• scarborough81

    Fler som har osynliga M2B...

    Min M2B må vara underbar och bäst men när det gäller bröllopslanering så är han i skuggan... Han låter mig göra planeringen och sen diskuterar vi tillsammans vad vi tyker båda två..
    Verkar vara ett välkänt fenomen bland män att vara i bakgrunden när det gäller planeringen.
    Varför är det så?

  • Svar på tråden Fler som har osynliga M2B...
  • ayle

    har ingen aning...

    min m2b har bestämt en låt till kyrkan och en till första dansen..
    sen har jag gjort typ allt, och det är ganska påfrästande även fast man tycker det är kul

  • Sara1976

    Oj,

    Tror helt enkelt vi har olika syn på vad som är viktigt i livet, män och kvinnor är extremt olika.

    Jag tycker att det är skönt, för att vara helt ärlig så vet vad som blir bäst. :)

    Man kanske skall outsourca sånt som han tycker är roligt, som sina och marsalkarnas kläder, dryck, musik etc.

  • scarborough81

    Jo jag planerar för att det ska bli ett sånt bra bröllop på alla vis... han har bestämt hur vi ska gå in i kyrkan och vilken ingångsmusik vi ska ha...
    Skulle jag överlåta planeringen till han,säger han själv att då vet man inte hur bröllopet skulle bli... Han tycker jag gör det bäst... Ibland vill man bara bli överraskad av att han har hittat på något helt själv...

  • Andelle

    Jag är faktiskt väldigt förvånad över att min M2B är såpass synlig som han är. Han brukar sällan engagera sig så mycket utan ligger ofta lågt och håller i princip alltid med mig i det mesta. Men när det gäller bröllopsplaneringen deltar han mer än han nånsin gjort vilket känns jättekul. Nu har vi samma vision och vad än den andre föreslår så tycker vi att det är toppen, men iaf ;)

  • visby2010

    Min m2b är med lika mkt som jag vid planerandet. Skulle kännas skumt annars tycker jag eftersom det är vårt bröllop...

  • Sanna2010

    Ja, jag har frågat min m2b flera gånger vad han tycker å vad han vill...
    Det viktigaste för honom är ATT vi gifter oss, sen så bryr han sig inte om så många detaljer, han säger att han inte tycker de e så viktigt.
    De som han har bestämt är färgtema, han kollar även upp fotografer eftersom han själv är intresserad av foto, sen så gör jag nästan allt annat, men självklart fattar vi besluten ihop även om jag kollar upp typ alla alternativ först...

    Dessutom så säger han "ta de lugnt det ordnar sig", för han tycker det är så lång tid kvar... ja se män...

  • ängeln24

    I vårt fall är det så att jag tar reda på allt sen frågar jag min M2B och han säger ibland "bestäm du" och ibland har han en åsikt. Men han har fått en egen "att-göra lista" där det finns vissa saker som jag tycker att han kan få ta beslut om så som fotograf, boka bröllopsnatten på hotell och musik. Vi ska ju gifta oss i hans hemstad då måste han vara med lite och tycka

  • Kajsaji

    Min fästman har mer eller mindre krav på att vara "synlig" då vi gifter oss i Österrike och hans mamma och hans släkt hjälper till ganska mycket. Tyvärr kan jag inte prata med dom så bra då dom bara pratar tyska (vilket jag inte gör) så han måste översätta rätt mycket. Men det går bara bra ändå och han verkar inte ha något emot det :)

  • Kattpoet

    Oki, min karl är väldigt synlig, han måste ju var det eftersom han är den på plats i skottland.

    Jag som normalt planerar allt måte lita på honom som avskyr att planera.

    Fika, tårtan och maten kommer vara mina och hans mors ideer och sedan lokal, musik och dekorationer överlåter jag till honom och hans dotter.

    Det ordnar sig nog....

  • scimmietta
    Kattpoet skrev 2010-02-19 14:10:26 följande:
    Oki, min karl är väldigt synlig, han måste ju var det eftersom han är den på plats i skottland.Jag som normalt planerar allt måte lita på honom som avskyr att planera.Fika, tårtan och maten kommer vara mina och hans mors ideer och sedan lokal, musik och dekorationer överlåter jag till honom och hans dotter. Det ordnar sig nog....
    Min situation är tvärtom. Min blivande man bor i Italien och vi ska gifta oss i Sverige så det är jag som får göra det mesta av förberedelserna. Men vi har haft ett fantastiskt samarbete över skype och har bestämt allt tillsammans. Han engagerar sig och är intresserad av hur allt ska gå till. Annars hade jag tyckt det var väldigt tråkigt... det är ju inte bara mitt bröllop!
Svar på tråden Fler som har osynliga M2B...