billig/gratis fotograf
Jag undrar om ngn är duktig fotograf och kan erbjuda sina tjänster för en billig peng??
Vi ska gifta oss den 28/8 och bor i Ängelholm.
Jag undrar om ngn är duktig fotograf och kan erbjuda sina tjänster för en billig peng??
Vi ska gifta oss den 28/8 och bor i Ängelholm.
bra kamera är a och o. får ni tag på en riktigt bra kamera från någon så kan ni få fina bilder vem som än håller i den, nästan iaf...
vi har min svägerska (hon har läst media på gymnasiet och lärt sig lite foto där men jobbar inte som fotograf) hon är urduktig med rätt kamera och vi kollar in bröllopsbilder från kända fotografers hemsidor för att få lite inspiration till hur vi ska stå och göra för att få fina bilder. hon är duktig på att redigera också så vi får bra förstoringar.
mina föräldrar har en systemkamera, ingen superdyr men med rätt objektiv osv blir det kanonbilder även när pappa har kameran framme, ha ha...
Tror inte en duktig fotograf erbjuder sina tjänster till en billig peng men du kan kolla på fotosidan.se där brukar det ibland vara amatörfotografer som vill öva för en billig peng och lägger annons om det.
glace a four skrev 2010-02-15 15:02:21 följande:
oj, nej det handlar inte alls om vem som helst när man tar foton.Visst är det viktigt med bra utrustning men det tar LÅNG tid att öva upp sig och kunna ta foton som riktiga proffs tar. En amatör är alltid en amatör i den bemärkelsen att personen har det som hobby eller vid sidan av.
det är ju skillnad på amatör och amatör också... nu ska man kanske inte låta sin gamla mormor ta ens bröllopsbilder och det är ju skillnad på en svindyr fotograf och en billigare.
men då ts vill ha någon som ställer upp gratis har hon ju inte de där höga kraven som många andra och då vidhåller jag att det med rätt kamera går att få kanonbilder ändå!
vi är goda vänner med en riktigt fotograf som för övrigt är bjuden på bröllopet men vi har alltid varit mer nöjda när min svägerska fotat oss och vår dotter så hon får faktiskt "äran" när vi gifter oss trots hans erfarenhet och ännu bättre utrustning. mycket sitter i hennes känsla för vilka vi är och hur vi vill ha det och att vi känner oss mer avspända och har lättare att säga hur vi själva tycker och tänker med henne. "proffset" kör på efter hur han tycker och det leder i vårt fall till mer konstgjorda bilder.
det är fortfarande inte kameran som gör om det blir bra bilder eller inte.
En bra kamera ger en bra fotograf möjligeheten till mer kreativa bilder kanske än vad en enkel kamera gör.
men jag är helt säker på att en som inte har känsla för bröllopsbilder inte tar bättre bilder med en kamera som kostar 30 000kr än med en som kostar 10 000kr.
glace a four skrev 2010-02-15 15:52:12 följande:
kameran spelar ju naturligtvis en roll i huruvida bilderna man tar blir bra eller inte.
sen an man absolut lyckas med sämre kameror också likaväl som även foton med superkameror kan bli misslyckade.
vi resonerar så här: det vi ser när vi tittar på våra favoritbilder från olika tillfällen är i första hand hur sinnesstämningen från just de där ögonblicken lyser igenom. inför balen när vi tog studenten tex. jag tycker bäst om de bilder som togs i en park av min svägerska precis innan där man riktigt ser hur förväntansfulla, lyckliga och nykära vi är. de som togs hos fotografen har den känslan på några enstaka, de flesta ser ganska uppställda ut och vi ser lite obekväma och vilse ut att ljussättningen är perfekt väger inte upp det hela. så mitt val står fast. hon är BÄST! med vilken kamera som helst men speciellt med en riktigt BRA kamera
att man skulle ha en bra kamera var mest menat att det är lättare för en duktig amatör med en bra kamera som "tänker" lite själv än om vännen har en digitalkamera för nån tusenlapp.
att min svägerska är duktigare än min vän som är fotograf har inte med kameran att göra utan sitter mer i hennes känsla.
det finns dem som är duktiga på allt möjligt utan att ha gått långa utbildningar och har mycket erfarenhet. finns även dem som gått otaliga utbildningar och har flera års erfarenhet som inte är speciellt duktiga alls... så lycka till med din symaskin