• ballerina2010

brasiliansk vaxning

Är det någon som vet var man kan göra en brasiliansk vaxning i Stockholm. Vill vara lite fin inför bröllopet

• Svar på tråden brasiliansk vaxning
  • Lorran

HappyE- Jag brukar också låta en landningsbana vara kvar för att inte känna mig helnaken men smaken är olika. När det kommer till att det skulle kännas genant så tänk att det egenligen inte är värre än att gå till gyn (finns väl endel som tycker det är jobbigt också dock). Men dom gör detta varje dag och för dom är det inte konstigare än att stirra på datorn på kontoret för en annan.

• kapellösa

Nu har jag gjort min första brazilianare och jag lovar att jag aldrig aldrig någonsin kommer raka mig igen! Antingen vax eller naturligt lurv hädanefter.
    Jag tyckte inte att det gjorde jätteont, det är klart att det kändes och på vissa ställen kändes det rejält men inte alls så ont som jag föreställt mig. Å andra sida hade jag pillat i mig en ipren i förebyggande syfte, får prova utan nästa gång.

De första minuterna kände jag mig ganska obekväm, men det gick över väldigt fort. Dock blev jag lite förvånad när man skulle vända på sig, jag trodde att man bara gjorde framsidan och under, men det vara bara att snällt vända på sig och ta baken också.

• Lorran

Kapellösa- yay välkommen över till den rakfria sidan. Du kommer bli glatt förvånad när det börjar växa ut igen och det är som att klappa en nyfödd baby på huvudet istället för en igelkott för det som kommer ut är verkligen ludd/fjun. Wonderbar!
    And about the behind...
    Min vaxare brukar skoja om att i stort sett 9 av 10 kunder som hon har brukar luta sig fram och generat viska:
    -Asså det är lite pinsamt men...ja har lixom lite hår där bak...
    Skitroligt varje gång då alla tror att dom är ensamma om detta fenomen och att de skulle vara cirkusfreaks allihopa.
    Skönt att du hade en bra första vaxupplevelse iaf.

• Rufsas
    Lorran skrev 2010-04-16 11:12:23 följande:
    [citat]
    Skitroligt varje gång då alla tror att dom är ensamma om detta fenomen och att de skulle vara cirkusfreaks allihopa.
  • fryser

ja det tror jag..blev osäker.. jag betalade inget när jag var där första gången o vi gick igenom vad som behövdes o hur mycket.jo men det är gratis..hm..

Rufsas skrev 2010-04-15 20:08:57 följande:
    Åh, ska kolla spektrakliniken. Gör dem gratis konsultation första gången?
  • HappyE

Men hur ofta vaxar ni er? Hur lång tid tar det att "spara ut" efter att det har börjat växa? Inte så kul att gå där och vänta kanske?

• fryser

jag brukar ta dte med 4 till 5 v mellan. så att man inte får vända för att det är för korta strån.  det är nog olika med hur pass fort o grov behåring man har kanske.

• Rufsas

Jag vaxar mig var femte-sjätte vecka. Det brukar vara ganska lagom.

• MuffinsTönt

Hej,
    Känner att jag måste hoppa in här då jag älskar vaxning trots smärtan, både på huden och plånboken. Jag bor i Gbg och provat flera olika ställen. Det är faktiskt lite skilland i smärta beroende på ställe. Ett ställe hade hon "klet-vax" som stelnar och sen drar bort. Då tog hon små små områden bara. Det gjorde knappt ont alls. Tyvärr var hon inte jättenoga utan  det var fläckvis med hår kvar. Sen vlle hon inte vaxa därbak heller...

Annars har jag provat det ställe som har nämnt här i tråden. Väldigt bra ställe och snabbt. Det gör likförbaskat ont men hon är snabb och proffsig!

• fryser

rufsas har du kolat med spektra? ska dit 1 juni så om du vill kan jag fråga de om du har några frågor

jag var på brasiliansk på cosmetics and beautie i fredags o hon är jätte duktig. tar bort det man vill. får en att inte känna sig så obekväm o tar även därbak, dock 100 kr dyrare tror jag andra ställen. ska testa det andra stället som har nämnts här om 5 v får se hur det går. om jag inte blir nöjd så kommer kjag att stanna kvar på C and B o betala 100 kr mer för att det är värt att man känner sig bekväm när dte är en sån personlig del man vaxar..

Svar på tråden brasiliansk vaxning