Vilka gör den bästa tårtan?
Jag undrar vilka ni röstar för som gör dom absolut bästa bröllopstårtorna i Stockholm?Bästa servicen och godaste smaken!
Jag undrar vilka ni röstar för som gör dom absolut bästa bröllopstårtorna i Stockholm?Bästa servicen och godaste smaken!
Jaha, vad lustigt. När jag beställde tårta i början av juli betalade jag i alla fall 25:- per bit. Då har det väl hänt nåt där.
Jag vet inte hur det är med servicen nu, när vi beställde i butiken mötte vi första gången en otroligt proffsig kvinna som kunde lösa vartenda tårtproblem i världen. Väldigt bra bemötande! Då fick vi prisuppgiften 45:- per bit. Specialbakelser till ett par allergiker fick vi utan kostnad. Andra gången vi var där, och skulle betala, stod där en tjej som inte "fick ta emot betalning av tårtor" och undrade om vi inte kunde komma tillbaka en annan dag, hon visste dock inte vilken dag chefen skulle vara där. Och då kostade de 49:- per bit. Vi blev halvt galna och besvikna eftersom vi fått ett sånt otroligt bemötande första gången. Hade vi mött den här tjejen första gången skulle vi aldrig ha betällt där.
Nu när jag beställde en liten tårta inför vår bröllopsdag (bra idé!) ringde jag bara dit och de var väldigt trevliga, sen hämtade jag den själv i Enskede.
Om utseendet är viktigast så är Cake&Design överlägsna. Tårtor i amerikanskt stuk. Går att äta, endel tycker att de är riktigt goda, men de smakar ju inte som Gourmandises tårtor. Vi resonerade som så att en riktigt kitchig och snygg tårta var viktigare just till bröllopet, men till födelsedagar blir det Gourmandise.
"Vanliga" tårtor kostar 25 /bit.
Blir så less. Tänkt att det är nästan dubbeltla så dyrt för att det är "bröllop"
www.gourmandise.se/prislista.htm
26 kr/bit... *ler* Bara för att förvirra ytterligare...
Jj? Det står tydligt på den sidan-Bröllopstårtor 40kr/bit
Då fattar jag. *ler* Om tårtan skall vara på ställning och specialdekorerad (vilket vi nog kan vara överens om att bröllopstårtor oftast är) så kostar den mer per bit än samma tårta i "normalt" utförande.
Så glad jag är att vi har hittat specialdekorerad superfin bröllopstårta på ställning för 24 kr biten inklusive utkörning...
Glömde skriva att de tar 1000 kronors pant för ställningen.
Gör Gourmandise det?!
jepp, det är klart at det är pengar man får tillbaka men det står inte på hemsidan.
Jag röstar på Chokladfabriken!! Har iofs ingen erfarenhet av Gourmandise, men servicen på CF och kvaliteten på tårtan var fantastisk. Vi var helnöjda med allt!!!
Lägger oxå min röst på Chokladfabriken! Var där för några veckor sedan och bokade ställningen och blev superbra bemött
Jag med, Jag pratade i går med en bekant som är bagare och han sa att CF är det bästa stället i stan (detta trots att han själv har jobbat där och har mycket negativ inställning till deras personalpolitik!).
Men men det är alltid så subjektivt.
Bara ett tips bland många. Tänk på att en variant är att ordna med tårtbuffé, d v s kanske 3-4 olika sorter istället för en snordyr bröllopstårta. Ganska smidigt och elegant och dessutom kan nog alla hitta något de gillar.
Åsså lite lätt flame: Själv tycker jag tårtmomentet är gravt överskattat på alla bröllop jag varit på. Folk vill ju dansa och dricka, inte äta tårta mitt upp i allt kul.
Jj?
Vart beställde du din tårta för 24 kr biten? Jag är ute efter en tårta som inte ska vara en typisk bröllopstårta.
KOmmer ihåg att jag nån gång läste att NKs tårtor var så dyra. Är det nån som vet HUR dyra deras bröllopstårtor är?
Gillar nämligen deras "vanliga" tårtisar
lottac
Säger bara Spånga konditori!!!
Konditorn där är SÅÅÅÅÅÅ duktig, å hon brinner verkligen för det hon gör.
Prismässigt ligger det nog rätt bra till om man jämnför med city. Å så vackra tårtor - längtar så efter min...
en hallon o rosenmoussetårta med kungen av Danmark yelly... mums!!
/Petra
Lottac!
NK:s moussetårtor kostar 59 kr/bit....
//Julie
Min röst går utan minsta tvekan till Gourmandise.
Mycket bra service, trevligt bemötande och, inte minst, osannolikt goda tårtor