billig/gratis fotograf
Jag undrar om ngn är duktig fotograf och kan erbjuda sina tjänster för en billig peng??
Vi ska gifta oss den 28/8 och bor i Ängelholm.
Jag undrar om ngn är duktig fotograf och kan erbjuda sina tjänster för en billig peng??
Vi ska gifta oss den 28/8 och bor i Ängelholm.
glace a four skrev 2010-02-15 15:02:21 följande:
glace a four skrev 2010-02-15 16:14:54 följande:
okej då är vi nog unika alla mina vänner och jag då som tycker att vi får finare bilder med systemkameror än billiga digitalkameror. speciellt eftersom vår billiga digitalkamera tar några sekunder på sig från att man trycker till bilden faktiskt tas, det blir ofta röda ögon osv med den billiga inte med den dyrare, bättre skärpa med den dyrare, går att ta fina bilder även i halvdunkel, bara att glömma med vår billiga, ska jag fortsätta?
Jag pratar bara systemkameror, enklare och avancerade systemkameror. en systemkamera för 7000kr är lättare att hantera än en kamera för 40 0000kr för en som inte vet hur man använder dom.
glace a four skrev 2010-02-15 16:25:54 följande:
okej då är jag med. det har du som är proffs säkert helt rätt i
jag vill inte trampa någon på tårna med detta, mest komma med tips till ts som av okända anledningar verkar behöva ett billigare alternativ. vi har ju som sagt ett billigare alternativ och tänkte mest dela med mig. nu när man kan ta otaliga bilder med systemkamera så har man ju extrem otur om ingen skulle bli bra.
kan också se det från själva yrkesmannens synvinkel då jag jobbar som frisör och får rysningar när jag ser vissas egengjorda bruduppsättningar. måste väl också erkänna att vissa lyckas bättre än andra och att så länge bruden själv är nöjd behöver då inte jag påpeka att touperingen är ojämn lockarna saknar spänst eller vad det nu kan vara. tycker det är mer synd när någon gått till erfaren frisör och betalat massa pengar och sen ser ut som fan ändå... den varianten finns ju också tyvärr både inom mitt och ditt yrke.
ha ha, du skulle säkert rysa av dåliga saxar oxå... och jag skulle nog inte märka nogon skillnad...
exakt! vi har ju såklart helt olika referensramar när det kommer till varandras yrken och det är ju det som gör oss till duktiga på det vi gör. man ser och lägger märke till detaljer en amatör aldrig skulle göra. min sambo bara suckar när jag inte kan titta på nyheterna för att ankaret har hopplöst ojämna polisonger tex
nu ska jag träna fram bröllopsfiguren på hästryggen!
ha det gott
Men vilken diskusion
släpp det!!!
Jag undrade bara om ngn hade ett tips