• ballerina2010

brasiliansk vaxning

Är det någon som vet var man kan göra en brasiliansk vaxning i Stockholm. Vill vara lite fin inför bröllopet

• Svar på tråden brasiliansk vaxning
  • Lorran

Som sagt har egentligen ingen aning. Jag är ganska säker på att man får göra det men jag vet inte alls vad som är vanligast. Det finns en annan grejj man vaxar med remsor också. En som jag har fått benen gjorda med en gång som är som en tub med en roller på (ser ut som världens största deo eller limstift) som applicerar vaxet och sen drar man håret med remsor. Den typen skulle jag tro att man inte använder för intimvaxning. Den andra vanliga i den varma lilla grytan är den som har använts på mig med remsor. Anywho så rular kakvax =) Skulle vara kul att veta ändå. Ska googla fram svaret=) Men som sagt jag är inte expert så det kan hända att du har rätt vad gäller det som är vanligast.

• Cylt

Jag har aldrig stött på "kakvaxet" så jorå, remsor bör man rimligen få använda!
    Clinic Divine tar 350:- tror jag, nu är det ett tag sedan jag var där, men kan inte tänka mig att det har hänt jättemycket med priset (har kostat samma sedan iallafall 2005)

• Toffi

Jag måste säga att jag undrar lite hur ont det egentligen gör. Fixar till bikinilinjen själv hemma och det är ju inga större problem, men har inte vågat mer än så.... :)

• ballerina2010

De på Clinic divine tar 400 kr för brsiliansk vaxning och det är det värt.
    Gå in på deras hemsida www.clinicdivine.se

• fryser

går hos en i gbg o där använder hon inga remsor.. har själv provat att göra så gotta jag kan med remsor men inte alls lika bra o det har tagit längre tid för hårstråna att växa ut med hennes "kakvax".
    tyvär verkar det som att dte är mycket dyrare i gbg då det inte finns så många salonger som gör det. jag betalar 590.

• Rufsas
    fryser skrev 2010-04-14 14:29:38 följande:
    går hos en i gbg o där använder hon inga remsor.. har själv provat att göra så gotta jag kan med remsor men inte alls lika bra o det har tagit längre tid för hårstråna att växa ut med hennes "kakvax".tyvär verkar det som att dte är mycket dyrare i gbg då det inte finns så många salonger som gör det. jag betalar 590.
    Men oj! Det låter dyrt! Min vaxerska tar betydligt mindre (425 och är super. Hon tar tom de sista små stråna med pincett. Jag har gått hos henne i över tre år och vill inte gå någon annanstans. Hojta till om du vill ha kontaktuppgifter.
  • fryser

rufsas.. ja det var ju mycket billigare.. är det i gbg eller i närheten? använder hon "kakvax"? då tar jag gärna kontaktuppgifter

• majsemajs

Rufasas, kan du skicka till mig med?

Svar på tråden brasiliansk vaxning