varelse skrev 2010-02-27 11:24:53 följande:
Jag hoppas att vi också kommer dit. Vi har ju också olika intresseområden och jag tycker det är helt okej att dela upp arbetet på det sättet. Verkar ju dumt att ansvara över något man själv inte har ett dugg intresse för, som tex min BM som inte alls är intresserad av pyssel medan jag tycker det är superkul! Då är det på något sätt givet att jag gör trycksakerna, även om vi tillsammans kommer överens om utseende, färger etc. Jag tror dock att jag får ha is i magen nu, eftersom det fortfarande är långt kvar. Jag stressar bara så lätt upp mig när det är mycket runt omkring och just nu är det: bröllopsplanering, söka jobb till hösten (tar examen i juni) och sedan kommer ju hemskt mycket tid att gå åt till jobbet under det första året förutsatt att jag får ett. Men som sagt, måste försöka ha is i magen och liksom "vänta in" honom. Det kommer säkert när det är lite kortare tid kvar. Just nu är det mer än 1,5 år....
Åhå jag vet vad du menar! Tar också examen i juni och tankarna om jobb och framtid är ju egentligen viktigare än bröllop men bröllop lite roligare :)
Ja försöker engagera han i typ den här sidan och så, då får han, precis som jag, massa inspiration :)
När det tidigare i år var bröllopsmässor så gick vi på ena tillsammans och den andra gick jag på med min syster för att inte "trötta" ut min kärlek.
Han fick helt stå för själva bokandet av lokal, så det var han som ringde och fixa tider och möten när vi skulle runt och kolla, jag stod för kyrkan, men vi kollade ju på allt tillsammans! Så har jag sagt att jag vill välja tårta men inte alls kommer ta tag i mat och dryck, så då vet han att han har fria händer, jag ska bara godkänna, precis som han godkänner mina idéer :) Locka han med det han tycker är kul, vilket ofta är det man själv tycker är mindre kul :)
www.maxiander.se/