Sanna2010 skrev 2010-02-19 11:56:51 följande:
Ja, jag har frågat min m2b flera gånger vad han tycker å vad han vill... Det viktigaste för honom är ATT vi gifter oss, sen så bryr han sig inte om så många detaljer, han säger att han inte tycker de e så
viktigt.De som han har bestämt är färgtema, han kollar även upp fotografer eftersom han själv är intresserad av foto, sen så gör jag nästan allt annat, men självklart fattar vi besluten ihop även om jag kollar upp typ alla alternativ först...Dessutom så säger han "ta de lugnt det ordnar sig", för han tycker det är så lång tid kvar... ja se män...
Sådär är min BM också. Att det är ju så lååång tid kvar, så det är väl ingen mening med att börja planera nu? Medan jag tycker att ju mer vi kan göra redan nu desto bättre, för då behöver vi kanske inte stressa lika mycket sen. Men det argumentet biter inte på honom, trots att jag tagit upp exempel från vänner som gift sig (6st) och dessutom tagit upp hur mkt planering det var med min 25-årsfest som han ju faktiskt följde hela vägen (även om jag planerade allt, eftersom det var min fest).
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag vill ju att han ska vara engagerad, entusiastisk och intresserad också! Det är ju VÅRT bröllop, det är ju VI som gifter oss, inte bara jag. Jag vill så gärna ha honom med på spåret, så att säga. Men jag kan ju knappast tvinga honom.
Så tills vidare gör jag det jag kan göra, tex bestämmer bröllopsklänning, mina skor, mina smycken etc, sånt som han ändå inte ska få se innan bröllopsdagen. Och så gör jag alla våra trycksaker, för jag älskar att scrapbooka medan han inte är ett dugg intresserad av sånt. Fast han har såklart varit med och bestämt vilken prototyp vi ska utgå ifrån av de förslag jag tillverkat och så har han varit med och bestämt färgtema.
Kanske är det så som någon annan här skrev, att alla detaljer runt omkring helt enkelt inte är lika viktiga för honom som de är för mig. Kanske blir han mer engagerad i planeringen när det börjar närma sig lite mer (det är mer än 1,5 år kvar i dagsläget). Jag hoppas det i alla fall! Jag vill ju att vi ska vara två om planeringen också, eftersom vi är två om att gifta oss med varandra.