och datorn. Vi har faktiskt inte hunnit träffa varandras respektive eller barn ännu, min son blir två om en månad drygt och hennes blir ett i sommar.
Nu till saken. För ett tag sen så fick jag ett sms från henne där hon undrade vilket datum bröllopet var då hon just fått reda på att det är en modemässa (hon jobbar på ett klädföretag som säljare) i början på augusti och om det var samma helg så skulle hon troligtvis inte kunna komma. Vad tror ni? Jo självklart visade det sig att det är samma helg. Just nu är hon föräldraledig men då kommer hon ha börjat jobba. Hon sa att hon inte hade pratat med dom ännu om detta men att hon var rätt säker på att hon inte skulle kunna komma ifrån. Min första reaktion var besvikelse och känslan av att hon inte skulle göra allt för att kunna komma. Men sen berättade hon om en kollega till henne som inte hade fått ledigt just på mässan för att gå på ett bröllop. Jag tycker att det låter jättekonstigt att dom inte skulle kunna skicka någon annan istället för henne, iaf en av dagarna på mässan. Jag menar mässan kommer varje år, men ett bröllop är bara en gång! Jag kanske överreagerar men det är inte så att hon är oersättligt på något sätt, jag menar hon har ju varit mammaledig i snart ett år. Det är ju ett hyffsat stort företag, så det är ju många som jobbar där, det vore mer förståeligt om det vore ett mindre med inte så många anställda.
Jag blit bara så irriterad. Har inte hunnit prata med henne ännu, vill inte ta mer om det per sms/mail utan personligen via telefon, hon vara bara varit upptagen.
Först kände jag mig besviken på henne, men insåg ju sen att det ju inte är hennes fel utan hennes företags. Jag hoppas och tror att hon verkligen kommer göra allt som ligger i hennes makt för att kunna komma på mitt bröllop. Skulle kännas konstigt om hon inte var där. Hon är en sån stor del av mitt liv.
Ska tillägga att hon eller jag inte visste om mässan när vi satte datumet för vårt bröllop.
Hur skulle ni reagera?